• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waterpomp vast, flinke schade

Zo, de Vectra zit goed in elkaar :(

Zondagmiddag op weg naar een Sinterklaasfeestje, opeens een hele hete motor.

Snel aan de kant gezet, maar blijkbaar te laat. De ANWB is geweest maar die kon er niets mee.

De auto is afgevoerd naar de garage. De voorlopige diagnose:

Waterpomp vastgeslagen, distributieriem gebroken en waarschijnlijk kleppen krom.

De dealer schat de schade op 2800 euro :-(

De auto heeft pas de wintercheck gehad, waarbij de waterpomp is goedgekeurd!? Volgens de dealer valt alleen de waterpomp zelf onder de garantie valt, niet de gevolgschade.

Ik heb gevraagd wat ze voor de auto zouden geven als ik hem achterliet,daarbij kwamen ze met het bod van 2250 euro :-(

Iemand tips of trucs? Deze auto kost wel erg veel geld zo. Eerst de Dynamo, nu dit weer.

Kent iemand een adres waar ik dit voor een betere prijs zou kunnen laten repareren?

Jeetje man:cry

Zijn er geen verdere stappen te ondernemen?

Ik zou echt tot het uiterste gaan, maar dat zal

jij ook wel gaan doen.

Jeetje man:cry

Zijn er geen verdere stappen te ondernemen?

Ik zou echt tot het uiterste gaan, maar dat zal

jij ook wel gaan doen.

Tsjonge, da's geen prettig sinterklaasfeest geweest. Dat met die gevolgschade is denk ik bij verzekeringen vaker het geval. Je verzekert iets en dan wordt er op het eind nooit het bedrag vergoedt dat je nodig dient te hebben. Sterkte in ieder geval.

Greetz Roel met een C.

Tsjonge, da's geen prettig sinterklaasfeest geweest. Dat met die gevolgschade is denk ik bij verzekeringen vaker het geval. Je verzekert iets en dan wordt er op het eind nooit het bedrag vergoedt dat je nodig dient te hebben. Sterkte in ieder geval.

Greetz Roel met een C.

Allereerst zou ik eens contact opnemen met je Rechtsbijstand verzekering.

Je laat niet voor niets je auto controleren bij de Wintercheck.

Kijk die opeldealer probeert er natuurlijk onderuit te komen en vertellen daarbij ook niet altijd de waarheid.

Mocht je het toch zelf moeten schokken, dan kun je eens rondvragen of er hier op het forum een goede sleutelaar rond loopt.

Dr zijn er wel een paar die bij beunen (Wim-V6 o.a.)

verder kun je eens bij Brus Motors in schijndel kijken of ze een ruilmotor hebben.

Allereerst zou ik eens contact opnemen met je Rechtsbijstand verzekering.

Je laat niet voor niets je auto controleren bij de Wintercheck.

Kijk die opeldealer probeert er natuurlijk onderuit te komen en vertellen daarbij ook niet altijd de waarheid.

Mocht je het toch zelf moeten schokken, dan kun je eens rondvragen of er hier op het forum een goede sleutelaar rond loopt.

Dr zijn er wel een paar die bij beunen (Wim-V6 o.a.)

verder kun je eens bij Brus Motors in schijndel kijken of ze een ruilmotor hebben.

En toch vind ik het raar: waterpomp loopt vast, en dan alleen garantie op de pomp, gevolgschade niet?

En als je een set nieuwe banden koopt, er klapt er één, dan krijg je een nieuwe band en heb je met je (totalose) auto voor de rest pech? Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort/werkt.

En toch vind ik het raar: waterpomp loopt vast, en dan alleen garantie op de pomp, gevolgschade niet?

En als je een set nieuwe banden koopt, er klapt er één, dan krijg je een nieuwe band en heb je met je (totalose) auto voor de rest pech? Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort/werkt.

Bedankt voor het medeleven, jullie begrijpen wel hoe ik me voel.

Het is idd een 2006 Vec, 160k km op de klok. Ik ga nog wel via de rechtsbijstand, maar ik heb weinig hoop.

In de voorwaarden van de Wintercheck staat duidelijk dat het onderdeel kosteloos vervangen wordt.

Voor 2250 euro ga ik niet een nadenken over verkoop. Geeft wat mij betreft aan dat men graag een slaatje eruit wil slaan.

Met de goedwerkende automaat, leren interieur en DVD 90 zit ik al over dit bedrag.

Ik heb de dealer gevraagd te onderzoeken wat exacte schade is, zodra dat bekend is kan ik kijken wat ik verder moet.

Bedankt voor de tips zover, ik zal bijv een WimV6 en Brus eens vragen.

Als jullie nog suggesties voor monteurs/garages hebben (liefst in de buurt van rotterdam), graag!

Bedankt voor het medeleven, jullie begrijpen wel hoe ik me voel.

Het is idd een 2006 Vec, 160k km op de klok. Ik ga nog wel via de rechtsbijstand, maar ik heb weinig hoop.

In de voorwaarden van de Wintercheck staat duidelijk dat het onderdeel kosteloos vervangen wordt.

Voor 2250 euro ga ik niet een nadenken over verkoop. Geeft wat mij betreft aan dat men graag een slaatje eruit wil slaan.

Met de goedwerkende automaat, leren interieur en DVD 90 zit ik al over dit bedrag.

Ik heb de dealer gevraagd te onderzoeken wat exacte schade is, zodra dat bekend is kan ik kijken wat ik verder moet.

Bedankt voor de tips zover, ik zal bijv een WimV6 en Brus eens vragen.

Als jullie nog suggesties voor monteurs/garages hebben (liefst in de buurt van rotterdam), graag!

jaha . . . maar jij laat WEL een onderdeel controleren waarvan de opel dealer zegt dat die goed is :vertag . . . en 2 weken later loopt je motor in de soep daardoor.

jaha . . . maar jij laat WEL een onderdeel controleren waarvan de opel dealer zegt dat die goed is :vertag . . . en 2 weken later loopt je motor in de soep daardoor.

Denk dat je weinig kunt met de wintercheck, de waterpomp word niet gecontroleerd namelijk (is teveel werk).

Is je distributie vervangen bij 150k of eerder? De meeste dealers vervangen bij de Z19DTH wel de waterpomp namelijk. JUIST omdat ze wel eens vastlopen.

Denk dat je weinig kunt met de wintercheck, de waterpomp word niet gecontroleerd namelijk (is teveel werk).

Is je distributie vervangen bij 150k of eerder? De meeste dealers vervangen bij de Z19DTH wel de waterpomp namelijk. JUIST omdat ze wel eens vastlopen.

ooohhh.. dit is echt erg voor je.

en belachelijk dat ze met zo een achterlijk bod komen.

dat ze je dan nog in je ogen durven te kijken.

ik heb een vectra uit 2005 en mij hebben ze verteld dat de distributieriem een ketting is en dat die niet kapot te krijgen zijn.???????

ik wens je veel sterkte.

Terug
Naar boven