• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer een terug met een ascona c en meteen 2 vragen

imported_piet

Post vaak
ja het is weer ff geleden en ik ben er weinig op maar heb me toch een belastingvrije ascona gehaald voor daily omdat een auto delen toch me te lastig werd ,zal zsm foto's plaatsen :D maar heb toch even 2 technische vragen en wie kan me hiermee helpen.

auto rijd zo super alleen met optrekken in de 1 rammelt en schokt ie wie een rammelkast, ik dacht de motorsteunen? maar kan er zo niks aan zien

en met recht rijden beetje raar gevoel in het stuur als een wiel een beetje meezwabbert maar heb hem opgekrikt en kan zo niks raars voelen van speling ?

jullie enig idee over deze 2 dingen ;)

ohja betreft een ascona c 1.3 s van 82

he ghanz ,ja het is geen manta maar hij doet het goed , en ik kan tenminste weer gaan en staan waar ik wil zonder een auto te delen werd toch te lastig ,en belastingvrij was nu de beste optie , ik denk dat ik de steunen idd eens stuk voor stuk los ga gooien en kijken of die bus idd niet los ligt,

en het is niet trillen of zwabberen ,hoe kan ik het je het beste uitleggen net alsof je lager met flink speling hebt schobrekers had ik ook al gecheckt zijn goed , als of je een stoeprand flinkt hebt getikt en dacht ook aan een velg maar het lijkt eerder een soort speling heel vreemd gedrag als je een wiel niet hebt aangedraaid zeg maar zo'n gevoel ,pffff moeilijk uitleggen zeg :D

he ghanz ,ja het is geen manta maar hij doet het goed , en ik kan tenminste weer gaan en staan waar ik wil zonder een auto te delen werd toch te lastig ,en belastingvrij was nu de beste optie , ik denk dat ik de steunen idd eens stuk voor stuk los ga gooien en kijken of die bus idd niet los ligt,

en het is niet trillen of zwabberen ,hoe kan ik het je het beste uitleggen net alsof je lager met flink speling hebt schobrekers had ik ook al gecheckt zijn goed , als of je een stoeprand flinkt hebt getikt en dacht ook aan een velg maar het lijkt eerder een soort speling heel vreemd gedrag als je een wiel niet hebt aangedraaid zeg maar zo'n gevoel ,pffff moeilijk uitleggen zeg :D

toch weer terug bij de een ouwe opel kerel ;) :thumb

persoonlijk vind ik die c wel leuk, maar zonde van de aandrijfing.

maargoed, mijn idee. ;)

dat schudden van de wagen dacht ik ook aan de motorsteunen,

mogelijk dat de bus binnenin losligt in het rubber?

of heb je al een steun losgehad?

dat trillen en zwabberen kan vanalles wezen,

maar balanceren, uitlijnen en schokbreker controleren doet al veel uitsluiten.

succes

toch weer terug bij de een ouwe opel kerel ;) :thumb

persoonlijk vind ik die c wel leuk, maar zonde van de aandrijfing.

maargoed, mijn idee. ;)

dat schudden van de wagen dacht ik ook aan de motorsteunen,

mogelijk dat de bus binnenin losligt in het rubber?

of heb je al een steun losgehad?

dat trillen en zwabberen kan vanalles wezen,

maar balanceren, uitlijnen en schokbreker controleren doet al veel uitsluiten.

succes

Heb zelf ook een c ascona SR van 81 ,maar ook daar heb ik af en toe idee van dat er wat los ligt voor bij de ophanging,maar toch is dat niet zo

denk dat het speling is door de jaren heen

heb het ook met opschakelen dat het lijkt alsof voor terein gewoon op en neer gaat

:jerry

ouderdom zullen we maar zeggen

Dit is mijn asi meeste kennen hem wel denk ik

P1010017-3.jpg

P1010023-1.jpg

Heb zelf ook een c ascona SR van 81 ,maar ook daar heb ik af en toe idee van dat er wat los ligt voor bij de ophanging,maar toch is dat niet zo

denk dat het speling is door de jaren heen

heb het ook met opschakelen dat het lijkt alsof voor terein gewoon op en neer gaat

:jerry

ouderdom zullen we maar zeggen

Dit is mijn asi meeste kennen hem wel denk ik

P1010017-3.jpg

P1010023-1.jpg

inmiddels de ophanging volledig gecheckt alle kogels etc goed en spelingvrij ik denk dat ik het toch in de rubbers van de motor moet gaan zoeken dan :hmmz ,als ik iets meer met slippende koppeling optrek heb ik zo goed als geen last van:P

en nou viel me nog iets vreemd op miss dat jullie het weten ,ik heb op het uitlaatspruitstuk 2 buisjes zitten die omhoog lopen naar een slang met een tonnetje en daarnoo afgekoppeld met een aluminium rond geval iemand enig idee zal zsm foto's maken

inmiddels de ophanging volledig gecheckt alle kogels etc goed en spelingvrij ik denk dat ik het toch in de rubbers van de motor moet gaan zoeken dan :hmmz ,als ik iets meer met slippende koppeling optrek heb ik zo goed als geen last van:P

en nou viel me nog iets vreemd op miss dat jullie het weten ,ik heb op het uitlaatspruitstuk 2 buisjes zitten die omhoog lopen naar een slang met een tonnetje en daarnoo afgekoppeld met een aluminium rond geval iemand enig idee zal zsm foto's maken

Ik had dat met mn ekadett.. en daar was de voorophanging van de bodem aan het rotten.

Vandaar dat het bewoog. Check eens op n brug of die ophangpunten by jou ng n btje fris zijn!

Anders zijn het de rubbers daar. Icm fusee en stuurkogels.

Succes met de ascona! Leuke bak ook ;)

Ik had dat met mn ekadett.. en daar was de voorophanging van de bodem aan het rotten.

Vandaar dat het bewoog. Check eens op n brug of die ophangpunten by jou ng n btje fris zijn!

Anders zijn het de rubbers daar. Icm fusee en stuurkogels.

Succes met de ascona! Leuke bak ook ;)

ben zelf ook 1.90,maar de ascona vind ik op Lange afstand niet goed zitten

terwijl de manta ook wat meer ruimte lijkt te hebben

je zit anders lijkt het wel,of het is gewenning hahahaha

te lang manta gereden om ergens anders aan te kunnen/willen wennen :jerry :jerry :jerry :thumb

ben zelf ook 1.90,maar de ascona vind ik op Lange afstand niet goed zitten

terwijl de manta ook wat meer ruimte lijkt te hebben

je zit anders lijkt het wel,of het is gewenning hahahaha

te lang manta gereden om ergens anders aan te kunnen/willen wennen :jerry :jerry :jerry :thumb

zeker een duitse import wagen.

Zal wel een soort achteraf ingebouwde EGR wezen.

Wel vaker gezien.

Overigens dat schudden en trillen zou zomaar een niet helemaal rechte aandrijfas kunnen wezen,zit op de rechter het balansgewichtje nog wel??

Voel ook maar eens of de homokineten geen speling hebben,dan gaat de handel ook slaan met accelereren.

Terug
Naar boven