• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@trashmetal wrote:van mij mogen ze die eco gebakjes ook belasten

ze maken immers toch ook gebruik van de weg?

kan mn meis dr corsa a 1.2 niet echt mileuvervuilend noemen

en ja die rijd ze omdat het goedkoop is, en veel kilometers

dan is zij de misbruiker en ik de liefhebber ok? lol :jerry

Ja ook zoiets, waarom moet die kringen belastingvrij zijn?? dat ze 1op 25 rijden?

Sommige bedrijven hebben er stuk of 20 in dienst.

het probleem is dat de trend gezet is en iedereen nu in de stress schiet ongeacht wat er volgend jaar gebeurt

iedereen gaat nu al maatregelen treffen voor wat als.....................

als volgend jaar de regeling aangepast word en er veranderd weinig is iedereen toch nog benauwd dat ze in de toekomst toch nog weer wat voor hun kiezen krijgen

de trend is gezet en iedereen weet nu hoe snel ze in den haag wat willen veranderen en men wordt bang voor de toekomst omdat wat vandaag geldt morgen onzeker is

niet alleen belastingvrij rijden maar met meer dingen waar we eerder niet aan twijfelden

de trend is gezet het angst is gezaaid en dat neem je niet 1.2.3 meer weg bij de mensen die het treft

Gelukkig zijn ik en mn meis niet zo trendy

En de corsa blijft

Met of zonder wegenbelasting, goedkoper rijden kan bijna niet :jerry

ik denk dat een compremie sluiten t beste is....

mensen die een oldtimer hebben om lekker goedkoop te rijden (de misbruikers, over t algemeen) moeten eigenlijk belasting betalen..

hoe krijg je dit voor elkaar...??

als zo'n persoon enkel een auto heeft die belasting vrij is, zal hij een dagelijkse auto moeten aanschaffen waar wel belasting over betaald moet worden.. (schorsen mag hij deze auto dus niet)

de meeste oldtimer liefhebbers hebben toch vaak al een andere nieuwere dagelijkse auto waar dus al belasting over betaald word..

op deze manier houd de liefhebber zijn oldtimertje op de weg en de misbruiker zal toch ook belasting moeten betalen..

ik denk een redelijk voorstel...(t liefste natuurlijk helemaal geen belasting betalen over iets, maarja dat gaat hier niet we zijn immers in Nederland)

@trashmetal wrote:ik vind niet dat je iemand kan verplichten een auto er bij te kopen :hmmz

maar iemand die een belastingvrije oldtimer importeerd om er goedkoop mee te kunnen rijden noem je profiteur

nee, dat maak je er zelf van

maar toch ben ik van mening, en velen anderen

dat een auto eerst hier 25 a 30 jaar belasting moet hebben opgeleverd

iemand verplichten belasting te betalen daar in tegen kan weer wel ;)

@mies&geri wrote:@trashmetal wrote:ik vind niet dat je iemand kan verplichten een auto er bij te kopen :hmmz

maar iemand die een belastingvrije oldtimer importeerd om er goedkoop mee te kunnen rijden noem je profiteur

:hmmz

De berekeningen en paniek die je de laatste dagen ziet langskomen van mensen die bang zijn ineens honderden euro's te moeten betalen is natuurlijk klinkklare waanzin.

Ten eerste zal volgend jaar niets/nauwelijks wat veranderen, ik verwacht pas in 2014 dat er concrete plannen worden doorgevoerd.

Natuurlijk is het dan onzin dat je voor je 2,5 ton zware amerikaan die nooit buiten komt dan ineens honderden euro's wegenbelasting zou moeten betalen, dat zou totaal niet realistisch en rendabel zijn.

Het uiteindelijke doel zal zijn dat oldtimers zwaarder belast moeten worden dan nieuwe auto's. Om de industrie te stimuleren en mensen in veiligere en schonere auto's te laten rijden. De regering wil ook niet per definitie de autoliefhebber straffen, maar die andere 99% die een oliestokende 190d van de sloop trekken om vervolgens met een louche apk gratis de boel onder te baggeren.

Ik ben ook tegen de nieuwe regelingen, maar vind wel dat er een alternatief moet worden gezocht tegen dit importprobleem. Misschien iets in verhouding tot de waarde van de auto of dergelijks, ik weet het ook niet.

simpel

alles wat nu belastingvrij is belastingvrij houden

alles wat nu ge-importeerd word eerst 25 jaar wegenbelasting betalen

dan lost het probleem zich ook vanzelf op

oldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden

en ze slijten sneller dan auto's waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word

@trashmetal wrote:ik vind niet dat je iemand kan verplichten een auto er bij te kopen :hmmz

oke zit wat in...

dan zal deze persoon die dus enkel wegenbelasting vrije auto heeft daar belasting over moeten betalen..

of dus een dagelijkse nieuwere erbij om de oldtimer te sparen.. dat moet toch te realiseren zijn..

dat gezeik over geimporteerde wagens...pfffff

waar zou een je nu t beste een originele amerikaan vandaan halen?

of de citroenliefhebber een citroen..frankrijk mischien?

alfa...doe een wilde gok maar zou best eens italie kunnen zijn?

een mooie volvo amazone...?

trashmetal...je weet nogal veel doe eens een gok?

:puke

We doelen natuurlijk op de koosgoedkoop en de hassan in zn mercedes diesel.

De afdankertjes uit duitsland vanwehe de umweltzones....die hier bij bosjes, door handelaartjes, geimporteerd worden en op marktplaats te koop staan.

Golfjes 2, en mercedessen en weet ik veel wat voor oninteresante wagens nog meer. Gewoon 13 in een dozijn bakken. Die enkel maar naar nederland gehaald zijn voor 1 ding.....

Km's vreten, belastingvrij...en goedkoop in de verzekering.

Dat moest natuurlijk een keer fout gaan, en de echte liefhebber heeft daar straks mee te kampen.

hoor iedereen over

belachelijk dat ze wegenbelasting willen heffen op oldtimers

maar brandstof toeslag willen ze wel betalen

1 die brandstof toeslag kost je ook minimaal €500,= p/jaar

2 dan gaan mensen hem alsnog dagelijks gebruiken onder het mom van

ik betaal ervoor dus dan gebruik ik m ook

@mies&geri wrote:hoor iedereen over

belachelijk dat ze wegenbelasting willen heffen op oldtimers

maar brandstof toeslag willen ze wel betalen

1 die brandstof toeslag kost je ook minimaal €500,= p/jaar

2 dan gaan mensen hem alsnog dagelijks gebruiken onder het mom van

ik betaal ervoor dus dan gebruik ik m ook

punt 2 heb je ook als je wegenbelasting betaald

Meeste maken zich nu drukker en drukker, is nog niks zeker gewoon lekker geduldig afwachten en tot die tijd geniet je van je oldie

@asconiakkefietje wrote:dat gezeik over geimporteerde wagens...pfffff

waar zou een je nu t beste een originele amerikaan vandaan halen?

of de citroenliefhebber een citroen..frankrijk mischien?

alfa...doe een wilde gok maar zou best eens italie kunnen zijn?

een mooie volvo amazone...?

trashmetal...je weet nogal veel doe eens een gok?

:puke

gewoon dikke pech voor je

er zullen dingen moeten veranderen en er gaan dingen veranderen

haat mij maar voor wat ik denk wat de beste oplossing is :puke

kom jij dan met een beter idee die hassans in die walmende bezen van de straat te krijgen

de niet liefhebbers

JUIST er zullen mensen tegen het verkeerde been geschopt moeten worden

en dan heb je jankers, net als jij!!

@mies&geri wrote:simpel

alles wat nu belastingvrij is belastingvrij houden

alles wat nu ge-importeerd word eerst 25 jaar wegenbelasting betalen

dan lost het probleem zich ook vanzelf op

oldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden

en ze slijten sneller dan auto's waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word

En jij ook!! :fy1

Zo veel zou et tog niet worden de belasting? En dan nog als je een ECHTE liefhebber bent dan maakt et niet heel veel uit dan heb je et er wel voor over.

Er zal iets verandert moeten worden om die k*t diesels van de weg te halen.

Dit is de makelijkste oplossing en brengt nog wat extra geld in de la.

Niemand wilt extra geld in leverren maar et moet gebeuren.

Ik rij ook een c kadett en wil ook geen belansting betalen maar et zal tog wel moeten

Terug
Naar boven