• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Ik zie alleen nergens op de planning van de 2de-kamer een debat/voorstel van Weekers terugkomen op vandaag...

Het overleg tussen verschillende branchepartijen en staatssecretaris Weekers over de aanstaande MRB-heffing voor oldtimers is mislukt. Dat meldt de KNAC.

Het was nogal een schok voor veel autoliefhebbers, het bericht afgelopen najaar dat de MRB-vrijstelling voor klassiekers ging verdwijnen. Meteen werd er een lobby opgestart om de schade te beperken en men wist in ieder geval via de Tweede Kamer de motie erdoor te krijgen dat enkel het dagelijkse gebruik van oldtimers zou worden aangepakt. Liefhebbers zouden moeten worden gevrijwaard, vond de Kamer.

Daarvoor traden verschillende branchepartijen, te weten ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging in overleg met het ministerie van Financiën. Dat overleg is vandaag vastgelopen. "Wij hebben voorgesteld om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar. Internationaal geldt een leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers", laat de KNAC weten. De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was

Weekers komt met eigen alternatieven: een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.

bron: autoweek.nl

Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijke dagenkaart onnodig veel administratieve rompslomp met zich meebrengt wat weer leidt tot extra kosten. Er moet immers iemand de kaarten uitgeven, controleren en bijhouden en ik voorzie hierbij een flinke kostenpost, iets dat gezien de achterliggende gedachte van deze hele kwestie (geld, geen milieu) verre van wenselijk is.

De oplossing met 25% MRB kan ik wat dat betreft beter begrijpen, al is dat vanuit milieutechnisch oogpunt natuurlijk ook onzin.

Als dat 25% gebeuren haalbaar is, laten ze dat a.u.b. doen... Komt er weer een beetje speling in de markt van oldtimers... dat uitstellen van een beslissing word je gestoord van.

Ik rij een Dodge wat nu 37 jaar oud is!

Toevallig vol gegooid voor 40,- had ik iets van 80liter gas!

Voor 80liter benzine betaal je 136,- is haast 100,- verschil per tank beurt!

Dacht dat gas zo'n schone brandstof was?

Toevallig is de Dodge aan betaald en word die woensdag opgehaald, krijg ik net een mail van de gene met de link wat hier nu ook staat.

Dan maar 2 jaar aan de kant en wachten :wtf

Dit is echt overmacht, ik wil die slopen wel dan eens zien als het door gaat..

Rijen hoog met 10 auto's op elkaar dan?

Dat er dadelijk een gek opstaat wat heel Denhaag in de fik zet, dit is echt pure treiterij.

@Aapje wrote:Kleine correctie, 10 mercedessen op elkaar king:

die Mercedessen gaan aan het eind van het jaar vast naar Marokko en Turkije, de echte rotte exemplaren zullen vast op de sloop komen en gelijk in een pakje gedrukt worden omdat niemand meer onderdelen zoekt

wie weet worden er weer Opels van gemaakt :wors

Voor de Mercedes eigenaren vind ik het niet erg, zij hebben de regeling ten slotte ook om zeep geholpen, het zijn geen liefhebbers maar profiteurs.

Ook de handelaren in die Mercedessen hoeven niet te klagen, zij hebben er ten slotte ook genoeg aan verdiend en toen hoorde je ze ook niet klagen.

Ouder dan 40 jaar op gas en 30 jaar op benzine volledig vrijstelling anders is het gewoon crimineel gedrag :fy1

Ik wil niet op een lijstje invullen welke dag ik wil rijden soms rij ik veel anders nooit :fy1

Als ze geld willen hebben haal dan die stink diesels van de weg met die lelijke ster.

Import verbod zoals ik al vaker heb gezegt :swear :swear

Terug
Naar boven