• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Volgensmij is dit gewoon voor het oog van het kerkvolk zoals wij dat hier zeggen. Ofwel leuk verhaaltje, maar verandert niks aan de regeling. Maar lijkt het alsof we meegaand en begrijpend zijn.

Ik vind het ook al best als ze de regeling aanpassen naar 35 jaar :jerry

Maar wat Ron zegt; denk idd dat dit "mooi weer" praten is van de PvdA

Maar nog even concreet waar zou die meeting dan zijn en wat is er dan precies de bedoeling :?:

@Haasje17 wrote:Volgensmij is dit gewoon voor het oog van het kerkvolk zoals wij dat hier zeggen. Ofwel leuk verhaaltje, maar verandert niks aan de regeling. Maar lijkt het alsof we meegaand en begrijpend zijn.

jep.. vermoeden heb ik ook een beetje, maar laten we goede hoop houden.

ps, wel leuk om te zien dat er na dat bericht ineens weer veel reacties komen haha

het lijkt erop, alsof het er staat als:

Terwijl het onderzoek loopt naar de haalbaarheid van plan Weekers, de MRB vrije grens per direct opschroeven naar 30, om niet teveel in de vingers te snijden. En daarna zien we wel.

correct me if I'm wrong

Heb vandaag bericht gehad van de belastingdienst voor twee van mijn motoren die dus vanaf 1 januari 2014 belastingplichtig zijn . Je kan dan kiezen tussen het volle pond betalen en het hele jaar er mee rijden of een gereduceerd tarief en de maanden december t/m februari niet rijden . Vraag me af hoe het zit met de verzekering want je betaald wel voor het hele jaar maar je kan niet drie maanden je voertuig onverzekerd hebben tenzij je hem schorst maar dat doe je toch niet..........

Wil jij je voertuigen dan onverzekerd laten staan :?: als er iets gebeurt tijdens de stalling kan je iig je verzekerde waarde nog terug vangen.

gr

Marcel

Is niet zo , ze staan in een garagebox en motorvoertuigen zijn dan niet verzekerd tegen brand en diefstal.........tenzij je ze zo verzekerd maar ik heb alleen een WA verzekering .

@opapoes wrote:Heb vandaag bericht gehad van de belastingdienst voor twee van mijn motoren die dus vanaf 1 januari 2014 belastingplichtig zijn . Je kan dan kiezen tussen het volle pond betalen en het hele jaar er mee rijden of een gereduceerd tarief en de maanden december t/m februari niet rijden . Vraag me af hoe het zit met de verzekering want je betaald wel voor het hele jaar maar je kan niet drie maanden je voertuig onverzekerd hebben tenzij je hem schorst maar dat doe je toch niet..........

op die brief staat als het goed is ook heel duidelijk dat dit onder voorbehoud van het besluit van de 1e kamer is!

Klopt maar het gaat vast wel door , is het niet 1 januari dan wel op een later tijdstip . Gelukkig valt het mee voor een motor maar toch . Heb er wel 5 en twee autoos dus ze verdienen wel aan mij en ja het is mijn eigen keus ik kan wel wat weg doen maar het is nog wel betaalbaar voor mij...........

Er is weer nieuws uit Denhaag! Dus kom alles 16 December!

Het voorstel van Stichting Autobelangen, waardoor de grens voor vrijstelling op 1 januari 2014 naar 30 jaar zou gaan in plaats van de geplande 40 jaar, is door Weekers resoluut afgeschoten. Weekers presenteerde ineens ‘nieuwe cijfers’ die tot nu toe bij alle partijen onbekend waren! De staatssecretaris rekent zich opnieuw rijk, namelijk dat vrijwel iedere getroffen oldtimerbezitter de verhoogde MRB –die kan oplopen tot boven de € 3.000 per auto per jaar- klakkeloos zou gaan betalen! De strategie van de bewindsman lijkt ‘stelselmatig negeren’ te zijn; een ramkoers die niet zonder gevolgen mag blijven!

Oftewel, ben je het absoluut niet eens met de manier waarop deze wet word ingevoerd? Ben je het absoluut niet eens met de gevolgen van deze wet? Ben je geirriteerd dat er NU al fouten gemaakt worden met het bereken van het kwart tarief?

Meld je dan hier aan bij de organisatie op Facebook!

Beste harjan,

Zojuist kregen wij een persoonlijk bericht van het Ministerie van Financiën dat zij niet akkoord gaat met het voorstel om per 1 januari 2014 de grens voor vrijstelling op 30 jaar (ipv 40 jaar) te stellen.

Inmiddels is dit ook te lezen op de site van de Eerste Kamer. Wij betreuren het dat Weekers deze kans om de grote fout te herstellen niet aangegrepen heeft, maar onverwachts komt dit niet. Tot op heden hebben wij Weekers nog niet kunnen betrappen op enige realiteitszin. Maar het is nog niet voorbij, nu is de Eerste Kamer aan zet!

Dit weekend zullen wij u nader informeren over de verder te nemen stappen. Een ding is zeker: wij laten onze oproep om af te zien van protesten nu definitief los! Op de Facebook groep Oldtimerliefhebbers wordt hier al intensief over gediscussieerd en zijn reeds plannen gemaakt. Ook hierover hoort u later meer van ons.

De komende dagen worden spannend en bepalend voor de toekomst van de vrijstelling!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,

Namens Team VrijstellingOldtimer

ik weet het maar zou het niet makkelijker zijn om te demonstreren door gewoon al onze old- en youngtimers vanaf de invoeringsdatum te schorsen ?

niemand hoeft de deur uit en je treft de regering waar het zeer doet .... in de portemonee want aan zo`n schorsing verdienen ze volgens mij niet veel :hmmz

Ja en dan? Mijn Manta mag dan wel in winterslaap zijn maar zodra ik er een oude Opel bijkoop dan wil ik gewoon af en toe kunnen rijden.

Terug
Naar boven