• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Als ik even na denk, dan valt het wel mee wat ik moet betalen, dat zou 10 euro wegenbelasting per maand zijn, max 120 per jaar, zonde geld natuurlijk, maar daarvoor ga ik ze niet afstaan, ben toch erg gesteld op mijn d kadett's, en het zijn mooie exemplare wat ik heb staan, staan beide mooi droog in de garage, alleen in de winter niet mogen rijden vind ik wel te ver gaan, betaal wegenbelasting dan

Controlen op auto's die 's winters niet de weg op mogen is eenvoudig, kenteken scannen en stilzetten, even papieren er bij en klaar.

Maar inderdaad ken ik zat mensen met een oldtimer campertje op diesel die enkel met de zomervakantie uit het vet wordt gehaald. Voor deze mensen is dit plan een regelrechte ramp!!

en als je nou een benzinekar hebt van 27 jaar oud en je wil het hele jaar rijden??

Dan de volle mep??Hoe willen ze dat handhaven?

Ik kan hiermee leven MITS je er ook in de wintermaanden mee mag rijden/langs de weg mag zetten.Dan is het te overzien.

Hoe zit het dan als je in jan op apk moet, dan moet je toch ook de weg op, ik vind dat je daar helemaal geen verbod op kunt gooien, tenslotte betaal je wegen belasting, egaal hoeveel, je betaald, mag ik ook rijden, al zal ik dat niet gauw doen, of mijn dagelijkse zou kapot moeten gaan, dan zal ik toch met de oltimer moeten gaan werken

@Andreas.Berger wrote:Hoe zit het dan als je in jan op apk moet, dan moet je toch ook de weg op, ik vind dat je daar helemaal geen verbod op kunt gooien, tenslotte betaal je wegen belasting, egaal hoeveel, je betaald, mag ik ook rijden, al zal ik dat niet gauw doen, of mijn dagelijkse zou kapot moeten gaan, dan zal ik toch met de oltimer moeten gaan werken

Nou dan zal je wel 'gematst' gaan worden door de RDW met een keuring in maart. Die auto staat immers deze hele periode toch al stil, dus er na keuren zou niet veel uit moeten maken verder... En aan jou de keus om voor één seizoen te betalen en er drie te krijgen of voor vier seizoenen te betalen én te krijgen.. Kan het ook niet mooier maken, maar dat zal de realiteit dan wel gaan worden...

Ik wou net zeggen, dan scheeld het mij gewoon 1 maand 5euro ongeveer, dat is het schorsen niet waard, dan betaal ik liever, heb ik teminste wat achter de hand

Maar de grote vraag blijft moet je auto van de openbarenweg in die 3 maanden?

Niet iedere liefhebber heeft een garage of de mogelijkheid om zijn auto van de openbareweg te halen.

@Senatorman wrote:@bastiaan1981 wrote:Maar de grote vraag blijft moet je auto van de openbarenweg in die 3 maanden?

Niet iedere liefhebber heeft een garage of de mogelijkheid om zijn auto van de openbareweg te halen.

Moet geschorst worden. Dus van de openbare weg

Dat wordt dus de volle pont betalen voor me :(

En ook een paar maanden voor jan lul me kadettje gaat echt niet rijden met zout op de weg.

@Andreas.Berger wrote:Kun je beter gewoon wegenbelasting betalen over 3 maanden, dat kost je 30 euro, schorsen 24 euro en verwijderen van de openbare weg

Dat is nog te doen maar geldt die mrp ook als je hem het hele jaar in de belasting hebt?

Denken ze dan niet dat je het hele jaar rijd? en dan de volle pond moet betalen?

Staat er niet bij, dus ga er van uit dat die 120 max op jaar basis is, anders stond er wel vol tarief, zoals bij de diesels en lpg, hoe wil je het anders kunnen zien, niet iedereen kan de auto weg zetten, en somige moeten op apk, dan zal er toch gereden moeten worden

Ok,duidelijk,maar hoe zit het dan met een wagen uit 88 of 89??

Kwarttarief als ie 26 is of volle mep betalen tot 40 jaar??

Hoop het niet want dan blijft er geen moer meer bewaard!

Ik voor mezelf ben er in elk geval uit.

Ik heb 3 ascona's waarvan er 2 voor de hobby zijn en max 1000 km per jaar rijden en 1 die op lpg rond de 10.000 draait en min of meer dagelijks (3 dagen in de week) wordt gebruikt.

De 2 hobby objecten blijven voorlopig (de rode gaat sowieso nooit meer weg) maar de daily gas ascona gaat het veld ruimen.

Dat ga ik als volgt doen,ik rij door tot eind december op LPG,dan schors ik m,gaat het LPG eruit en gaat ie in het voorjaar in de verkoop.En voor die tijd wil ik als vervanger daarvoor een klein dingetje halen,iets van een Daihatsu Cuore of zo.

Enge waar ik alleen dan nog mee zit,mijn witte LPG Ascona is geheel 1987 uitgevoerd met GT interieur en alles in de kleur,dus niet echt een oldtimer-look ,origineel was het een C1 in basistrim dus veel ouder ogend. Hoe zou ie het makkelijkst verkopen,zoals ie nu is of origineel teruggebouwd.

@Vinci wrote:@KadAstra-EF wrote:Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.

Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)

6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)

Rik zegt: doen !!!

Wat kost hij je nu per maand dan?? Denk dat je dat verschil er in ongeveer twee jaar uit hebt en alle daaropvolgende jaren ben je genaaid. En daarbij mag je drie maanden per jaar niet eens rijden. Volgens mij weet jij niet zo goed waar je voor aan het juichen bent?? :???:

Sowieso moet je je niet te druk maken met een benzine auto denk ik, want de MRB is al laag en benzine duur, dus twee keer tanken en je hebt dat bedrag ook al weer uitgegeven...

Vinci: hij kost me nu per maand: 25 Euro wegenbelasting, 6 Euro verzekering en 70 Euro brandstof.

En als ik toch niet aan de voorwaarden voldoe: jammer dan, ik rijd wel door hoor met mn E en F :wub

Juichen ? nee, dat doe ik ook weer niet want het wordt er alleen maar nog ingewikkelder op :(

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@Vinci wrote:@KadAstra-EF wrote:Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.

Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)

6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)

Rik zegt: doen !!!

Wat kost hij je nu per maand dan?? Denk dat je dat verschil er in ongeveer twee jaar uit hebt en alle daaropvolgende jaren ben je genaaid. En daarbij mag je drie maanden per jaar niet eens rijden. Volgens mij weet jij niet zo goed waar je voor aan het juichen bent?? :???:

Sowieso moet je je niet te druk maken met een benzine auto denk ik, want de MRB is al laag en benzine duur, dus twee keer tanken en je hebt dat bedrag ook al weer uitgegeven...

Jij mag sowiesow wachten tot ze 40 zijn ;)

Vinci: hij kost me nu per maand: 25 Euro wegenbelasting, 6 Euro verzekering en 70 Euro brandstof.

En als ik toch niet aan de voorwaarden voldoe: jammer dan, ik rijd wel door hoor met mn E en F :wub

Juichen ? nee, dat doe ik ook weer niet want het wordt er alleen maar nog ingewikkelder op :(

Rik ;)

Jij mag sowiesow wachten tot ze 40 zijn ;)

Ik hoorde net ol de radio vanaf 2014 word de grens naar 40jaar en ouder gezet... De liefhebber word daar hard door geraakt die af en toe een keertje met xen oldtimer rijd. Met thuis blijven zitten gebeurd er niks.. ik zou zeggen met zen alle naar den haag met alle oldtimers en niet alleen opel forum maar als het kan gewoon iedereen.

En dan nog, belast er maximaal 1 of zo. Vanaf de 2e is gratis. Ik ken er genoeg die meerde oldtimers hebben.

Maarja, ben blij met de duidelijkheid, dat gezweef was ook niks.

Maar zo word de hobby wel he duur he. Om 250 euro minimaal per jaar per auto te gaan betalen voor die 4000km die je er mee rijd?. We kunnen er met zen alle toch wel wat aan doen.

Ik ben het helemaal eens met gupy.. waarom komen ze in den haag niet op dat idee.. ik ben ook wel bereid om voor 1oldtimer wegenbelasting te betalen. Maar niet voor 5..

Terug
Naar boven