@vectra208v wrote:@soepkiepe wrote:trash, ik snap wel wat je bedoeld, maar ik bedoel het iets anders.
ff als voorbeeld mijn astra.
tis voor mij sowieso ook al een hobby, dus voor mij ligt het iets anders.
maar ja, ding is van 94.
in 2019 zou die met de oude regeling belasting vrij worden.
dat is over 6 jaar.
als ik hem nu zelf nog 3 jaar makkelijk door de apk zou halen dan zou ik de volgende apk iets hebben van... laat ik hem maar klaar maken, over 3 jaar is ie belasting vrij.
maar nu als ie 40 jaar moet zijn dan heb ik dat 4e jaar zoiets van, mwoa, ik krijg er nu zoveel kosten aan, en het duurt toch nog weet ik hoeveel jaar, ik kan hem beter weg trappen en wat anders weer kopen.
als iedereen zo denkt dan zijn die "oude" auto's waar wij nu in rijden snel verdwenen.
de g is ook nog een vrij "simpele" astra, die zijn ook nog betaalbaar, maar als je naar de h en zo gaat zit er zoveel luxe op dat ze ook gelijk al prijzig worden.
de g is tegen die tijd ook geen drol meer waard vanwege de leeftijd en km, dus zullen ook zo ingeruild worden.
en er was toen ook zoiets dat wanneer je je oude inleverde je een speciaal aanbod kreeg of zo? weet niet meer precies wat dat was.
enige wat je dan mag hopen dat de auto markt zo in zakt dat je een astra h of een vectra gtc tegen die tijd kan kopen voor het zelfde geld waar je nu een g van koopt.
de hele regering maakt alles naar de kloten ben ik bang met al die veranderingen
maar ja, laten we ontopic gaan, volgens mij doet dit al niet echt meer ter zake aan het onderwerp
:jerry :jerry
De prijzen van de auto's wordt sowieso elk jaar lager....voorbeeld mijn zafira.
Ik wilde ongeveer 2 jaar terug ivm de komst van de tweeling een zafira kopen maar heb wel een beperkt butget.
Toen zou ik 2400,- moeten betalen voor een zafira uit 99.
NU bijna 2 jaar later heb ik een zafira gekocht van 2000 voor de helft.
De waarde daalt altijd van elke auto,dus als jou astra af is en niet meer de moeite waard is om te laten maken (jij zegt ongeveer 4 jaar) dan is de G voor 500,- loop of sloop te krijgen en een vectra GTC voor iets meer dan 2000,- en een astra H voor bak hem beet...1800,- .
Die auto blijven dus wel en de liefhebbers blijven er net zolang mee rijden tot dat ze echt helemaal op zijn en van ellende op de oprit uit elkaar vallen.
Ik ben dus niet bang dat ik over een jaar of 10 geen auto meer kan kopen en gewoon een zafira c kan aanschaffen.
Van ellende op de oprit uit elkaar vallen? :wtf :wtf
er bestaat ook nog zoiets als restaureren/herstellen hoor
kijk bijvoorbeeld naar wat rik allemaal al aan zn astra f heeft laten doen
bij het minste wat ik zie ga ik ook al gelijk aan de gang
mn vriendin dr corsa ga ik ook dit jaar aanpakken, wb vrij of niet :swear