• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Voor januari 2014 moet je aangeven voor kwart tarief anders betaal je voor de gehele jaar 100%!!!!

Waar wat en hoe? Nog niks gezien wat hier mee te maken heeft. Zal toch eerst een brief van de belastingdienst moeten krijgen om daar op te kunnen antwoorden ;)

Daarom geert

Jaren lang zomer en winter gereden

Nu gaat de rooie deze winter wel onderdak maar denk dat ie toch nog wel paar ritjes maakt in dec maarniet zoveel meer als voorheen

Maar moch er nog 1 bij komen wordt het deze winter werr gewoon manta rijden

ja eddie het is mooie hobbie en rijd er gewoon graag in rij ook de heele jaar in oude opel s om dat ik het

mooie auto.s en hobbie vind dat pakt niemant af

Bovenstaande foto roept wellicht vragen bij u op. U ziet hier Kamerlid Roland van Vliet van de PVV. Hij was het, die eind 2011 zijn amendement indiende waarna klassiekerliefhebbers eindelijk rust dachten te hebben gekregen. Het was zijn amendement dat de import van met name jonge oldtimers (op diesel) effectief terugdrong. VrijstellingOldtimer koos ervoor om het nieuws dat wij u te melden hebben vandaag als eerste aan hem voor te leggen. Ondanks de hectiek van de Algemene Beschouwingen nam hij ruim de tijd voor een goed gesprek. En wat blijkt? Hij was het volledig met ons eens! Morgen staat het gehele interview met Van Vliet online.

Tot op heden heeft u van ons nog niet al te veel in de media vernomen, maar dat gaat met ingang van morgen veranderen. Wij zijn in de afgelopen maanden druk bezig geweest om ons dossier compleet te maken. Om onze teksten te toetsen en onze cijfers te onderbouwen. Dankzij de enorme inzet van ons team is dat dossier nu klaar. Dit kunt u in zijn geheel vanaf morgen van onze site downloaden. Het is nu tijd dat de waarheid rondom het oldtimer-dossier verteld wordt! Natuurlijk zouden wij dit graag nu al met u delen, maar u zult toch nog even tot morgen moeten wachten. Om uw verwachtingen toch enigszins te temperen: morgen wordt helaas nog niet bekend gemaakt dat de maatregel al van tafel gaat. Maar de eerste stap daartoe gaat gezet worden, dat staat wel vast.

Wij nodigen u van harte uit om morgen het Financieele Dagblad te kopen of af te stemmen op BNR, maar vooral ook in de middag de BNR Autoshow te luisteren waar ik in gesprek ga met Wouter Karssen en Meindert Schut over dit onderwerp, maar houd zeker ook de websites van Auto Motor Klassiek, Autoblog, Het Automobiel, Auto Motor Youngtimer en Autoweek in de gaten.

Morgen, kortom, hoort u meer van ons!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,

Namens Team VrijstellingOldtimer

@trashmetal wrote:Paarden belasting zouden ze moeten gaan heffen

en een dikke prent als de ruiter zn stront niet opruimt!! :thumbdown

Eens, als ze ons op onze hobby aanpakken, laat ze andere hobby's dan ook maar belasten.

Alsof ik nog niet genoeg betaal aan de k#t accijns op benzine.

En ik rijd naast mijn oldtimer een daily waarvoor ik ook houderschaps belasting betaal elke maand.

Als ze het eerlijk willen doen en mensen laten betalen die de oldtimer als dagelijkse "pekel" bak gebruiken. (zoals die stink diesel Mercedessen) dan kunnen ze toch een regel invoeren van belastingvrij voor 2e auto :?:

Er is ook al vaker een suggestie gedaan voor soort van "dagen kaart" dat je maar een beperkt aantal dagen met de oldtimer erop uit kan trekken belasting vrij. En als je meer wilt rijden, tja dan betaal je maar belasting.

Houdt overigens wel in dat je telkens je kaart moet activeren voor je ga rijden en dat is toch weer omslachtig.

Want een registratie systeem (waardoor ze exact kunnen zien waar ik ben en hoe snel ik rij) komt er in mijn oldtimer niet in, waar alles mechanisch in werkt.

gr

Marcel

Ik blijf voorstander voor het afschaffen van de gehele MRB en BPM, en alles gewoon te verwerken in de brandstof prijzen.

Dan bepaal je zelf of je veel rijdt of niet, en of je een slurper rijdt of niet.

Daarnaast betalen dan alle toeristen en "gast arbeiders" mee, wat ze nu niet doen.

@Freestyler wrote:Ik blijf voorstander voor het afschaffen van de gehele MRB en BPM, en alles gewoon te verwerken in de brandstof prijzen.

Dan bepaal je zelf of je veel rijdt of niet, en of je een slurper rijdt of niet.

Daarnaast betalen dan alle toeristen en "gast arbeiders" mee, wat ze nu niet doen.

Het is nu al gunstiger om in België en Duitsland te tanken, ken je nagaan hoe dat zal zijn als iedereen daar gaat tanken om z'n wegenbelasting te ontlopen.

ik vind dat ze de regel moet laten zo als ie is!

alleen moeten ze dikke belasting gaan vragen over die import hokken, en om het dan toch aantrekkelijk te laten om een auto in te voeren voor de hobbyisten de diesel en gas een beetje extra belasten.

@soepkiepe wrote:ik vind dat ze de regel moet laten zo als ie is!

alleen moeten ze dikke belasting gaan vragen over die import hokken, en om het dan toch aantrekkelijk te laten om een auto in te voeren voor de hobbyisten de diesel en gas een beetje extra belasten.

Dat gegeneraliseer altijd over 'importhokken'. Alsof dat zo slecht is? Import is voor bepaalde liefhebbers ideaal omdat er in Duitsland en Zwitserland veel betere exemplaren zijn dan hier. En als je dat soort import gaat verbieden dan gaan mensen auto's enzo wel omkatten.

die import hokken zijn wel de oorzaak dat de regering wat aan het belastingvrije wil doen.

kun je hoog of laag springen ;)

als die dingen niet met bosjes werden ingevoerd was er niks aan de hand, in ieder geval minder dan nu.

tuurlijk, waar ze geld weg kunnen "jatten" doen ze dat, dat voorop, maar door dat er zoveel geïmporteerd werd is het balletje wel gaan rollen.

@soepkiepe wrote:die import hokken zijn wel de oorzaak dat de regering wat aan het belastingvrije wil doen.

kun je hoog of laag springen ;)

als die dingen niet met bosjes werden ingevoerd was er niks aan de hand, in ieder geval minder dan nu.

tuurlijk, waar ze geld weg kunnen "jatten" doen ze dat, dat voorop, maar door dat er zoveel geïmporteerd werd is het balletje wel gaan rollen.

De regering is het zelf schuld dat er zoveel "import hokken" erbij gekomen zijn (wat overigens ook maar was tot 2012, vanaf 2012 is de import zelfs afgenomen, in 2013 helemaal)

Moeten ze de shit hier nog duurder maken, en de hardwerkende minkukel nog zwaarder belasten...

De oorzaak ligt niet bij de importdiesels welke nog net niet uit mekaar vallen, maar bij de regering die steeds meer wil hebben, zodat ze steeds meer kunnen blijven gooien.

Import diesels zijn slechts een gevolg hiervan

tsja, er zijn ook landen waar je geen belasting vrije auto's hebt, hoe oud ze ook zijn.

dus denk dat we daar al lang blij mee mogen zijn ;)

@soepkiepe wrote:tsja, er zijn ook landen waar je geen belasting vrije auto's hebt, hoe oud ze ook zijn.

dus denk dat we daar al lang blij mee mogen zijn ;)

Klopt, daar betaal je 120-200 per jaar.

Doe dat eens x25, zit je op max 5.000 op 25 jaar.

Voor dezelfde auto betaal je hier 120 per maand, dat maal 12 en maal 25, kom je uit op 36.000 euro

Is maar een factor 7 die je hier meer betaald en waar we volgens jou blij mee moeten zijn.

Vergeef me dat ik je enthousiasme in deze niet deel ;)

nja, ik wist niet beter dat je in bepaalde landen zoals duitsland ook na 86 nog steeds de gewone belasting betaald.

en dat dat ook de reden is dat die auto's daar zo goedkoop aan te schaffen zijn, was dus niet heel goed op de hoogte denk ik ;)

Terug
Naar boven