• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

nee dat doen ze toch niet ze denken aleen an geld geld laten ze zelf maar inleveren die groote heeren

en niet alles weg geven naar andere landen dat doen die landen ook niet naar ons

ze hopen dat deze maatregel ( zo noemen ze dat in den haag ) 150 miljoen euro oplevert.

dus links om of rechts komen ze toch bij je terug.

het lullige is alleen dat ze het niet besteden aan wegen of andere randzaken voor verkeer

en het verdwijnt in de grote pot

@soepkiepe wrote:@TedMechanic wrote:Ik zeg niet dat mensen die elke dag met hun oldtimer rijden geen liefhebber zijn. Ik zeg dat échte liefhebbers hun oldtimer niet gaan opofferen voor een demonstratie waarbij de kans op schade behoorlijk groot is.

Al vind ik vind dat er voor een auto die dagelijks gebruikt wordt, gewoon belasting betaald moet worden. Ongeacht het bouwjaar. Tevens vind ik dat auto's die alleen als hobby in de zomer worden gereden een vrijstelling moeten krijgen. Waarbij ik dan geen onderscheid maak tussen oldtimers of bijvoorbeeld cabrio's uit 1993.

kans op schade? leg eens uit?

lijkt me niet dat hun het recht hebben om schade toe te brengen op ander mans eigendom of wel?

denk dat de echte liefhebbers juist WEL zouden komen om hun ongenoegen te uiten in plaats maar een beetje ja en amen te knikken.

Stil staan op een weg waar 100-130 km/h gereden wordt? Ik kan me niet voorstellen dat dat schadevrij verloopt.

oke, laat ik het nog eens zeggen dan..

zo staking kun je aankondigen.

als je een maand of zo van te voren op het nieuws, tv internet en waar dan al niet bekend gaat maken dat er tussen die en die tijd stakingen gaat voeren op een bepaalde snelweg ben je niet erg goed bezig als je er dan nog vollop achter in klapt lijkt me.

verder hebben in die maand tijd ook veel mensen de tijd om te kiezen als ze die route gaan rijden met alle gevolgen van dien, of dat ze toch ergens anders langs rijden.

Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.[/quote]

alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd... :vertag

@MantasticB1 wrote:Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.

alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd... :vertag

Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.

@Stender wrote:alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd... :vertag

Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.[/quote]

dan zal daar strenger op gecontroleerd worden en zullen er gegarandeerd een aantal door de mand vallen.. :agent

op http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/gaat-de-oldtimer-regeling-door-ja-nee/#reactieweekers" onclick="window.open(this.href);return false; gevonden...

Op dinsdag 19 november stemde de Tweede kamer over de meest recent ingediende moties en amendementen met de volgende uitslag per motie/amendement:

VERWORPEN Amendement van het lid Bashir (33.752 nr 24) over dat oldtimers, die onder de overgangsregeling vallen ook in de maanden december, januari en februari op de weg geparkeerd mogen staan.

VERWORPEN Amendement van het lid Klein (33.752 nr 49) waarmee invoering van het voorziene alternatief voor de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt uitgesteld tot 1 januari 2015

VERWORPEN Motie van het lid Van Vliet (33.752 nr 28) over de regeling voor oldtimers

VERWORPEN Motie van het lid Omtzigt (33.752 nr 54) over een overgangsregeling voor oldtimers die op diesel of lpg rijden

VERWORPEN Motie van het lid Bashir (33.752 nr 47) over een overgangsregeling voor oldtimers die op lpg of diesel rijden

Nu gaat het geheel richting de eerste kamer, en de kans is heel klein dat er nog een wijziging komt.

*update*

Het is er door:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/keep_them_rolling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou, dat gaat slopen worden. Iemand nog belang bij een monza op LPG voor 400 euro per kwartaal?

en waar denk je dat het geld heen gaat wat jij betaald voor het schorsen?

tis dan maar een klein deel van wat je anders betaald, maar toch ;)

24 euro per auto he ;)

kan de kadett ook wel ff 8 jaar schorsen, heb ik tijd zat om hem ff te restaureren haha

nou.. toen ik jou antwoord gaf gingen mijn radertjes ook ff draaien eigenlijk.. ze draaien sowieso wel, maar nu ff een tandje sneller haha :P

stel...

ik trek het gas van mijn kadett af, dan kost hij mij 78 euro in het jaar aan belasting (nog niet gek natuurlijk, maar ook ik gun de belasting niet zo veel)

laat ik het gas er op en ik schors hem 8 jaar dan kost mij dat 24 euro per jaar. al goedkoper dan op benzine door rijden.

zou ik hem met idee 1 na 8 jaar weer op nieuw op gas zetten kost mij dat weer geld omdat dat goed gekeurd moet worden en zo..

hmm, de twijfel slaat toe nu hahah :jerry :jerry

ja, dat zat ik mij vanavond ook te bedenken ja, het gas er uit halen om er later weer in te zetten word zeker een duur grapje ja..

ach.. ik heb nog ff de tijd om te bedenken wat ik wil ;)

als ie na die 8 jaar toch weer op gas komt en helemaal belasting vrij is kan ik ook wel eens verder kijken voor ene leuk blokje ;)

heb nu eerst een 1.2 staan die beter is dan de mijne..

we zullen zien.

eerst maar eens afwachten wat de 1e kamer doet.. der is nog niks bekend, al begin ik het wel somber in te zien inmiddels.

hier gaat me sennie 141 per maand kosten (op lpg) en wordt in feb pas 30 jr.

10jr schorsen vind ik wat veel van het goede.

Was er over aan het denken om hem om te bouwen op benz. Dan in de overgangs regeling te rijden (en in de maanden dec-jan-feb).

gas leiding door de koker te leggen, verdamper achter het dash weg te moffelen. En dan ombouwen op gas injectie

En kan je nou 1 keer aangeven of je benzine kenteken in de overgangsregeling of reguliere regeling gaat? Als in, je kan hem achteraf niet wijzigen? En hoe zit het met LPG bakken, kan je die in 2014 nog laten omkeuren en op de overgangsregeling zetten?

Terug
Naar boven