• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

ik heb ook die brief gehad onder voorbehoud weer wegenbelasting a 728,- euro per kwartaal :thumbdown

heb meerdere oldtimers maar alleen voor de diesel die ik heb heb ik een brief gekregen

Heb hier nog niets gehad, ik denk dat ze eerst alleen LPG en diesels gaan aanschrijven, eigenaren van benzine auto's zullen daarna wel komen

Kunnen de traject controles straks nog meer centjes opleveren voor het geval er toch iemand met de oldtimer voorbij komt :thumbdown

@asconahobbyist wrote:Ik wacht het nog even af,tot de eerste kamer het al of niet goedkeurt.

Anders is het heel jammer maar gaan er van de 3 Ascona's 2 vertekken en blijft er dus maar eentje over.

Maar 3 keer kwarttarief,3 keer stallen en 3 keer schorsen wordt me te gek.

ik ben eens gaan nadenken wat nou voor mij de financiele schade is als het allemaal doorgaat (zal gerust wel met deze geldscheppers)

Voorbeeld:

Mijn witte C Ascona uit 1984 op LPG,had voor de plannen er waren een handelswaarde van tussen de 2000 en 2500 euro,nu zal deze (op benzine,want op gas onverkoopbaar) rond de 1000 euro zitten,dus even grof gezegd,1500 euro weg. Gas moet eruit gehaald worden (OK,ik kan het zelf,maar als ik het moet laten doen,of in die tijd een klusje pak),reken 150 euro,dan moet ie omgekeurd worden,ook 50 euro,ik moet er vrij voor nemen,hatsee,weer 150 euro! Oftewel,op mijn ene auto al 1850 euro verdampt,en dan nog elk jaar 100 euro wegenbelasting en 25 euro schorsen. en dan die mooie gasinstallatie,kan zo bij het oude ijzer,700 piek naar de klote,enneh milieu he,op LPG een CO van minder dan 0,5%,op benzine moet ie toch echt richting de 2% anders rijdt ie voor geen meter met zo'n varajet.goed bezig jongens!!! Nee,tis allemaal erg jammer,maar ik hou het dan bij 1 hobby-Ascona,en dan hoor je mij ook niet over die 100 piek belasting in het jaar,maar vindt wel dat je gratis moet kunnen schorsen,want ze verplichten het je feitelijk.

En zo nog vele duizenden meer, die enorm financieel genaaid worden, terwijl de overheidsinkomsten er geen steek beter van worden, geloof mij! Het is zo extreem dat mensen het ook echt niet meer kunnen bekostigen. Eerst stak je het geld inderdaad in een auto die dat waard was omdat de marktwaarde ook hoog was van een oldtimer. Alles wat al die mensen over de jaren hebben geinvesteerd is zo ook verdampt! En alle tijd en liefde die er in zit!! Ik denk dat mensen als Weekers nog op moeten gaan passen, want hij haalt zich van een hoop mensen de woede op de hals! En het ís toch verdorie ook een knoeier zeg!! Je verwacht van een politicus de expertise om zo'n plan met een gerechtigheid te kunnen schapen die mensen begrijpen, en er zich dan zonder verzet bij neerleggen, maar zo met de botte bijl er in had elke boeren lul kunnen doen!!

:wtf

Wouter van Embden heeft zich wel heel goed ingezet, en wil hem daar heel erg voor bedanken, maar ik ben bang dat het voor niks is geweest, de reacties van de eerste kamer waren nou niet echt van een gewicht dat ze het idee gaven dat het qua besluit enige prioriteit had voor ze. En omdat het in het regeerakkoord heeft meegespeeld zal daarin ook door velen met 'voorzichtigheid' in besloten worden helaas.

Nog even met de billen bij mekaar, maar als er op 13 december geen groen licht is voor het ammendement dan is het ben ik bang oorlog. :fy1

na goedkeuring door 1e kamer mag u gewoon gaan betalen voor uw oldtimer van 25 tot 40 jaar

mrb.png
[/quote]

nee in zekere zin heeft het inderdaad niks met oldtimers te maken.

het heeft er daar in tegen wel weer mee te maken dat er nog een land is wat denkt door middel van staken toch wat te bereiken.

ze laten in ieder geval zien dat hun wel een vuist maken voor hun eigen land ;)

iets wat hier meerdere male voor bij komt en word beschouwd als tijd verspilling ;)

@soepkiepe wrote:nee in zekere zin heeft het inderdaad niks met oldtimers te maken.

het heeft er daar in tegen wel weer mee te maken dat er nog een land is wat denkt door middel van staken toch wat te bereiken.

ze laten in ieder geval zien dat hun wel een vuist maken voor hun eigen land ;)

iets wat hier meerdere male voor bij komt en word beschouwd als tijd verspilling ;)

Het heeft er niks mee te maken, want het onderwerp van een staking heeft natuurlijk wel invloed of het effectief is of niet.

Ik denk dat je met staken voor oldtimers alleen maar een werkdag aan salaris verliest (had je ook twee maanden wegenbelasting van kunnen betalen).

Mensen die de brief krijgen is inderdaad die diesel of LPG auto's hebben.

Ik heb nog geen brief gekregen :angel de kwartbetaling ga ik voor ik rij toch niet in de winter en op jaar basis nog geen paar honderd km :angel

Voor mijn ouders is het zuur die kregen wel een brief en zijn echte liefhebbers van Volvo's.

Zij hebben er 1 (Volvo 144)van 1967 die ze van winter willen besparen door een goed onderhouden 1983 (Volvo 244) op gas te rijden. Helaas moet de gas pot eruit en gaan ze voor kwart tarief wat betekend dat het oude beestje maar weer in de wintermaanden moet gaan rijden. Nu was die auto na restauratie (1994-1996) toch elke winter gebruikt maar goed blijft :fy1

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Mensen die de brief krijgen is inderdaad die diesel of LPG auto's hebben.

Ik heb nog geen brief gekregen :angel de kwartbetaling ga ik voor ik rij toch niet in de winter en op jaar basis nog geen paar honderd km :angel

Voor mijn ouders is het zuur die kregen wel een brief en zijn echte liefhebbers van Volvo's.

Zij hebben er 1 (Volvo 144)van 1967 die ze van winter willen besparen door een goed onderhouden 1983 (Volvo 244) op gas te rijden. Helaas moet de gas pot eruit en gaan ze voor kwart tarief wat betekend dat het oude beestje maar weer in de wintermaanden moet gaan rijden. Nu was die auto na restauratie (1994-1996) toch elke winter gebruikt maar goed blijft :fy1

dat kwart tarief lukt alleen in 2014.

in de winter van 2014/15 zal de auto ook op stal moeten of voor het hele jaar betalen

voor mijn 2 bmw's heb ik nog geen brief gekregen maar die rijden op benzine

Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.

als ie 40 is mag ie op gas diesel of benzine zijn... dan is ie gewoon belastingvrij

en daar mag je het hele jaar weer mee rijden..

net als of auto's van 40 jaar en ouder ineens schoner zijn :P

@Stender wrote:Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.

dan betaal ik in die 3 maanden 206 euro belasting, plus de schorsing kosten van 24 euro er over heen.

betaal ik dus in totaal 230 euro voor een jaar waarvan ik maar 3 maand mag rijden ;)

@soepkiepe wrote:@Stender wrote:Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.

dan betaal ik in die 3 maanden 206 euro belasting, plus de schorsing kosten van 24 euro er over heen.

betaal ik dus in totaal 230 euro voor een jaar waarvan ik maar 3 maand mag rijden ;)

Nee je betaalt € 230,- voor een kwartaal rijden. Als je toch een auto hebt staan en een gratis/goedkope stalling of garage dan is het ideaal.

In mijn geval zou ik voor de wintermaanden een andere auto erbij moeten kopen als ik de overige maanden in een oldtimer zou rijden. Het kopen en later verkopen van een auto is tegenwoordig ook niet echt winstgevend meer dus daar leg je sowieso op in.

25 is 40 jaar geworden.

1 van de redenen was om van die tsunami aan benzen af te komen.

2 met een 40 jarige auto kun je minder goed in het huidige verkeer meekomen en

de diesels uit die tijd zijn zo traag dat in de tijd van 0 naar 100 je ontbijt wel op kunt eten.

@theunm wrote:@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Mensen die de brief krijgen is inderdaad die diesel of LPG auto's hebben.

dat kwart tarief lukt alleen in 2014.

in de winter van 2014/15 zal de auto ook op stal moeten of voor het hele jaar betalen

voor mijn 2 bmw's heb ik nog geen brief gekregen maar die rijden op benzine

De Volvo van 1967 is dan al 47 jaar oud daar mag je gewoon mee blijven rijdenen is geen garage nodig ;) De Volvo 244 van 1983 gaat dan de garage in of staat achter thuis :thumbup

Ik rij ook gewoon nog met mijn A Manta (LPG) van 1972 van de winter. Ik heb net de winterbanden er weer onder gegooid :angel Al rij ik er zelden mee omdat ik een leaseauto heb maar tja de vrouw moet soms ook ergens komen :jerry :jerry :jerry

40 jaar en of ouder hoef je GEEN belasting te betalen ook al is het LPG/diesel :wors

@Stender wrote:Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.

betaal ik dus in totaal 230 euro voor een jaar waarvan ik maar 3 maand mag rijden ;)[/quote]

Nee je betaalt € 230,- voor een kwartaal rijden. Als je toch een auto hebt staan en een gratis/goedkope stalling of garage dan is het ideaal.

In mijn geval zou ik voor de wintermaanden een andere auto erbij moeten kopen als ik de overige maanden in een oldtimer zou rijden. Het kopen en later verkopen van een auto is tegenwoordig ook niet echt winstgevend meer dus daar leg je sowieso op in.[/quote]

o zo ja, als enige auto zou dat misschien wel willen.

ik heb in feite dan een beetje 2x geluk.

ik heb de kadett als 2e auto.

ik kan de kadett achter thuis neer zetten.

het gas gaat er sowieso wel af, 206 in de 3 maand word mij gewoon te veel, niet omdat ik geen liefhebber ben, gewoon om dat ik het niet kan betalen.

maar ja.. dan krijg je het volgende....

ik heb van de rooie kadett nog een mooi 1.2 blokje staan die beter loopt dan mijn eigen.

maar ja, om er dan een wat zwaarder blok in te hangen is ook wel leuk.

kwa gewicht zal ik haast het zelfde blijven GOK ik

gas tank en alles composeert het gewicht van het blok weer denk ik ;)

Terug
Naar boven