@asconahobbyist wrote:Ik wacht het nog even af,tot de eerste kamer het al of niet goedkeurt.
Anders is het heel jammer maar gaan er van de 3 Ascona's 2 vertekken en blijft er dus maar eentje over.
Maar 3 keer kwarttarief,3 keer stallen en 3 keer schorsen wordt me te gek.
ik ben eens gaan nadenken wat nou voor mij de financiele schade is als het allemaal doorgaat (zal gerust wel met deze geldscheppers)
Voorbeeld:
Mijn witte C Ascona uit 1984 op LPG,had voor de plannen er waren een handelswaarde van tussen de 2000 en 2500 euro,nu zal deze (op benzine,want op gas onverkoopbaar) rond de 1000 euro zitten,dus even grof gezegd,1500 euro weg. Gas moet eruit gehaald worden (OK,ik kan het zelf,maar als ik het moet laten doen,of in die tijd een klusje pak),reken 150 euro,dan moet ie omgekeurd worden,ook 50 euro,ik moet er vrij voor nemen,hatsee,weer 150 euro! Oftewel,op mijn ene auto al 1850 euro verdampt,en dan nog elk jaar 100 euro wegenbelasting en 25 euro schorsen. en dan die mooie gasinstallatie,kan zo bij het oude ijzer,700 piek naar de klote,enneh milieu he,op LPG een CO van minder dan 0,5%,op benzine moet ie toch echt richting de 2% anders rijdt ie voor geen meter met zo'n varajet.goed bezig jongens!!! Nee,tis allemaal erg jammer,maar ik hou het dan bij 1 hobby-Ascona,en dan hoor je mij ook niet over die 100 piek belasting in het jaar,maar vindt wel dat je gratis moet kunnen schorsen,want ze verplichten het je feitelijk.
En zo nog vele duizenden meer, die enorm financieel genaaid worden, terwijl de overheidsinkomsten er geen steek beter van worden, geloof mij! Het is zo extreem dat mensen het ook echt niet meer kunnen bekostigen. Eerst stak je het geld inderdaad in een auto die dat waard was omdat de marktwaarde ook hoog was van een oldtimer. Alles wat al die mensen over de jaren hebben geinvesteerd is zo ook verdampt! En alle tijd en liefde die er in zit!! Ik denk dat mensen als Weekers nog op moeten gaan passen, want hij haalt zich van een hoop mensen de woede op de hals! En het ís toch verdorie ook een knoeier zeg!! Je verwacht van een politicus de expertise om zo'n plan met een gerechtigheid te kunnen schapen die mensen begrijpen, en er zich dan zonder verzet bij neerleggen, maar zo met de botte bijl er in had elke boeren lul kunnen doen!!
:wtf
Wouter van Embden heeft zich wel heel goed ingezet, en wil hem daar heel erg voor bedanken, maar ik ben bang dat het voor niks is geweest, de reacties van de eerste kamer waren nou niet echt van een gewicht dat ze het idee gaven dat het qua besluit enige prioriteit had voor ze. En omdat het in het regeerakkoord heeft meegespeeld zal daarin ook door velen met 'voorzichtigheid' in besloten worden helaas.
Nog even met de billen bij mekaar, maar als er op 13 december geen groen licht is voor het ammendement dan is het ben ik bang oorlog. :fy1