@Corsaliefhebber wrote:@2000 wrote:Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in..... En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!
Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog "even" 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!
Beste 2000
Idd keuzes, vergeet alleen dan even ook niet dat er ook liefhebbers zijn die geen keus meer hebben,
Ik zelf heb op mijn 24ste een ongeval gehad op mijn werk, (ben nu 33)
Ben officieel meesterschilder en toen was het nog toegestaan om met lange ladders te werken,
ik ben er helaas achterwaarts 8 meter vanaf naar beneden gevallen, en vanaf dat moment heb ik weinig keuze meer,
Ik heb mijn rug gebroken gehad op 3 plaatsen dus staand werken kan ik vergeten,
en ben blij dat ik me zei het met moeite nog verplaatsen kan,
en geloof me maar je wereldje wordt klein dan
Van het godskapitaal wat er elk jaar aan medicijnen en dergelijke in me gaat koop je een nieuwe auto per jaar,
Ik heb na elk dubbeltje omdraaien en stukbijten na jaren revalidatie eindelijk terug werk gevonden,
maar meer als 24 uur per week houd ik dit echt niet vol, dus financieel is het echt geen vet-pot.
Ook heb ik mijn collectie auto,s in de loop der jaren langzaam uitgebreid en met behulp van enkele
kameraden die hier een vliegtuig-zweefvliegtuig-club hebben de auto,s zover aangepast
dat ik met mijn handicap erin kan rijden,
Ook heb ik zo dus meerdere aangepaste auto,s en deze lopen op lpg en dan niet eens vanwege de besparing,
maar omdat ik zelf nogal lastig benzine tanken kan (heb weinig kracht om het pistool vast te houden en in te knijpen te gelijk) vindt ik het erg prettig dat ik bij lpg tanken alleen een knop hoef in te drukken.
Stallingsruimte heb ik genoeg, heb het geluk dat het ouderlijk huis een grote boerderij is en mijn vader in de loop der jaren alles heeft aangepast, maar deze mogenlijkheid hebben er ook niet velen.
Het feit dat ik nu vanwege financiele redenen in mijn keuze-vrijheid beperkt wordt
beperkt me letterlijk in de manieren van vervoer en eigenwaarde, het is nu eenmaal
mijn passie en de gedachte dat ik ooit weer auto kon rijden is hetgene geweest wat me
tijdens de jarenlange revalidatieperiode erboven op gehouden heeft en erdoor getrokken heeft
Groeten van Corsaliefhebber
Tja, jij bent dan één van die weinige die inderdaad geen keuze hebben, spijtig (zoals ik een paar reacties hierboven al zei

)
Maar ik bedoel te zeggen dat ik 12 jaar terug een leuke veelzijdige baan had als elektricien, en mij in dat beroep 2 dingen tegen stonden: ten eerste zag ik mij dat werk niet doen tot mijn 65e. En ten tweede sloeg (en nog steeds in de bouw ) het financiële plaatje echt nergens op. Ik heb toen de KEUZE gemaakt om mijn vaste baan op te zeggen en iets totaal anders te gaan doen.... Dat is wat ik probeer te zeggen met keuzes.
Natuurlijk zijn er erg veel mensen gedupeerd om het belasting plaatje, en ook dat vind erg lullig. Maar toch blijf ik erbij: als je een oldtimer hebt omdat het lekker goedkoop is, dan ben je in mijn ogen geen liefhebber. En door dat soort figuren (veelal te vinden in oude benzen) is de hele regeling om gegooid, en daar lijden de liefhebbers onder. En ja, er zullen ook aardig wat liefhebbers zijn die het door het belasting verhaal de oldtimer weg moeten doen. Zo werkt dat helaas in Nederland, de goede lijden onder de slechte
Het goedkope rijden snap ik zowiezo niet echt, want mijn kadett hobby is verre van goedkoop :shock: