• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke auto's, welke OHV

GS2.6

Post vaak
In welke type's zitten standaard de 1.2 OHV, N en/of S ??

En bouwjaren?

Kadett B-C-D-E

Corsa A

Dat is alles toch?

En waarom zijn die van de Kadett B-C slechter, of ja, minder zuinig kwa brandstofverbruik, dus wat is er anders aan de nieuwere blokken?

wat mij verteld is , dat de nieuwere 1.2 motoren vanaf het onderblok anders zijn ! kan het mis hebben hoor maar zo is mij dat verteld .

wat mij verteld is , dat de nieuwere 1.2 motoren vanaf het onderblok anders zijn ! kan het mis hebben hoor maar zo is mij dat verteld .

in de corsa's zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.

en andere carburateur en electrische ontsteking.

die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.

uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.

in de corsa's zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.

uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.

@schuitje wrote:in de corsa's zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.

een sc motor is toch ook geschikt voor loodvrije benzine ?????

@schuitje wrote:in de corsa's zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.

een sc motor is toch ook geschikt voor loodvrije benzine ?????

- Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)

- ik zie 1.2 ohc met ecu, elektrische sproeiers of zoiets. (Corsa A etc.)

- maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!

Hier probeer ik zoveel mogelijk over te verzamelen.

- Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)

- maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!

@GS2.6 wrote:- Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)

ik heb een 1200 sc in mijn c kadett zitten en het is een fijne motor ! net even anders als de oude 1200 motoren .

Terug
Naar boven