robert1701
Post weinig
Ik wil de motorsturing van mijn oude Omega-A 2.0i van 1990 uitlezen, maar ik heb blijkbaar niet de juiste software.
M'n Omega heeft nog zo'n oude 10-pin stekker:
Dus heb ik kabeltje gekocht van de 10-pin naar een standaard OBD-II stekker:
Met de blauwe interface krijg ik met sommige software wel verbinding met de can-bus, maar ik geraak niet in de motorsturing.
(De gele interface heb ik nog niet geprobeerd. De laptop heeft geen seriële poort)
Ik heb wel meerdere programma's op een laptop staan, maar die zijn blijkbaar allemaal bedoeld voor iets jongere wagens.
Ergens las ik dat "Opel Tech 1" gebruikt werd om deze oude motorsturingen uit te lezen. Ik weet niet of dit een diagnoseapparaat is of computersoftware.
Kan ik ergens de nodige software downloaden?
M'n Omega heeft nog zo'n oude 10-pin stekker:
Dus heb ik kabeltje gekocht van de 10-pin naar een standaard OBD-II stekker:
Met de blauwe interface krijg ik met sommige software wel verbinding met de can-bus, maar ik geraak niet in de motorsturing.
(De gele interface heb ik nog niet geprobeerd. De laptop heeft geen seriële poort)
Ik heb wel meerdere programma's op een laptop staan, maar die zijn blijkbaar allemaal bedoeld voor iets jongere wagens.
Ergens las ik dat "Opel Tech 1" gebruikt werd om deze oude motorsturingen uit te lezen. Ik weet niet of dit een diagnoseapparaat is of computersoftware.
Kan ik ergens de nodige software downloaden?