• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

zo, van het vectra C-forum, waar deze discussie ook al gevoerd is.

True route is believe it or not...

Buttons to CIM unit ( different resistence value for each button - provides a different signal voltage to the CIM)

CIM unit to Instrument cluster - Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

Instrument Cluster to BCM (Body Control Modue) - Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

BCM to Display - Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

Display to Head unit - Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

zo en nou vind ik het wel best....:sleeping

Oh sorrie, anders geloven jullie me dadelijk niet:

zo, van het vectra C-forum, waar deze discussie ook al gevoerd is.

True route is believe it or not...

Buttons to CIM unit ( different resistence value for each button - provides a different signal voltage to the CIM)

CIM unit to Instrument cluster - Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

Instrument Cluster to BCM (Body Control Modue) - Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

BCM to Display - Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

Display to Head unit - Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

zo en nou vind ik het wel best....:sleeping

Oh sorrie, anders geloven jullie me dadelijk niet:

Nou nou nou...... Mensen mogen toch om uitleg vragen. Gaat er niet om of we je geloven. Iedereen leert van iedereen hier hoor. Als er wat nieuws wordt ontdekt vragen we wel hoe het zit, niks mis mee toch. Probeer de toon een beetje vriendelijk tegen elkaar te houden. Bijna kerst hè. ;)

Mzzl.

Eric.

Nou nou nou...... Mensen mogen toch om uitleg vragen. Gaat er niet om of we je geloven. Iedereen leert van iedereen hier hoor. Als er wat nieuws wordt ontdekt vragen we wel hoe het zit, niks mis mee toch. Probeer de toon een beetje vriendelijk tegen elkaar te houden. Bijna kerst hè. ;)

Mzzl.

Eric.

Dat mogen mensen zeker Eric , daar doe ik het ook voor.

Echter waar ik wel problemen mee heb , is dat ik er veel tijd in steek om dit uit te zoeken, zeker wat pioneer betreft en de stalk module.

Er zijn namelijk nogal wat topics hierover, en nogsteeds niet opgelost.

Ik probeer door veel te telefoneren met pioneer, en stalk fabrikanten nu eens duidelijk te krijgen wat wel of niet werkt. En wat de gevoerde protocollen zijn over de datalijnen naar de stalkmodule.(Leren begrijpen waarom iets wel of niet zou werken) (op pin 2 zit een protocol waarvan pioneer niet direkt wil zeggen of dit een canbus low is) gezien dit van de TID/GID afkomt.

Opel wil hier ook niks over kwijt...

Dan maar met een scope meten op de stalk in/uitgang , om het signaal te analyseren.

Maar vragen waar nu dat can signaal op de iso stekker zit, gaat me ff iets te ver....al zou ik het verkeerd omschreven hebben.

Dat mogen mensen zeker Eric , daar doe ik het ook voor.

Echter waar ik wel problemen mee heb , is dat ik er veel tijd in steek om dit uit te zoeken, zeker wat pioneer betreft en de stalk module.

Er zijn namelijk nogal wat topics hierover, en nogsteeds niet opgelost.

Ik probeer door veel te telefoneren met pioneer, en stalk fabrikanten nu eens duidelijk te krijgen wat wel of niet werkt. En wat de gevoerde protocollen zijn over de datalijnen naar de stalkmodule.(Leren begrijpen waarom iets wel of niet zou werken) (op pin 2 zit een protocol waarvan pioneer niet direkt wil zeggen of dit een canbus low is) gezien dit van de TID/GID afkomt.

Opel wil hier ook niks over kwijt...

Dan maar met een scope meten op de stalk in/uitgang , om het signaal te analyseren.

Maar vragen waar nu dat can signaal op de iso stekker zit, gaat me ff iets te ver....al zou ik het verkeerd omschreven hebben.

Ik probeer het nog 1 keer:D

Jij zegt;

AB stuursignaal is dus een Can output.

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ?

Ik probeer het nog 1 keer:D

Jij zegt;

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ?

[Jij zegt;

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ? ]

nou dat wil ik gaan bewijzen ja, dat staat ook in het engelse forum zo beschreven. ALs het een analoog signaal zou zijn, waarom heb je dan een atmel processor nodig om signalen om te zetten.

Of het nu low can of een ander digitaal signaal is weet ik nog niet[wat de Stalk module krijgt]

Ik weet wel dat het weerstanden netwerk achter de knopjes van het stuur aangesloten zit op de CIM.

Die verstuurd de data met low can naar de TID en instrumentenpaneel.

Wat er uit de TID naar de radio gaat is nog een raadsel, misschien is het wel LowCan.

Het is jammer dat ik nog niet aan een schema van de siemens/VDo CCR2006 heb kunnen komen...

Dan zijn we er zo uit...

Voorals nog meten is weten....

De fabrikant van de stalk modules vertelde me wel, als je problemen hebt met de communicatie, radio aanzetten en voedingskant van stalkmodule eraf en er op. dat reset de atmel en comm start opnieuw. Het is in ieder geval geen SCL/SDA, want dan heb je twee data lijnen..

[Jij zegt;

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ? ]

nou dat wil ik gaan bewijzen ja, dat staat ook in het engelse forum zo beschreven. ALs het een analoog signaal zou zijn, waarom heb je dan een atmel processor nodig om signalen om te zetten.

Of het nu low can of een ander digitaal signaal is weet ik nog niet[wat de Stalk module krijgt]

Ik weet wel dat het weerstanden netwerk achter de knopjes van het stuur aangesloten zit op de CIM.

Die verstuurd de data met low can naar de TID en instrumentenpaneel.

Wat er uit de TID naar de radio gaat is nog een raadsel, misschien is het wel LowCan.

Het is jammer dat ik nog niet aan een schema van de siemens/VDo CCR2006 heb kunnen komen...

Dan zijn we er zo uit...

Voorals nog meten is weten....

De fabrikant van de stalk modules vertelde me wel, als je problemen hebt met de communicatie, radio aanzetten en voedingskant van stalkmodule eraf en er op. dat reset de atmel en comm start opnieuw. Het is in ieder geval geen SCL/SDA, want dan heb je twee data lijnen..

Terug
Naar boven