• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

Maartuh

Post vaak
Mischien een domme vraag, maar ik ben bezig om voor de eerste keer een koppakking te vervangen.

Nou zag ik in een algemene how-to staan dat je de cilinderkop nooit recht omhoog moet liften als je alles los hebt omdat dat de "cilinderbussen" mee kunnen komen.

heeft een c20xe ook losse cilinderbussen of een andere constructie waardoor ik hier niet op hoef te letten?

Ok, ik had al een vermoeden!

Tnx, fijn dat ik het nu zeker weet :)

Heb nu bijna alles los, vanavond kopbouten lossen en kop loshalen als het goed gaat :)

Weet niet wat voor kop het is, maar als het een KS700 kop is zou ik wel erg oppassen weer met terug plaatsen dat je ze niet te strak draait die kopbouten. Daar kan mogelijk de kop inwendig door knakken en dan krijg je het bekende olie+koelvloeistof verschijnsel....

origineel gepost door mayhem

das bangmakerij.

c

Als jij het zegt... Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar het staat in dat artikel over de poreuze kop klachten als mogelijke oorzaak. Leek me voor iemand die de koppakking voor het eerst vervangt wel iets om op te letten....:hmmz

Maar als jij het bangmakerij vindt dan begrijp ik dat we ons geen enkele zorgen hoeven te maken? Da's altijd positief!:angel

origineel gepost door Vinci

Weet niet wat voor kop het is, maar als het een KS700 kop is zou ik wel erg oppassen weer met terug plaatsen dat je ze niet te strak draait die kopbouten. Daar kan mogelijk de kop inwendig door knakken en dan krijg je het bekende olie+koelvloeistof verschijnsel....

http://www.orsas.com/CarStuff/cav/index.php

Gewoon juiste aanhaal moment en aanhaal volgorde gebruiken dan kan er wein ig gebeuren lijkt me

on topic: Cilinderkop kan zonder problemen eraf gehaald worden

Tnx allemaal, goede tips zijn altijd welkom hoor, maar ik heb een coscast kop erop zitten. Moet ik hem nog steeds op moment vastzetten, daar niet van, maar wat minder kans op die koelkanaal problematieken iniedergeval :)

Originally posted by Vinci

http://www.orsas.com/CarStuff/cav/index.php

ks700 is sterker qua kracht wat die kan hebben dan een coscast... Alleen dat verrekte oliekanaal :mad:

Jep, 370nm treksterkte meen ik, tegen ong. 350 voor de Coscast... Maar dat is bijna verwaarloosbaar hoor...

De 400 was écht te zacht...met rond de 200nm

Maar goed, wel weer off topic inderdaad... alhoewel de TS volgens mij wel al antwoord heeft op z'n vraag....

:afro

volgens mij zitten er hellemaal geen cilinderbussen in het onderblok:wtf

dat is meer iets voor industriële motoren

origineel gepost door larsjeG40

citroen en peugeot hebben dat volgens mij wel.. sommige motoren

origineel gepost door GlennGSI

origineel gepost door larsjeG40

citroen en peugeot hebben dat volgens mij wel.. sommige motoren

Het was een how-to met plaatjes van inderdaad een citroen forum :D

Gekke Fransen ;)

Nou de kop is eraf, ik ben nu wel benieuwd waar hij lek geweest is, ik zie het zelf niet echt, maar ik zie het dan ook voor hets eerst zo uit elkaar...

Ziet iemand wel het lek?

Misschien makkelijker om te zoeken: Ik had geen last van sludge of witte rook, motor gooide het koelwater eruit als ie warm werd (uit overdruk slangetje), en bij gasgeven zag ik kleine belletjes

http://s687.photobucket.com/albums/vv236/Maartuh/Koppakking/ voor de grote versie van de foto's. Ik heb de wat verkleinde hieronder geplakt:

IMG_1212.jpg

IMG_1211.jpg

IMG_1210.jpg

IMG_1209.jpg

IMG_1208.jpg

IMG_1207.jpg

Ok, doe ik morgen even, moet ik wel even een schone oude handdoek zoeken.

Nou ben ik wel nieuwsgierig: Waar wordt je aandacht precies door getrokken?

foto na schoonvegen

Zo te zien is die smeltplek (lol zie hem nu pas op die eerste foto kun je nagaan) een druppel of iets dergelijks geweest gelukkig :)

Wel is het bij de koelkanalen van de achterste en de eenaarachterste wel zwarter als bij de voorste cilinders, zou dat het zijn?

origineel gepost door TheGeneral

De meeste vrachtwagen ook

Mijn MB truckje niet :jerry

bij haar zusje (Atego 1217L Om604LA4 motor / 4.2 4cilinder diesel motor) moest een ander block in omdat deze geen losse bussen had.

ow je zei de meeste haha..

Bij mijn vorige MB truck is wel een keer een Cilinder bus vervangen, was vastgelopen bij stationair achter een paardetram aan sukkelen....

had net een rit door europa achter de rug toen haha Bergen klimmen enzo, dan gebeurt dit bij geen belasting.

Willem

Willem

Terug
Naar boven