• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's C-Ascona's: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

In een sedan past ook een hoop :)

full.jpg

Tussenstand Verbruik:

1 op 11,2 op de tank waar ik LITERS!!! ben verloren door en Geheel verteerde tank dampretourslang (lag open vanaf de tank tot aan de vulhals). en stevig doorkarren om m ''wakker'' te krijgen.

Al 170 op de Nav gehad in zowel 4e als 5e versnelling.

Willem

Vraagje Wim,

komt deze Ascona soms bij Kirpenstein cq City motors Ede vandaan, het kenteken komt me zo bekend voor.

Of is het onderhoudsboekje verloren gegaan

Auto komt uit spijkenissen, waar deze daarvoor al op naam gestaan heeft, onder andere hangt er al een parkeervergunning van 1999 spijkenisse aan de voorruit, en is de naam op het kenteken deel-III P96 (aantal voorletters en dan Meijndert) hetzelfde als dat van de kenteken naam waarvan ik hem heb laten overschijven.

de auto is al lange tijd van een familielid geweest van de garage waar deze ook dik 10 jaar binnen gestaan heeft (Harry Meijndert Spijkenisse)

Dus zowiezo al vanaf 1996 van dezelfde eigenaar (meijndert).

Willem

Nou,zaterdag even op de sloop rondgelopen ne wim zn advies opgevolgd dus vw relais 99 x4 in mn zak laten vallen,idd inprikken en t werkt. Supersimpel,en nooit geweten :thumbup

blij mee,thnx!!!

Zal eerdaags ook eens kijken of ik 2 Volkswagen onderdelen aandurf op mijn Kadett :jerry (eerste zijn de ringetjes met ledje voor alarm om de deurpins, passen namelijk ook op Opel deurpins zonder aanpassing!)

Prima, is allemaal hetzelfde; en past dus in:

Corsa-A (met interval)

Corsa-B

Tigra-A

Kadett-D (met interval)

Kadett-E

Astra-F

Ascona-C (met interval)

Vectra-A

Calibra

Omega-A

omega-B

en nog wel meer modellen

Willem

Hey Wim,jij hebt trouwens geen Ascona C2,maar een C3

GroteFoto-NYTECZG8.jpg

dit is een C1 eind 1981-eind 1984

1984_Opel_Ascona_%28_C2_%29_009_5049.jpg

dit is een C2 eind 1984-tot eind 1986

1124511232_4bb2a1cab7.jpg

en de C3 eind 1986-eind 1988 al zijn er nog vele exemplaren in 1989 afgelverd,ben zelfs wel eens een 1e registratie 1990 tegengekomen.

hier trouwens nog wat pics van exemplaren uit 1997,uit brazilie

is ook wel een leuke aanvulling voor de collectie! :mrgreen:

6270153388.jpg

7027247778.jpg

1319734882_270106704_3.jpg

6270153388.jpg

Gaaf die Braziliaanse ascona's! Kan me trouwens ook nog van vroeger een vakantie in Engeland herinneren waarbij we als huurauto een Vauxhall Cavalier Estate meekregen. Ofwel een C Ascona Caravan :D Is dat niks voor jou collectie asconahobbyist? Of staat die er al tussen :thumbup

heb m nog niet helaas,een kennis van mij is er toen nog wel mee bezig geweest. arjen van hier heeft er eentje.

De cavalier estate is trouwens gebasseerd op de australische Holden Camira,daarom is de kont ook relatief hoekig vergeleken met de snuit.

5905700790_47ab60b35f.jpg

6581218033_05ee9b98e4.jpg

De cavalier!

13566328.jpg

de Holden Camira

in GB waren de GT's sowieso veel mooier als hier,is ook altijd 2-tone gebleven net als hier toen de SR en SR/E,heette daar SRI,de HB was daar ook veruit favoriet.

1987-cavalier-sri-130sir130.jpg

5881446047_a2e2edb0cb_z.jpg

Eerste Reële verbruiks cijfers bekend.

zonder enige moeite te doen om zuinig te rijden, dat houd in, hele stukken 130 140km/u met het verkeer mee, paar keer stukje toppen (173km/u al gehaald op de navi), en lekker losrijden van de motor..

1 op 14,1

niet gek al zeg ik het zelf..

Ik heb dat motorruimte lampje btw ook in m'n auto's :) Zowel de kadett-c als de ascona-c en corsa-a :D

Terug
Naar boven