• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's C-Ascona's: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

Okee Willem das is duidelijk dan,

Dat is dan wel oude olie geweest van super kwaliteit, mooi dat hij weer zo fabrieks nieuw schakelt.

Doe mijn best Teun.

Heb de zomerwielen eronder, moeten wel nieuwe bandjes om, met deze wil ze alleen maar de hoek om, en tril je met 120km/u de auto uit:

en een beetje BoerenTuning:

Willem

Tis een fijn karretje, en na het benzinefilter vervangen te hebben, haalt de auto zelfs meer als de opgegeven topsnelheid (GPS)

Dus torretje loopt ook lekker..

Willem

Worden de achterdeur en het voor spatbord ook nog netjes gemaakt.

Of is het weer een wolf in schaapskleren, ziet er niet top uit aan de buitenkant maar is wel snel.

@KadAstra-EF wrote:dat was ook mijn vraag:

Waar vul je de olie bij ?

Verder heel goed werk verricht Wim :thumb

Rik ;)

Vullen doe je via de bovenkant van het schakeldeksel.

Maar het peilen,via welke plug gaat dat.

@ opelremco:

Bout naast de aandrijfas op het diffhuis..

Ik heb er gewoon een dikke 2,3liter in gemikt, zit er op zeker genoeg in..

@ Kadastra-EF:

Vullen via ontluchtingsbout bovenop schakelhuis, bout eruit, trechter erin drukken (zie foto's) en vullen maar

@ remutr:

Laat dat snel ook maar weg hoor...

snel van 100 naar 0 ja haha...

Willem

Zo, De Ascona is intussen voor zien van 4 nieuwe michelin bandjes:

en hierdoor ben ik erg

bezig blijkbaar haha..

ook de bestuurders stoel gewisseld (en tot de conclusie gekomen dat zelfs de frames gelijk zijn) van de Astra-F, moet wel de rechter stoel op linkerframe zetten ivm draaiknop:

Deze eruit, ivm deze steeds schever werd (sloeg over de tandjes aan 1kant volgens mij??):

en deze er maar in dan (op de foto met de Astra hoofdsteun, daar heb ik nu die van de Ascona in zitten):

ook maar de benzine slangen vervangen:

oude:

nieuwe:

voor beide instructie boekjes aangeschaft:

Willem

jaja, heb er weer zin in hoor...

lekker toeren met t apparaat, fijne bandjes eronder, goede stoel nu ook...

Willem

Ascona gekken zijn er zat, maar die zich druk maken om de minst gewaardeerde C-Ascona..

Volgend weekend effe het andere stoeltje ophalen op de sloop, incluis hoogte verstelling..

Willem

@wim-v6 wrote:Ascona gekken zijn er zat, maar die zich druk maken om de minst gewaardeerde C-Ascona..

Willem

Toch was dit in de jaren "'80 een beste middenklasser.

Ik heb nooit in een C gereden, laat staan ernaast gezeten :(

Als ik Willem weer eens tegenkom op een meeting dan zou ik wel even een rondje om willen om het eens te ervaren king:

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Ik heb nooit in een C gereden, laat staan ernaast gezeten :(

Als ik Willem weer eens tegenkom op een meeting dan zou ik wel even een rondje om willen om het eens te ervaren king:

Rik ;)

Ik zie dat je ook in het bezit ben van een Kadett, daar kan je het mee vergelijken en de Ascona is wat groter,heb ze beiden ook gehad, Gewone oer-degelijke wagens met niets meer en minder er op, Astra rijd iets luxer en stiller.

Terug
Naar boven