• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

Proefrit
vinkje.gif

Werkt wel, zo'n lange Diff!!

F25RC met WT internals bij 6600toeren

1: 63km/u

2: 120km/u

3: 189km/u

4: NNB (berekend: 238km/u)

5: NNB (berekend: 276km/u)

Origineel RC internals bij 6600toeren

1: 59km/u

2: 113km/u

3: 176km/u

4: 222km/u

5: 258km/u

Willem

Rijdt heerlijk, nu bij 120km/u ONDER de 3000 toeren (zo'n 2850toeren).

net een gecombineerd ritje van 45kilometer (meest binnendoor en stad), netjes 1 op 11,6

Willem

haha, wel gaaf hoor, in 3 de 190 aantippen!!!! (op de oprit alhier, met 205km/u invoegen...) (effe testen / had nog rustig aangedaan, licht een flinke kuil in het middenstuk tussen stoplicht en snelweg).

Willem

Hij is wel lekker vlot, 63 in 1 is ook niet alles, al die korte bakjes die voor je rijden zijn al ontkoppeld terwijl jij door hun trage gekloot nog je koppeling ligt te verbranden... als ik me koppeling een keer los hebt (alles onder de 1000 toeren uiteraard), gaan die gebakjes al naar de 2e gang.. bij 50 in 2 draai ik nog geen 3000 toeren..

Willem

Ik erger me bij mij juist ontzettend aan die korte eerste versnelling (m32 bak), de rest van de versnellingen is wel lekker lang :)

Die diesel heeft wel een Heel korte 1e versnelling, heb een Astra 100pk 1.9CDti DPF 6bak in onderhoud, die heeft dat ook inderdaad..

maar wel weer 2200 toeren bij 120km/u.. en dan de BC die gemiddeld op zo'n 4,0 a 4,5l op 100km zit.

Ik ben wel gewend een Korte 1 te rijden, Elke Vrachtwagen heeft wel een korte 1e of 2e gang..

meestal haal je daar niet eens de 10 a 15km/u in haha....

Willem

Ah je kent het 'probleem' dus ;).

Hoe bereken je eigenlijk de snelheden per toerental heb en weet jij misschien ook een site waar je al die gegevens over verschillende versnellingsbakken kan vinden?

www.opel-info's.de

ik heb een Excel bestand die door een vriend van me is gemaakt waarmee ik globaal kan uitrekenen wat de bak doet..

dan moet ik wel per versnelling de snelheid bij een bepaald toerental weten, van je eigen bak, en kan ik daarmee vergelijken..

Willem

ik heb de automaat versie

1e 60km/u

2e 110 km/u

3e 170 km/u

4e 250 km/u

het is ongeveer gemeten.

vind ik ook best grote verschillen! haha

als ik 120 rij op snelweg zit ik rond de 2900 a 3000 toeren

Mooi Willem dat je weer kan genieten van je dikke 3 liter. :thumb

pfff wat een snelheden met de versnellingen zeg. Kom ik aan met mijn x20dtl diesel. pfffff.... Als ik mij

niet vergis haal ik in de 4de max 160KM. :thumbdown En als ik dan lees hoe zuinig je 3 liter is denk ik waarom

rij ik eigenlijk een diesel. ;)

@Dolby wrote:Mooi Willem dat je weer kan genieten van je dikke 3 liter. :thumb

pfff wat een snelheden met de versnellingen zeg. Kom ik aan met mijn x20dtl diesel. pfffff.... Als ik mij

niet vergis haal ik in de 4de max 160KM. :thumbdown En als ik dan lees hoe zuinig je 3 liter is denk ik waarom

rij ik eigenlijk een diesel. ;)

Goedkoper bij de pomp.

Tja, ik heb ook van die perioden dat de verbruiks meter op ergens tussen de 11,5l / 100km en 13,5l / 100km staat in NL.

en in DLD is dat regelmatig rond de 15l / 100km tot 18l / 100km haha....

Willem

nee hoor

mart heeft gewoon originele xenon koplampen achteraf ingebouwd, zonder het hele systeem er omheen.

je kunt ook gewoon een pilot D2S set kopen . . . heb ik ook gedaan :angel

@martklanderman wrote:@wim-v6 wrote:

die geven te weinig licht!!! (Stuk minder als de orig B2 Halogeen lampen in ieder geval)

Willem

Is bij mij toch echt andersom. M'n xenonlampen zijn echt 10x beter qua lichtbeeld en sterkte. Of dat komt door het Pilot setje wat erin zit ipv de originele lampen.

Totdat je mijn auto ernaast zet..

Als je de Xenonlampen wat hoger zet om s'nachts dik 240km.u te gaan rijden kom je GOED licht te kort, dat kan ik je vast melden.. ook met aftermarket D2S lampen.

Was geen pretje, mag je Deep-Purple van VTN maar vragen..

Mijn verblinden niet al te veel, heb origineel Blindkapjes over de lampjes (B1 versie 1 dingetje)

Willem

@DennyD wrote:Hey Wim,

Nog ff je topic doorgespit leuke dingen aan je auto gedaan en helemaal met de versnellingsbak :thumb ,en die bak doet het nog helemaal naar wens??

Het type versnellingsbak die jij voor mij had opgezocht moeilijk te vinden man,maar heb de tijd :jerry

Grtz Denny

Dat zei ik al, deze zijn redelijk hard to find, misschien kan je E-bay eens afstruinen (DE of UKerbij uiteraard)

Willem

Weer een Update:

Gasklep vervangen door een met een vergrote doorlaat (68mm)

de nieuwe klep:

100_6196.jpg

100_6201.jpg

Oude klep:

100_6198.jpg

100_6200.jpg

oude en nieuwe naast elkaar:

100_6203.jpg

Nieuwe klep op de motor:

100_6209.jpg

Willem

Terug