• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

winterslaap

Dat is perfect.Helaas heb ik geen garage.De oprit is vogens het Kadaster ff te smal en anders zouden we op de grond van de gemeente komen.Links op de onderste foto naast het hek is openbare weg,dus dat houdt op.

Wel komt er in de toekomst een carport.Maar dat kost me wel ff bijna €10.000 :shock: :shock: :shock:

Moet maar even wachten,eerst maar de badkamer onder handen nemen hahaha

Rijden doet hij helemaal niet meer nu.Ik heb een bestelbus van de zaak en mijn vrouw rijdt in de Volvo V40 voor haar werk.

De Kadett heeft dus echt rust.Tenzij........... de Volvo iets gaat mankeren.Dan zal ik hem even wakker moeten maken voor een dag.

@saluma wrote:Vandaag de hoes binnen gekregen die mik van Frenkie overgenomen heb.

Het was een mooie droge dag,dus ik hem de Kadett gewassen,met een blazer de kiertjes en naadjes drooggeblazen,even in de wax gezet en de deken over hem heen geslagen.

Accu eruit,die gaat naar zolder om over een maand of drie weer naar beneden te komen.

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n autohoes zich gedraagt in de winter.Is voor mij de allereerste keer.

Tja,en dat weet je pas als je hem een keer gebruikt heb.groetjes Marcel.

Maar laat die hoes niet te lang zitten hè..zeker met dit natte weer is het verstandig om de hoes niet langer dan een dag of 4 te laten zitten.

Dit in verband met condens die zich eronder zal ophopen en omdat zo'n hoes niet 100% waterdicht zal zijn.

Eigenlijk zou je je Kadett een groter plezier doen met een carport ;)

@saluma wrote:Vandaag de hoes binnen gekregen die mik van Frenkie overgenomen heb.

Het was een mooie droge dag,dus ik hem de Kadett gewassen,met een blazer de kiertjes en naadjes drooggeblazen,even in de wax gezet en de deken over hem heen geslagen.

Accu eruit,die gaat naar zolder om over een maand of drie weer naar beneden te komen.

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n autohoes zich gedraagt in de winter.Is voor mij de allereerste keer.

Tja,en dat weet je pas als je hem een keer gebruikt heb.groetjes Marcel.

Maar laat die hoes niet te lang zitten hè..zeker met dit natte weer is het verstandig om de hoes niet langer dan een dag of 4 te laten zitten.

Dit in verband met condens die zich eronder zal ophopen en omdat zo'n hoes niet 100% waterdicht zal zijn.

Eigenlijk zou je je Kadett een groter plezier doen met een carport ;)

@D-gek

Nee,ik heb nu al een beetje last van condens onder de hoes.Ik zag dat er bij zo'n luchtventilatiegat een gaatje in zit,waardoor het voorruit nat is geworden.

Ik denk dat hij er na oud en nieuw maar weer ff eraf moet.

Dankjewel voor de tip.

En een carport is inderdaad een must.Maar daar ben ik al een klein beetje mee bezig om offertes te laten maken.De eerst was gelijk ff €10.000 voor wat balkjes en een dak.

Moet maar even verder snuffelen.

@D-gek

Nee,ik heb nu al een beetje last van condens onder de hoes.Ik zag dat er bij zo'n luchtventilatiegat een gaatje in zit,waardoor het voorruit nat is geworden.

Ik denk dat hij er na oud en nieuw maar weer ff eraf moet.

Dankjewel voor de tip.

En een carport is inderdaad een must.Maar daar ben ik al een klein beetje mee bezig om offertes te laten maken.De eerst was gelijk ff €10.000 voor wat balkjes en een dak.

Moet maar even verder snuffelen.

saluma: Ik wil niet negatief doen hoor maar ik denk dat je E beter af is zonder die hoes.

Zoals D-gek al zegt wordt alles vochtig van buiten, maar ook van binnen.

Mijn E staat gewoon op straat. Bij mooi weer effe de raampies open. En af en toe afspoelen met water.

Zo moet ie maar door de wiinter komen.

Groet en ik blijf je E mooi vinden, mooi die nostalgie !!

Rik :)

saluma: Ik wil niet negatief doen hoor maar ik denk dat je E beter af is zonder die hoes.

Zoals D-gek al zegt wordt alles vochtig van buiten, maar ook van binnen.

Mijn E staat gewoon op straat. Bij mooi weer effe de raampies open. En af en toe afspoelen met water.

Zo moet ie maar door de wiinter komen.

Groet en ik blijf je E mooi vinden, mooi die nostalgie !!

Rik :)

beetje condens onder zo'n hoes.. gaat het vriezen.. vriest de hoes vast aan de auto.. fijn joh zo'n hoes :P

beetje condens onder zo'n hoes.. gaat het vriezen.. vriest de hoes vast aan de auto.. fijn joh zo'n hoes :P

Wil inderdaad ook niet negatief doen, maar met zo'n hoes buiten een paar maanden stil laten staan groeien de paddenstoelen straks op je bekleding (letterlijk!!)

Wil inderdaad ook niet negatief doen, maar met zo'n hoes buiten een paar maanden stil laten staan groeien de paddenstoelen straks op je bekleding (letterlijk!!)

Vinci heb je dat toevallig ook nog op wat websites/boeken staan? Ik krijg dat namelijk niet bij m'n vriendin in de kop...

Die wilt de city van ons te graag in zo'n klote hoes douwen...

Vinci heb je dat toevallig ook nog op wat websites/boeken staan? Ik krijg dat namelijk niet bij m'n vriendin in de kop...

Die wilt de city van ons te graag in zo'n klote hoes douwen...

Ik heb de hoes er toch maar vanaf gehaald.Er zaten inderdaad wat vochtige plekken op het dak en de motorkap.

De driehoekroosters bij het achterraampje kunnen dus ook geen wind krijgen waardoor de auto inderdaad niet kan circuleren binnen.De auto was wel een klein beetje klammig van binnen.

Hij zal het maar zonder hoes moeten doen.Maar hij komt sowieso niet de weg op als er van die witte troep op straat ligt met de bijbehorende pekel.

Helaas,maar als je het niet probeert,weet je het ook niet.

Jammer,je bedoelt het goed voor de auto,maar als ik hierdoor een rotte auto kan oplopen is het me dat niet waard.

gr Marcel.

Ik heb de hoes er toch maar vanaf gehaald.Er zaten inderdaad wat vochtige plekken op het dak en de motorkap.

De driehoekroosters bij het achterraampje kunnen dus ook geen wind krijgen waardoor de auto inderdaad niet kan circuleren binnen.De auto was wel een klein beetje klammig van binnen.

Hij zal het maar zonder hoes moeten doen.Maar hij komt sowieso niet de weg op als er van die witte troep op straat ligt met de bijbehorende pekel.

Helaas,maar als je het niet probeert,weet je het ook niet.

Jammer,je bedoelt het goed voor de auto,maar als ik hierdoor een rotte auto kan oplopen is het me dat niet waard.

gr Marcel.

Heb er helaas geen bewijs meer van, maar heb er wel ervaring mee, ALLES maar dan ook ALLES was beschimmeld en verrot in een van mijn eerste auto's met zo'n hoes erover, en dan praat ik over nog slechts 6 weken onder zo'n hoes!! En op de stoelen en de voor matten zaten letterlijk van die paddestoeltjes met steeltjes en hoedjes!! Om over de lucht maar niet te spreken, die auto zo naar de sloop gebracht (was overigens geen Opel)

Heb er helaas geen bewijs meer van, maar heb er wel ervaring mee, ALLES maar dan ook ALLES was beschimmeld en verrot in een van mijn eerste auto's met zo'n hoes erover, en dan praat ik over nog slechts 6 weken onder zo'n hoes!! En op de stoelen en de voor matten zaten letterlijk van die paddestoeltjes met steeltjes en hoedjes!! Om over de lucht maar niet te spreken, die auto zo naar de sloop gebracht (was overigens geen Opel)

hoes kan wel maar dan moet ie idd wel droog staan

maar ook zonder hoes komt er wel eens wat aanslag op leder of stuur oid

hoes kan wel maar dan moet ie idd wel droog staan

maar ook zonder hoes komt er wel eens wat aanslag op leder of stuur oid

Ja, en dan droog binnen waar het ook niet al te erg condenseert. Probleem onder bijv. een carport is dat het plaatwerk van de auto alsnog een hele berg vocht onttrekt aan de lucht en alles alsnog nat wordt en verschimmeld. En dat doet een auto zeker ook wel eens als hij lang stil buiten staat zonder hoes. Stilstand is met een auto hoe je het ook bekijkt altijd achteruitgang... Zo'n ding moet gewoon regelmatig even warm worden en lekker luchten en dat doet hij ook met nat weer nog vrij goed als je er maar mee rijdt.

Terug
Naar boven