• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wonderbolt - oil restrictor bout - **Ze zijn op!!**

Ze gaan gewoon steeds verder met die motoren. Het moet tegenwoordig allemaal goedkoper en goedkoper. En daarbij moet ook nog eens de inhoud terug maar wel maar meer pk's. Kijk naar de zafira OPC eerste type had 192 pk 2.0 turbo, zet daar de laatste Corsa OPC langs 1.6 turbo ook 192 pk.

Allemaal leuk en aardig turbo hier en turbo daar, maar alles wat er meer opzit wat "draait" kan ook weer kapot gaan. En bij VAG motoren ook hoor, lees maar eens op volkswagen forums.

Maar hoe zit het nu met die bouten, is dit nu de oplossing of niet? Volgens mi is niemand er zeker van wel?

origineel gepost door martijn b.

verkoop hem als je het niets vind en ga naar een ander forum.......

:argue:argue:argue

Ach ja, kort door debocht misschien maar. Hij heeft wel gelijk.

Ook een VAG gaat naar de klote hoor. Of je nou BMW, audi, vw, seat rijdt maakt geen moer uit. Ze gaan allemaal wel een keer met iets.

origineel gepost door martijn b.

verkoop hem als je het niets vind en ga naar een ander forum.......

:argue:argue:argue

Moet ik nog altijd zelf weten, lees je er maar over heen!

Rij graag in de auto, super zo'n OPC. Maar als ik iets vind dan zeg ik het, en als je er niet tegen kan heb je pech!!!!

Zal de verder maar niets op zeggen, is beter voor de gemoedsrust.:vertag

:argue:argue.:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue

Je hebt nog een u2u van me.

Allen,

misschien was ik kort door de bocht (heb je met een OPC). Maar als je niet tevreden bent en iets niets vind en dan ook er over klaagt en het uitspreekt. Wat verwacht je dan van een opel liefhebber?

Je u2u was erg netjes. je reply hier............

jij hebt pech met de auto en ik met het lezen.:D:D

Grtz,

Martijn

Opel liefhebber of niet, je mag toch wel zeggen dat je vind dat de turbo's kwetsbaar zijn? Ik rijd pas 4 maanden Opel en dit is ook mijn eerste Turbo auto maar als je al de verhalen leest op de diverse forums in NL, DE en UK dan kom je toch wel tot de conclusie dat er een hele hoop turbo's in puin worden gedraaid. Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal door het rijgedrag van de bestuurders komt.

Daarnaast was volgens mij de reply van Ron helemaal niet agressief of negatief, hij maakt alleen maar duidelijk dat hij denkt dat ze steeds meer vermogen uit steeds kleinere motoren proberen te halen (hetgeen ook zo is, VAG doet het ook met 1.2/1.4 TSi motoren en zo nog meer fabrikanten) en dat dat ten koste van de betrouwbaarheid gaat.

Ten derde, als we hier alleen maar mogen zeggen hoe geweldig Opel is, wat is dan het nut van een forum? Als iedereen alleen maar positief mag zijn over de auto die hij rijd of de onderdelen die hij erop heeft gezet dan reed iedereen in dezelfde auto met dezelfde dumpvalve en dezelfde uitlaat.

@:argue :argue :argue

zullen we even stoppen met de vervuiling van dit topic. Mening geven oke.

Maar we gaan er niet verder op in. Tenminste niet hier.

Opel-Forum » Overige » Slap Geouwehoer :jerry

nou,alles weer :thumbup ?

nu kunnen we het weer over de "wonderbolt"hebben.....

ik wil dr 1 bestellen in de UK,en hier bij een bedrijf waar ik vaker mee samenwerk en die ook mijn DV aansluiting op de inlaat gemaakt hebben laten namaken.

hou jullie op de hoogte.....

nou ik heb leuk nieuws.

Donderdag is mijn bout binnen gekomen van Percy. Deze neem ik maandag mee naar mijn werk. Daar hebben ze een CNC machine. Ach en niet 1 wel een stuk of 8. Dus dat moet vast na te maken zijn.

Ziet er eigenlijk simpel uit.

Ik hou jullie op de hoogte hiervan. Maandag zal ik meer weten.

Whehehe ok ff het volgende.

Als je in de aanvoerlijding in je turbo kijk jah volg je het nog:P

Dan ziej je dat het gaatje na je lager/oliebakje ook maar ong +/- 2 mm is dus heeft een banjo met een 2 mm gat wel nut???

Aangezien het gaatje al kleiner is lijkt het mij niet echt veel nut te hebben om er een bout boven te zetten van 2,3 cm met een 2 mm gaatje erin.

Greetzzz

origineel gepost door OPCdriver

Volgens Percy is de doorgang 3 mm.

Groet Marcel.

Ohw daar heb ik dan overheen gelezen. sorry:o

Ik kan ze na laten maken op mijn werk, dien alleen even een tekening aan te leveren van de bout.

Moet de materiaalkosten + productie betalen.

Ze komen dan op een prijsje van 15 euro per stuk incl verzendkosten in een envelop. Ook zal ik kijken of ik die koperen ringetjes erbij kan doen.

Ik denk dat ik er 15 laat maken. Dus de eerste 15 die reageren in deze thread die hebben er eentje.

1.

2.

3.

4.

Vul je naam in en doe mij jouw adres via de U2U.

1. Mark16v

2.

3.

4.

Voor die 15 wil ik er wel 1 hebben, kan altijd nog besluiten om hem te monteren of niet. Doe je er ook de koperen ringetjes bij?

ik hoop ze toch zeker wel volgende week te hebben. Diegene die besteld hebben krijgen op volgorde aangeleverd.

Bij een update is dat ook weer hier te lezen. ;-) Doe mijn uiterste best om het zo snel mogelijk allemaal te hebben.

En tog ben ik het er niet mee eens ik weet niet waar percy die waardes vandaan heeft maar in het lagerhuis van de turbo dus waar de as ligt is bijna geen olie druk.

Aangezien er een gaatje in zit van 3mm onder je banjobout zit is het olie huis opervlakte in mm³ grooter dan de 3mm³ van het gaatje dus na het gaatje valt de druk weg en loopt het via de dikkere olie retour leiding terug je karter in.

Met andere woorden de olie voert totaal geen druk uit op je lagers.

Maar jah wie ben ik maar vond het wel ff nuttig om het te melden.

de druk van olie hoort niet gereduceerd te worden in de turbo zelf heb ik begrepen van een revisie bedrijf. Weer eentje meer info. Daarom levert Garret er ook een bout bij met een zelfs nog kleiner gaatje dan dat wij nu willen toepassen.

De olie dien je gematigd aan te voeren volgens de waarden van de fabrikant. En niet volgens dezelfde waarden als intern van de motor zelf. Deze zit inderdaad op 6,5 bar.

En tja de turbo is universeel maar het blok waaraan deze wordt vastgezet niet. Daarom kan het handig zijn om een aanpassing te maken. En daarom het gaatje ook 3 mm.....

Jouw wantrouwen in deze theorie kan ik op zich wel volgen. Maar het gaatje van 3mm is de boosdoener, deze had kleiner moeten zijn om aan de waarden te voldoen die de fabrikant opgegeven heeft 2 - 4 bar max. Dus daarom deze oplossing.

Terug
Naar boven