• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wonderbolt - oil restrictor bout - **Ze zijn op!!**

Die koperen ringetjes echt NIET gaan hergebruiken hoor! Zijn van koper (deukt dus in!!) Gewoon voor een euro ff nieuwe halen bij de dealer! Je kunt de gok niet nemen!

Pas maar op dat dat RVS niet vreet op t huis van de turbo, weet niet hoe t met t potentiaal verschil zit... RVS kan een debiel materiaal zijn.

Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo...:thumbdown

RVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.

Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.

Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft...

Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen....:hmmz

Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.

Ik heb GEEN u2u gehad , dus weet niet veel zo....

denk maak t gelijk even over, maar waarheen ??

wil hem zaterdag nog monteren, dus stuur snel even alsnog een u2u svp

groet, Mike

origineel gepost door giuliettaevo

Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo...:thumbdown

RVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.

Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.

Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft...

Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen....:hmmz

Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.

Smeer de bout alvorens je hem erin draait even in met wit zuurvrij montage vet, mocht je dit niet hebben kun je ook koper vet gebruiken.

Mocht hij er dan uit moeten dan lukt dat ten alle tijden natuurlijk. Maar dat lijkt mij meer dan logisch natuurlijk. Dit doe je met alle bouten in je blok. Anders heb je kans dat iets invreet. Maar met welke metalen heb je dat niet. Dit is vooral belangrijk met RVS in Aluminium.

Het gaat bij de banjo bout niet om de trek sterkte, sterker het heeft niks te houden. Vast is vast en klaar. De koperen washers kun je idd hergebruiken mits ze niet gerafeld zijn. Mochten ze wel beschadigd zijn raad ik aan nieuwe te gebruiken ipv hergebruiken.

Omdat ik toevallig een potje montage vet heb staan zal ik op iedere bout een likkie doen alvorens ik hem in zijn verzend zakje stop. Ik heb het toch liggen.

Wrijf het vet er niet af met een doek, alvorens je de bout gaat monteren. Anders is mijn actie voor nop.

Mijn bout is van EDS, maar die is niet van RVS hoor. Ik kreeg ook netjes 2 nieuwe ringen bij.

Maar met materialen ben ik niet thuis, dus doe daar ook geen

uitspraak over.

@ tijgertje top actie jongen!!! :wors

en mensen we gaan er van uit dat als we deze actie doen dat we voorlopig niets aan de turbo hoeven te sleutelen

en als je dat dan toch moet doen zit hij toch ook vast net als een andere bout die in een motor blok zit (bv uitlaat spruit stuk)

dus wat lopen we nu te zeuren en te zeiken ( sorry voor me frans) die jongen (tijgertje) vol doet aan de behoeft van meerdere mensen hier en we zijn met z'n alle volwassen genoeg om een afweging te maken of we het wel of niet doen .:jerry

En je doet altijd nieuwe pakkingen en/of ringentje plaatsen

teminste ik dan als je wat vervangt aan iets mechanisch.

zo nu ben ik klaar met zeiken, sorry mag nu weer ontopic

Heb ook een adres waar ik slangen sets kan bestellen voor een verkorte inlaatweg.

Ik kan jullie een een korting (door) geven van 10%.

Ik ga even uitzoeken of het dan helemaal compleet is met alle aansluit middelen en of het dan nog de moeite is om alles te regelen. Bij interesse ga ik dit uitzoeken en bij geen interesse doe ik dat niet. Wellicht met carter ventilatie tankje. Maar zoals ik al zei moet ik uitzoeken.

Minimaal 5 nodig om dat uit te vogelen. Mijzelf heb ik er al opgezet. Dus nog 4 te gaan.

1. tijgetje57

2.

3.

4.

5.

origineel gepost door tijgetje57

Heb ook een adres waar ik slangen sets kan bestellen voor een verkorte inlaatweg.

Ik kan jullie een een korting (door) geven van 10%.

Ik ga even uitzoeken of het dan helemaal compleet is met alle aansluit middelen en of het dan nog de moeite is om alles te regelen. Bij interesse ga ik dit uitzoeken en bij geen interesse doe ik dat niet. Wellicht met carter ventilatie tankje. Maar zoals ik al zei moet ik uitzoeken.

Minimaal 5 nodig om dat uit te vogelen. Mijzelf heb ik er al opgezet. Dus nog 4 te gaan.

1. tijgetje57

2.

3.

4.

5.

Zou hiervan graag profiteren.

Maar aangezien ik poly motorkap van Lumma heb met luchtinlaat die naar benede valt is dit voor mij helaas geen optie maar de crosspipe schijnt goed geflowt te zijn en daarmee haal je ook de 300 pk.

Maar voor iedereeen met orgi kap zou ik het wel aanraden tis wel beter en lucht trajact word aanzienlijk verkort.

Heb hem binne hoor:D

En ff over RVS het wordt WEL gebruikt in motorblokken met namen die op E85 lopen:D omdat rubbere keringen seals enz het niet aan kunnen...

1. tijgetje57

2. MyzterOpel

3. Mark16v

4. astracoupeturbo

5.

Nog een plaats over dan gaan ik alles uitzoeken, prijs opmaken en indien akkoord alles bestellen.

Waarschijnlijk wordt het een setje met catchtank omdat dit wel heel erg mooi is om erbij te hebben.

Terug
Naar boven