• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x14xe onderblok op boren naar een c16xe KAN DAT

hallo

ik wou een X14XE onder op laten boren voor een onderblok naar een C16XE Kan dat

weet iemand dat hier

ik hoor het graag even van jullie

gr

dietrich

de kop van een x14xe en x16xe zijn wel gelijk, maar het onderblok is verschillenend kwa boring, boring van de c16xe en x16xe is gelijk, maar de kop van een c16xe is anders dan die van de x14xe en x16xe

gaat mij om het onderblok van een x14xe die ik wil opboren naar een c16xe en als dat dan past

dus zijn de onderblokken verder gelijk van een x14xe en een c16xe

@Haasje17 wrote:de kop van een x14xe en x16xe zijn wel gelijk, maar het onderblok is verschillenend kwa boring, boring van de c16xe en x16xe is gelijk, maar de kop van een c16xe is anders dan die van de x14xe en x16xe

Koppen verschillen zelfs van de X14XE en X16XE, ze passen onderling wel, maar de kanalen zijn kleiner van een X14XE kop.

De koppen van een C16XE en X16XE zijn wel gelijk.

Onderblokken C16XE en X16XE zijn exact gelijk aan elkaar

heb nog wel een Tip voor je:

wil je het echt leuk doen, moet je je C16XE op laten boren naar 1.8, onderblok internals van een X18XE1 of Z18Xe erin, heb je een 1.8 16V smallblock motor, met de C16XE motorcode..

Willem

@wim-v6 wrote:@Haasje17 wrote:de kop van een x14xe en x16xe zijn wel gelijk, maar het onderblok is verschillenend kwa boring, boring van de c16xe en x16xe is gelijk, maar de kop van een c16xe is anders dan die van de x14xe en x16xe

Koppen verschillen zelfs van de X14XE en X16XE, ze passen onderling wel, maar de kanalen zijn kleiner van een X14XE kop.

De koppen van een C16XE en X16XE zijn wel gelijk.

Onderblokken C16XE en X16XE zijn exact gelijk aan elkaar

heb nog wel een Tip voor je:

wil je het echt leuk doen, moet je je C16XE op laten boren naar 1.8, onderblok internals van een X18XE1 of Z18Xe erin, heb je een 1.8 16V smallblock motor, met de C16XE motorcode..

Willem

dat is misschien ook wel wat willem

heb ik wel wat apparts weer

wat heb ik daar allemaal voor nodig dan willem

hoor het graag even van je

zelf zit ik ook een beetje te prakkedenke wat ik met de corsa aanmoet

want de 1.2 is 3x niks :D

x14xe blok, c16xe kop, x16xe inlaatspruitstuk, c16xe kabelboom en ecu

het is voor de meid dus het hoeft ook niet helemaal een racemonster te worden

heb geen zin elke week benzinegeld te geven :jerry

als ik willems info goed begrepen heb zijn de kanalen van een x14xe nauwer als een c/x 16xe

dus is opboren tot 1.8 misschien zelfs ietsje meer :D geen probleem

@trashmetal wrote:als ik willems info goed begrepen heb zijn de kanalen van een x14xe nauwer als een c/x 16xe

dus is opboren tot 1.8 misschien zelfs ietsje meer :D geen probleem

dat zijn de koppen het gaat hier om de onderblokken

Terug
Naar boven