• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X16SZR turbo

Het grappige is als je vraagt wat is de beste manier om een blok te tunen

Hoor je van alle kanten turbo! roepen

En als je dan vraagt hoe dan? dan blijft het stil :jerry

Ik ben ook zeer benieuwd! heb hier een net gereviseerde c16se in mijn corsa hangen en ben van plan er een turbo op te bouwen, zoek iemand die me kan helpen dus komt goed uit! king:

op deze site wordt dit gezegd over die space-plaat

http://www.vaux-extreme.com/forum/showthread.php?t=606" onclick="window.open(this.href);return false;

Installation - Put stock gasket on the block in the normal manner. Install the decompression plate. On the surface that the cylinder head contacts the decompression plate smear on some high temperature non-setting sealant around the water & oil galleries. Allow it to dry a little then install the head and torque up the bolts or head stud kit as per instructions

maar is ik dat verhaaltje goed begrijp dan doen ze wat vloeibare pakking rond de olie en water kanalen en dan koud de kop erop. :hmmz Dat kan toch nooit goed gaan?

Ik denk dat ze die uit het smeerbare potje bedoelen.

Dat wordt namelijk hard, blijft meer plakken zeg maar.

het is die bruine stroperige substantie...Heb hem hier ook staan, metalen potje. Weet zo even de naam niet.

Je smeert het om de koel en oliekanalen. Niet om de verbrandingskamer. Daar zal in die decompressieplaat wel iets een randje inzitten die de boel goed afsluit als je de kop aantrekt.

Collega van me heeft een C16SE met een turbo gemaakt met idd een decompressieplaat en 2 koppakkingen.

Rijd ook met originele zuigers en een turbo van een Astra F 1.7 diesel

Oke, hoe heeft ie het turbo spruitstuk zitten? Zelf gemaakt?

Ik heb een turbo liggen van een Astra H z19dtl.

De turbo is alleen met spruitstuk in een. Ik moet dus een flens maken van een szr naar z19dtl

Ook moet ik kijken hoe ik uitkom zodat me aircocompressor ook nog past.

Kun je misschien een foto maken van die c16se? En dan vooral van het uitlaatspruitstuk :D

Dat uitlaatspruitstuk heeft ie idd zelf gemaakt, zal tis aan m vragen maar die auto staat maar weinig bij ons op de zaak de laatste tijd

Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.

Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.

Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?

zuigers van de nz zit een "kommetje" in

de szr zuigers zijn vlak

zou je iets meer druk kunnen draaien, maar hoeft niet per se

op eigen managment gaat het wel lopen

moet wel een wideband lambda monteren met een airfuel meter er aan

om af te stellen

Terug
Naar boven