• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x20xev revisie off topic

De manier van wim is een beun oplossing niet doen, gewoon laten slijpen en overmaats lagers zeker als je het goed wil doen!

Heb nog X20XEV krukas liggen zonder gebreken, kun je zo met standaard lagering inzetten.

Heb nog compleet X20 blok liggen....bedenk ik me

Stuur me maar even een bericht bij interesse.

Ik weet het haasje, maar nog 2ton mee rijden en de auto slopen omdat de auto zelf geen knaak meer waard was is toch een hele rek geweest.

Meerdere krukassen aan het zoeken geweest.

Meeste waren ingelopen.

Zou er een andere krukas in hangen

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ik zit ff mee te lezen.. Heb wat antwoorden voor je...

Ik heb zelf een f gehad met een x20xev ..

Lichter vliegwiel rijd veel vlotter,en trekt beter in toeren..

MAAR.... Motor remt veel harder af,rustig afremmen op de motor bij een stoplicht is bijna zelfde als remmen....en Ik had er een sportkoppeling op.. Dat is met filerijden

En parkeren ergggg wennen..grijpt erg snel in.. Alsof je altijd de koppeling te snel loslaat.. Heb er ook snelle nokken in gehad,maar dat is geen rijden(normaal) met licht vliegwiel.. Dus die waren snel exit..

Bij mijn xev maakte een uitlaatspruitstuk(in mijn geval lexmaul) en katvervanger het meeste uit kwa optrekken..(vanaf stilstaan optrekken) en de chip natuurlijk..

Pff..

Krukas of vervangen of laten slijpen..

Vliegwiel .. Gewoon die lichte erin. Met normale koppeling..

Scherpe nokken is ff wennen, je moet gewoon beetje hoogtoerig rijden en niet zeuren dat die niet mooi stationair loopt.

Slijpen krukas zal om en nabij de 100 euro kosten. Zorg wel dat je eerst nieuwe lagers hebt, dan kunnen ze deze nameten alvorens het slijpen.

Anders had ik rommel verkocht :agent ..

Ziet er netjes uit! niet eerst nog final check mbt speling krukas?

E.e.a. wel afdoende in de olie zitten?

Terug
Naar boven