@marijnl1988 wrote:maar wie zou mij kunnen vertellen wat ik precies nodig heb dan ???
ecu van een x20xev is vrij programmeer baar
die zou ik ook liefst willen behouden
maar buiten dat wat heb ik precies nodig ??
( wat gebeurd er met de lmm ? lambda ? vacuüm? en tb sensor ? )
[
Dat die std ecu vrij programmeerbaar is snap ik even niet.
Te chippen is ie vast wel. Maar zoals bij een echt vrij programeerbaar systeem echt direct met een laptop in te stellen? dat lijkt me niet toch?
Met throttlebodies komt de lucht massa meter te vervallen.
Gasklepsensor er aan.
Wideband lambda er aan
Vacuum van de 4 inlaatkanalen samenvoegen op 1 verzamelblokje, en daarop je mapsensor aansluiten.
een luchttemperatuursensor zou er ook nog aan kunnen, alleen vraag ik me af of dat wel echt hoeft.
Met jou mooie flens ben je al een heel eind in de goeie richting voor een zelf gemaakt spruitstuk, je zou nu zelfs kunnen kiezen voor een setje gaskleppen van een motorfiets :vertag (check lenno zn oude topic maar eens)
Dat kun je goedkoper klaar maken, als alles zo kopen.
de tb's die ik ga kopen zijn gemaakt zoals Webers, die passen dus op spruitstukken voor webers.
Alleen kosten die tb's zon 240 per stuk nieuw. Plus de inlaatspruitstukken....Kassa...
Tb's zijn in mijn ogen makkelijker als een turbosetup, want daar komt nog heel veel meer bij kijken.
Maar denk dat je alsnog wel even investeren moet in een echte vrij programmeerbare ecu. (vems/dta/kms/enz.enz)