• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Ik heb inderdaad ook wel gelezen dat enkele verbindingen buitenom in de stekker doorverbinden, zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van. Mocht er ooit vocht bijkomen dan heb je in 1 klap helemaal geen licht meer aan de voorkant. Daarnaast zul je die lege gaten ook ergens mee moeten opvullen.

Is het trouwens mogelijk om gewoon een halogeen lampje te vervangen door een xenon lampje? :-P

Dus niet de gehele unit, gewoon het halogeen lampje eruit halen en een xenon in de plaats.. :hmmz

Groetjes.

@Juffer1 wrote:Ik heb inderdaad ook wel gelezen dat enkele verbindingen buitenom in de stekker doorverbinden, zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van. Mocht er ooit vocht bijkomen dan heb je in 1 klap helemaal geen licht meer aan de voorkant. Daarnaast zul je die lege gaten ook ergens mee moeten opvullen.

Je moet er voor zorgen dat het rubber wat in de stekker van de koplamp zit (het rode rubbertje) weer netjes op zijn plaats zit als de doorverbinding is gemaakt, dan heb je nergens last van.

@Spacejam wrote:

Je moet er voor zorgen dat het rubber wat in de stekker van de koplamp zit (het rode rubbertje) weer netjes op zijn plaats zit als de doorverbinding is gemaakt, dan heb je nergens last van.

En hoe ga je dat doen op de plek waar geen rubbertje zit dan ? Zoals op pin 9 & pin 10 waar je die verbinding heen moet maken ?

Bij mij zitten daar in de stekker gewoon 2 gaatjes

Ik had een heel klein beetje kit op een naald gedaan en dan in de 2 gaatjes gedaan zodat het mooi vocht dicht is. Toevallig had ik het een tijdje geleden de koplamp nog eruit (ik heb nu de xenon er bijna 2 jaar inzitten) en het zag er allemaal nog prima uit.

@Juffer1 wrote:

Tuurlijk is dat mogelijk.

Waarvoor dienen die xenon inbouwkits dan nog?

Dan ga ik volgende keer als mijn halogeenlamp stuk gaat,

beide vervangen door xenon lampjes :thumb

Groetjes!

Iemand? Ik kan er op google niet zo erg veel over vinden..

Maar waarvoor dienen dan deze xenon inbouwkits nog?

Kan ik met andere woorden gewoon naar de autowinkel gaan,

en een xenon lampje halen zonder een aanpassing aan mijn koplamp unit?

Groetjes.

Die xenon inbouw kits zijn gewoon dikke onzin, die ballasten zitten er gewoon voor de sier bij en zijn van binnen gewoon voorzien van lucht. :wtf

een halogeenlamp werkt op 12V, een xenonlamp werkt met 10.000V. Die kastjes zitten er dus niet voor niks bij.

Nogmaals : je kan iedere halogeen lamp vervangen voor een Xenon lamp (en op speciaal verzoek van kwuyts : wel inclusief bijbehorende starters).

Ik heb bijna alles spullen bij elkaar, nog 1 ballast en d2s lampen.

Ik twijfel nu nog, om de stekker intern om te bouwen of zoals juffer zegt, de stekkers aanpassen...

Wat zou het makkelijkst zijn. Ik moet bij de keuring wel de boel kunnen wisselen...

Hier in België maakt het namelijk niet uit hoe oud je auto is, hij moet voorzien zijn van aut. hoogteregeling en sproeiers :swear

Als je in je Astra G geen projector lampen hebt zitten heb je ook geen DC code maar een HC of HCR code.

De orginele coupe lampen zullen ook geen DC codering hebben aangezien het geen diffuse (DC) maar een heldere reflector units (HCR) zijn.

De projectorlampen geven idd een beter lichtbeeld dan de standaard units. Daarnaast geven de projectors geen strooilicht, iets wat de standaard units wel als klein nadeel hebben.

Aangezien de G voor 31 december 2006 op kenteken is gezet is het geen APK afkeur als je geen DC codering op je units hebt staan.

De code DC kan ook op een reflector lamp zitten (al weet ik niet of dat bij een astra G is). Op mijn astra h reflector lamp zat hij dacht ik ook.

Op een reflectorlamp kan je dus nooit op de positie van het dimlicht een DC codering hebben staan.

Dit kan dus bijvoorbeeld wel op de positie van het knipperlicht aangezien deze wel diffuus is.

Uitleg coderingen :

KOPLAMPEN

R Een koplamp met groot-licht functie

C Een koplamp met dimlicht functie

H Samen met R en/of C duidt op een halogeen gloeidraadlichtbron (gloeilamp)

D Samen met R en/of C duidt op een gasontladingslichtbron ("Xenon")

PL Koplamp met een plastic lens

HS HSB-lamp

X Adaptive Front-lighting Systems (AFS)

MISTLAMPEN VOORZIJDE

B Mistvoorlicht class "B"

F3 Mistvoorlicht class "F3" (nieuwe type)

OVERIGE LAMPEN

AR Achteruitrijlicht

L Achterkentekenplaatverlichting

K Hoeklicht (cornering lamp)

ALGEMEEN

D D als extra aanduiding op één van onderstaande signaallichten

betekent dat dit signaallicht behalve als afzonderlijk licht ook als deel

van een samenstelling van twee lichten mag worden gebruikt (indien

tenminste ook aan de 60%-regel wordt voldaan)

MD Signaal-lamp met lichtbronmodule(s)

RICHTINGAANWIJZERS

1, la, lb 3 categorieën voorrichtingaanwijzers (genoemd in volgorde van

oplopende

lichtintensiteit)

2a Achterrichtingaanwijzer met constant lichtintensiteitniveau

2b Achterrichtingaanwijzer met variabel lichtintensiteitniveau

3, 4 Voor- zij richtingaanwijzer (3: voor voertuigen die alleen dit type

richting-aanwijzer hebben; 4: voor voertuigen die ook 2a/2b hebben)

5, 6 2 categorieën zijrichtingaanwijzers

REMLICHTEN

S1 Remlicht met constant lichtintensiteitniveau

S2 Remlicht met variabel lichtintensiteitniveau

S3 Derde (centraal hoog geplaatst) remlicht met constant

lichtintensiteitniveau

S4 Derde (centraal hoog geplaatst) remlicht met variabel

lichtintensiteitniveau

POSITIELAMPEN

A Breedtelicht (of voor-markeringslicht)

R, R1 Achterlicht (of achter-markeringslicht) met constant

lichtintensiteitniveau

R2 Achterlicht (of achter-markeringslicht) met variabel

lichtintensiteitniveau

MISTLAMPEN ACHTERZIJDE

F, F1 Mistachterlicht met constant lichtintensiteitniveau

F2 Mistachterlicht met variabel lichtintensiteitniveau

symbool Soort signaallicht / betekenis van symbool

OVERIGE SIGNAAL-LAMPEN

77R Parkeerlicht

SMl Zijmarkeringslichten, categorie 1

SM2 Zijmarkeringslichten, categorie 2

RL Dagrijlicht (daytime running lamp)

Ik heb besloten om toch nog AFL in mijn auto te gaan inbouwen, dus ik heb voor een "prikje" 2 als nieuwe afl koplampen gekocht en de rest van de spullen komt er ook aan (ik heb enkel nog een afl stuurunit voor bij de koplamp nodig).

Maar ik heb nog even een tweetal vragen:

- Zit er achter bij de hoogtesensor al een doorvoer in de auto of moet die nog geboord worden

- Kan de AFL gekalibreerd worden met de op-com of heb je er een tech2 voor nodig?

Mijn gewone bi-xenon koplampen gaan dus ook in de verkoopt (in nieuwstaat), bij intersse PM maar.

Nee, die waren me iets te duur, ik had bij deze die ik nu heb nogal gunstig kunnen bieden op de duitse ebay king:

Vandaag de aanpassing gemaakt zodat ook pin 9 en 10 aan de massa liggen, dit keer heb ik er voor gekozen om de aanpassing in de koplamp te maken met een aparte massa kabel i.p.v. een kabeltje in de connector maken. Ik heb de koplamp onder open gezaagd met een dremel, en daar de 2 kabels aan een nieuwe kabel gemaakt en die heb ik langs de koplamp connector naar buiten laten komen. Ik probeer de auto zelf origineel te houden, vandaar deze oplossing. Ik heb nog wat enkelpolige waterdichte connector liggen (van een oud xenon setje), die ga ik nog aan die massakabel maken zodat de lamp wel gewoon gemakkelijk los geklikt kan worden.

foto's:

aanpassing1.jpg

aanpassing2.jpg

aanpassing3.jpg

Terug
Naar boven