• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouwen Zafira B

ik zie nu waar jij je belast hebt geplaatst heb ik ook nog over nagedacht,

ik heb gekozen om ze nog verder naar boven te doen.

Naast dat rubber zeg maar in de hoekjes. Ik zie dat dit bij jou niet kan maar goed ik heb dan ook een 1.8

ziet er toch iets anders uit.

vraagje over de ballast houder. Ik had 1 boutje 1 moertje 1 ringetje en 1 klein schroefje er bij zitten.

Alleen die kleine schroefjes doen niks bij jou wel ? ze zijn veelte kort en in het zwarte houdertje dat kleine gaatje zit geen schroefdraad.

ik heb er dus langer schroeven in gedaan en strakjes nog een moertje er om heen doen. verder heb ik deze met tie warps vast gemaakt.

En hoe heb jij je rubbers er dan zo op gekregen dat deze er niet meer afvallen want die draden van de originelen steker drukken hem er weer af.

Naast het gat dat je in de rubber dop hebt gemaakt maak je nog een knipje waar je de kabels van de h7 stekker door naar buiten doet en dan drukt de afdekring die aan de xenonlamp zit zichzelf er niet uit.

Ik had 1 klein schroefje erbij om het houdertje aan de ballast vast te maken. Dan 1 moer met boutje met ringetje en die zet bij mij de balast goed vast zoals op de foto. Klein beetje speling maar dat geeft niks.

is dit echt je enige mogelijkheid voor het plaatsen van die ballasten?

denk dat ik dan toch echt de bumper er af ga halen om ze weg te werken..

(ik kan niet zo goed tegen lossen draden zeg maar)

Ik vind het zo prima zitten. Het zit onder de motorkap....Let wel dat als iets kapot gaat je er ook weer makkelijk bij moet kunnen.

ja mijn kabels zijn dan langs de zij kant weg gewerkt niets mis mee kan er inderdaad weer makkelijk verwijderen.

Ik moet dan inderdaad dan alleen die originelen steker draden goed weg werken zodat de kapje er goed op kunnen maar dat komt van het weekend wel.

Bedankt voor het zo snel beantwoorden van vragen zal er in de toekomst nog wel wat van hebben.

Heeft iemand een foto van het lichtbeeld van een H7 in de reflector lamp?

Ik heb vandaag een set gekocht met H7R maar ben niet te spreken over het beeld, geen duidelijke cutoff leek bijna als of het meer een spot was dan een streep met een cuttof.

Hier een foto tegen mn dak aan de binnenkant niet heel representatief maat duidelijk genoeg dat er niet echt bundeling of duidelijke afsnijding is!

https://drive.google.com/file/d/0B4vqqY1UBu9CN29iczFxOVVIQWM/edit?usp=sharing

@Jones Newton wrote:Heeft iemand een foto van het lichtbeeld van een H7 in de reflector lamp?

Ik heb vandaag een set gekocht met H7R maar ben niet te spreken over het beeld, geen duidelijke cutoff leek bijna als of het meer een spot was dan een streep met een cuttof.

Hier een foto tegen mn dak aan de binnenkant niet heel representatief maat duidelijk genoeg dat er niet echt bundeling of duidelijke afsnijding is!

https://drive.google.com/file/d/0B4vqqY1UBu9CN29iczFxOVVIQWM/edit?usp=sharing

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de astra H (volgens mij zijn die units ver hetzelfde toch?). Bij mij was het lichtbeeld zelfs apk ok (iig, dat zei de keurmeester die mijn lampen heeft afgesteld, hij is nog niet voor apk geweest met de xenon)!

Maar als mijn vrouw achteruit de oprit af rijd, zie je duidelijk een lijn op de garagedeur, met aan de bijrijderskant een schuine hoek omhoog...

Zitten je lampen wel met de goede kant naar boven? en zit het dopje wat voor de lamp zit, nog wel goed? (duw je soms tegenaan met lampen verwisselen)

Het beeld wat je laat zijn lijkt echt gewoon H7 xenon in een reflector te zijn :S

Dat klopt ja zit ook in een reflector....

Als er projector lampen voor een zafira B gemaakt werden had ik ze denk ik wel gevonden maar helaas zelfs niet after market :(

Geen haast meer bij hoor, ik heb vandaag in de garage zowel H7 als H7R in de reflector gehad en voor de lampen tester gehad en beide lichtbeelden waren afkeur dus de lampen zijn er niet eens in gegaan!

Ik rijd nu weer even met die Philips extreme vision en zit te denken om een set koplampen bij te kopen en op mn gemak om te bouwen naar projectoren met xenon er in zoals het eigenlijk hoort!

Bedankt!

De lampen kwamen van een verkoper waar ik al eerder lampen heb gekocht voor mn laatste 2 auto's waar wel een goed lichtbeeld vanaf kwam ook deze lampen waren wederom met metalen voet uitgerust.

Zowel de H7 als H7R gaven op de scope nagenoeg exact het zelfde beeld

op deze foto is te zien hoe het halogeen beeld is :

https://drive.google.com/file/d/0B4vqqY1UBu9CLU5JZy1EbkQyNTQ/edit?usp=sharing

Op deze foto het Xenon beeld:

https://drive.google.com/file/d/0B4vqqY1UBu9CLXJ0X09JdXIzMDg/edit?usp=sharing

Ik heb 2 losse retrofit projectoren lenzen ontvangen afgelopen week en 2 koplampen besteld waar een zachte seal in zit zodat ik hem kan splitsen.

Daar ga ik de projectoren in bouwen zodat ik een goed lichtbeeld heb waar niemand ooit last van zal hebben.

De GM lampen worden met een zgn permaseal gekit en deze kit is ook warm heel moeilijk los te werken vandaar de extra set lampen deze heb ik voor 84 de stuk gevonden.

Misschien dat andere mensen dit ook wel interessant vinden het beeld is dan zoals :

http://mbworld.org/forums/attachmen...autohaus_fx-r_projectors_hid_cutoff_large.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb al wat gelezen over die projectors ja, prima oplossing op zich, jammer dat de lamp zo moeilijk open te maken is :(

toch raar dat mijn lichtbeeld volgens de keurmeester wel apk ok was (is ook duidelijk beeld en scheiding tussen licht/donker te zien).

maar goed. Met die projectors is je beeld iig goed straks ;)

Wat is de verwachte levensduur van zo een xenon lampje eigenlijk?

Dit ivm bestellen reservelampje

Alvast bedankt

Projectors is een goede

Oplossing maar die koplampen losmaken wat een klotewerk. Ik heb met alle geduld een lamp van de Vectra b2 open proberen te maken. Dat ging voor geen ene meter (verwarmen alles geprobeerd). Kijk anders naar vervangende koplampen van FK (Depo). Dan heb je gelijk die projector. Goede kwaliteit! En heel netjes. Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

hevy9aba.jpg

Dit zijn ze bij mij met een 6000k xenon setje erin. Die angel eyes hoeft niet persee maar met leds erin staat het wel mooi.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik heb dus uit eindelijk TYC lampen gekocht gingen met de verfstripper zo open en waren binnen 2 uur beide omgebouwd.

Nog wel even wat werk gehad om ze goed af te stellen en toch ook met butyl nog afgekit daar de huidige seal toch wel wat karig was.

Lichtbeeld is kraakhelder met een mooie strakken licht donker lijn.

Waar kan ik foto's uploaden heb meerdere foto's gemaakt tijdens de ombouw?

Ik ben zeker benieuwd naar je fotos,

even in een online album zetten en dan kan je ze hier plaatsen.

Verder zeggen jullie dus dan ik met mijn standaard koplamp units h7 xenon een afkeur punt heb ?

Ik heb wel wat strooi licht maar nog nooit overlast bezorgd bij iemand.

Ik wil best andere units er in doen met projector lampen maar wil geen 700 a 900 euro betalen voor originelen

iemand een idee waar ik stoere aftermarket lampen kan krijgen ?

Vraagjes:

De draden van de ballast sluit je aan op......?

Hebben jullie ook reserve lampje bsteld?

Terug
Naar boven