• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

xenon lichtbeeld

Blue Corsa

Post weinig
Hallo ,

Ik had een vraagje.

Ik heb Bi-Xenon 8000k van Hid.

Nu komt deze niet door de apk omdat het lichtbeeld niet goed is.

Wat kan ik hier aan doen.

Komplampunit code is HCR.

Is het lichtbeeld misschien wel goed als ik een heldere komplampunit koop zonder reflectiespiegeling ?

Alvast bedankt :wors

als je goede koplampen hebt, en een set goede xenon, mag dit niet gebeuren, en als je de halogeen ff terug inbouwt ?

zal ook niet echt veel werk zijn,

ik heb al jaren xenon, en heb ook diverse sets verkocht, maar op een mercedes na, nog nooit een afkeur gezien op het lichtbeeld

als je goede koplampen hebt, en een set goede xenon, mag dit niet gebeuren, en als je de halogeen ff terug inbouwt ?

zal ook niet echt veel werk zijn,

ik heb al jaren xenon, en heb ook diverse sets verkocht, maar op een mercedes na, nog nooit een afkeur gezien op het lichtbeeld

Ja heb de halogeen lampen al teruggebouwt.

Vorig jaar ook al gedaan.

Maar ik dacht als ik het lichtbeeld apk goed kan maken hoef ik er nooit meer achteraan.

Ja heb de halogeen lampen al teruggebouwt.

Vorig jaar ook al gedaan.

Maar ik dacht als ik het lichtbeeld apk goed kan maken hoef ik er nooit meer achteraan.

Als je originele lampen hebt met xenon en je stelt die goed af op de apk normen moet hij er door komen !

Ik heb zelf 2 jaar xenon erin alleen de eerste keer afgesteld en nooit gezeik mee gehad.

Is trouwens ook 8000k Bi wat ik heb

Als je originele lampen hebt met xenon en je stelt die goed af op de apk normen moet hij er door komen !

Ik heb zelf 2 jaar xenon erin alleen de eerste keer afgesteld en nooit gezeik mee gehad.

Is trouwens ook 8000k Bi wat ik heb

oke ik zal kijken of ik ze dan kan afstellen.

Mijn collega met (Seat Leon) komt met het zelfde xenon setje als mij bij de zelfde garage als ik wel door de apk.

oke ik zal kijken of ik ze dan kan afstellen.

Mijn collega met (Seat Leon) komt met het zelfde xenon setje als mij bij de zelfde garage als ik wel door de apk.

maar wat is dan de reden dat het lichtbeeld niet goed is?

neem aan dat een garage wel even de moeite doet bij een keuring om de lamp WEL goed af te stellen.

maar wat is dan de reden dat het lichtbeeld niet goed is?

neem aan dat een garage wel even de moeite doet bij een keuring om de lamp WEL goed af te stellen.

Zelf vorig jaar ook gehad, zelfs met projectorlampen voor xenon, snel voor de keuring de orginele lampunits terug gezet. En toen gekeken waar het aan lag garagist zij dat de lenzen niet goed waren, maar uiteindelijk lag het aan de xenon lampen, die vervangen en nu is het lichtbeeld perfect.

Zelf zie ik nu ook verschil in lichtopbrengst.

Zelf vorig jaar ook gehad, zelfs met projectorlampen voor xenon, snel voor de keuring de orginele lampunits terug gezet. En toen gekeken waar het aan lag garagist zij dat de lenzen niet goed waren, maar uiteindelijk lag het aan de xenon lampen, die vervangen en nu is het lichtbeeld perfect.

Zelf zie ik nu ook verschil in lichtopbrengst.

en ga aub niet originele lampen terugzetten en na APK weer xenon erin,

je verblind mensen als een gek.

altijd zo een hekel aan die verkeerd afgestelde/lichtbeeld xenon.

Terug
Naar boven