• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990

Gisteren met Remco op de sloperij wezen zoeken naar spulletjes.

Toen zag ik iets wat ik nog niet eerder gezien heb in een E Kadett:

DSC03517.jpg

Deze komt langs het onderstel van de stoel aan de deurzijde.

Dus van dit:

DSC03514.jpg

Naar dit:

DSC03518.jpg

Nou, das een vooruitgang dacht ik zo en volgens mij erg zeldzaam !!

Deze kapjes heb ik ALLEEN in een Kadett E Cabrio gevonden.

Dus als jullie deze ook willen dan moet je op zoek gaan naar een Kadett Cabrio.

Rik :wub :wub

Hier een leuke kilometerstand van mn E:

DSC03631.jpg

Dit is wel een 5 cijfers teller, in werkelijkheid heeft ie 133.333 km gereden :)

Rik ;)

Hier een leuke kilometerstand van mn E:

DSC03631.jpg

Dit is wel een 5 cijfers teller, in werkelijkheid heeft ie 133.333 km gereden :)

Rik ;)

Een verlichtende update deze keer:

Ik heb altijd al gevonden dat er weinig licht was IN de auto bij donker.

Mn 1e E Kadett had leeslampjes in de auto. Ik weet niet of het standaard was bij een Kadett GT maar goed.

Ik ben dus op de sloop wezen struinen en heb ze gevonden:

Hier de oude houder:

verschil tussen de oude en de "nieuwe" houder:

En hier de nieuwe houder met leeslampjes:

En deze dus in mn E gemonteerd:

En ook erg leuk:

Om de leeslampjes heen zitten dezelfde soort ringen als om het portierslot :angel

Nu mn F nog voorzien van dezelfde houder met leeslampjes.

Mooi mooi mooi :jerry

Een verlichtende update deze keer:

Ik heb altijd al gevonden dat er weinig licht was IN de auto bij donker.

Mn 1e E Kadett had leeslampjes in de auto. Ik weet niet of het standaard was bij een Kadett GT maar goed.

Ik ben dus op de sloop wezen struinen en heb ze gevonden:

Hier de oude houder:

verschil tussen de oude en de "nieuwe" houder:

En hier de nieuwe houder met leeslampjes:

En deze dus in mn E gemonteerd:

En ook erg leuk:

Om de leeslampjes heen zitten dezelfde soort ringen als om het portierslot :angel

Nu mn F nog voorzien van dezelfde houder met leeslampjes.

Mooi mooi mooi :jerry

Ja ik heb het onder vonden de afgelopen winter! Brengt een hoop extra licht op. Zo heb ik ook leeslampjes bij de achterdeuren.. Ook erg handig voor in de donker als je iets moet zoeken.

Ja ik heb het onder vonden de afgelopen winter! Brengt een hoop extra licht op. Zo heb ik ook leeslampjes bij de achterdeuren.. Ook erg handig voor in de donker als je iets moet zoeken.

Dat is ook mijn verwachting !

In mn E heb ik GEEN lampen achterin terwijl in mn F dat WEL zo is. (in de handgrepen)

Maar hoe meer licht, hoe beter :thumb

Rik ;)

Dat is ook mijn verwachting !

In mn E heb ik GEEN lampen achterin terwijl in mn F dat WEL zo is. (in de handgrepen)

Maar hoe meer licht, hoe beter :thumb

Rik ;)

je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.

Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.

je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.

Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.

@asconahobbyist wrote:je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.

OPGELOST !

het zwarte (3e) draad zat nog ingetapt, die heb ik losgemaakt en in de houder gestoken.

Nu werkt alles zoals het moet werken !

bedankt voor je reactie !

Rik ;)

@asconahobbyist wrote:je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.

OPGELOST !

het zwarte (3e) draad zat nog ingetapt, die heb ik losgemaakt en in de houder gestoken.

Nu werkt alles zoals het moet werken !

bedankt voor je reactie !

Rik ;)

Ik ben vandaag bezig geweest om mn instrumentenpaneel te verwisselen voor een dezelfde exemplaar.

De dagteller bleef wel vaak hangen waardoor ik die niet op "0" kon krijgen.

Dit vond ik wel vervelend en laat ik nou net op de sloop 1,5 week terug een dezelfde instrumentenpaneel te hebben gescoord.

Dus de lampjes nieuw erin, kilometerstand terug gedraaid van 82.000 naar 36.000 km, dezelfde stand als bij de teller die ik eruit heb gehaald :) en alles werkt heel netjes :wub :wub

Maar nu zit ik te twijfelen:

Ik heb in mn voorraad een E1 tellerbak met toerenteller.

Dat doet me denken aan mn eerste E Kadett, die had deze ook.

Aan deze E bewaar ik fijne herinneringen.

Maar als ik deze in mn huidige E zet dan gaat het weer ten koste van de originaliteit.

Immers, deze tellers zijn niet in een E2 "Life" gezet.

Misschien kan ik wel "even" rijden met die E1 met toerenteller, kan ik even dromen alsof ik weer in mn E1 rijdt :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

Hier een paar foto's:

De E1 tellerbak met toerenteller:

En op deze foto is de onderste tellerbak van de E2 en de bovenste van de E1.

Qua schaalverdeling kan het, beide tellers hebben de nummers 1125 :D

Rik ;)

Terug
Naar boven