• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20LET rammelt

Mijn Z20let met LEH turbo maakt sinds gister een ontzettend rammelend geluid, dit is gebeurd na een sprintje tegen een andere auto voor het eerst echt flink open getrokken (motorolie was goed warm)

Bij het intrappen van de koppeling wordt het geluid een heel stuk minder

Waar moet ik het in zoeken, drijfstanglagers? of misschien toch in de versnellingsbak? (M32 bak, licht vliegwiel en quaife sper)

filmpje voor geluid (is trouwens zonder ingetrapte koppeling)

[youtube:215eti9a]

Druklager hoor je niet als die vrij loopt. Tenminste, heb ik nog niet meegemaakt. Mocht het daar wel inzitten dan gelijk alles vervangen. Misschien is die druipen wel afgebroken of gesleten.

Druklager hoor je niet als die vrij loopt. Tenminste, heb ik nog niet meegemaakt. Mocht het daar wel inzitten dan gelijk alles vervangen. Misschien is die druipen wel afgebroken of gesleten.

klinkt niet echt lekker, denk dat je het moet zoeken in vliegwiel of koppeling aangezien je aan geeft dat het minder word als je de koppeling intrapt,

wat ik een keer hebt gehad is dat er tanden van het vliegwiel afwaren, maar die maakte alleen herrie met starten,dus dat zal het wel niet zijn,

suc6

greetz

Marcel

klinkt niet echt lekker, denk dat je het moet zoeken in vliegwiel of koppeling aangezien je aan geeft dat het minder word als je de koppeling intrapt,

wat ik een keer hebt gehad is dat er tanden van het vliegwiel afwaren, maar die maakte alleen herrie met starten,dus dat zal het wel niet zijn,

suc6

greetz

Marcel

de kleppen zijn het niet want dan zou ie niet meer lopen.

als het grotendeels verdwijnt met het intrappen van de koppeling, dan zou ik daar beginnen met zoeken.

drijfstanglagers kllinken niet als een rammel, die ''slaan'' meer namelijk

het kan zijn dat je druklager aan gort is, maar ja dat is allemaal gissen.

ik zou persoonlijk de bak eraf halen om dat te bekijken.

de kleppen zijn het niet want dan zou ie niet meer lopen.

als het grotendeels verdwijnt met het intrappen van de koppeling, dan zou ik daar beginnen met zoeken.

drijfstanglagers kllinken niet als een rammel, die ''slaan'' meer namelijk

het kan zijn dat je druklager aan gort is, maar ja dat is allemaal gissen.

ik zou persoonlijk de bak eraf halen om dat te bekijken.

trek anders even je carterpan ervan af.

dan kun je meteen zien/voelen of het je drijfstanglagers zijn (denk niet dat dat het is, maar even nakijken kan geen kwaad)

dat is het minste werk om te doen namelijk.

en je hoort juist een druklager als je de koppeling niet intrapt...

met intrappen verwijnt het dan

Terug
Naar boven