• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20LET rammelt

@Blitzkrieg wrote:Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.

@youri_corsa_gsi wrote:@Blitzkrieg wrote:Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.

APM terminal?

@youri_corsa_gsi wrote:@Blitzkrieg wrote:Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

APM terminal?

@Blitzkrieg wrote:@youri_corsa_gsi wrote:@Blitzkrieg wrote:Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

APM terminal?

Ja

@Blitzkrieg wrote:@youri_corsa_gsi wrote:@Blitzkrieg wrote:Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

APM terminal?

Ja

Hij whatsappde het gister, kleine wereld blijkt maar weer.

Ik ga het met een ander maatje doen, Bobby heeft het ff te druk met zn huis

Hij whatsappde het gister, kleine wereld blijkt maar weer.

Ik ga het met een ander maatje doen, Bobby heeft het ff te druk met zn huis

Update: M32 overleden!!!

we hebben de schuur niet gehaald, helft van de rit gesleept geen aandrijving meer en niet meer schakelen naar 1 en 2 en naar 5 en 6

Willem

Update: M32 overleden!!!

we hebben de schuur niet gehaald, helft van de rit gesleept geen aandrijving meer en niet meer schakelen naar 1 en 2 en naar 5 en 6

Willem

Erg vervelend, ik kan me herinneren dat M-tech regelmatig de bak moest vervangen van die astra H station, wel een heel werk, auto weer terug naar 240 pk bouwen voor de garantie, ik meen in totaal 2 of 3x nieuwe bak er onder.

De wagen is sinds een jaar inbezit van m,n broer,de auto is ook gewoon origineel gebleven na die tijd.

Suc6 met de reparatie

Gr.Kerni

Erg vervelend, ik kan me herinneren dat M-tech regelmatig de bak moest vervangen van die astra H station, wel een heel werk, auto weer terug naar 240 pk bouwen voor de garantie, ik meen in totaal 2 of 3x nieuwe bak er onder.

De wagen is sinds een jaar inbezit van m,n broer,de auto is ook gewoon origineel gebleven na die tijd.

Suc6 met de reparatie

Gr.Kerni

Na nader onderzoek is er iets heel anders uit gekomen!!!!!!

Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!

hierbij de M32:

100_3405.jpg

100_3404.jpg

Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..

Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.

100_3398.jpg

100_3393.jpg

100_3399.jpg

de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:

100_3402.jpg

hier zijn ze weer compleet:

100_3403.jpg

Ook is het druklager hierdoor overleden:

100_3396.jpg

100_3400.jpg

100_3397.jpg

ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.

De rest Volgt nog.

Willem

Na nader onderzoek is er iets heel anders uit gekomen!!!!!!

Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!

hierbij de M32:

100_3405.jpg

100_3404.jpg

Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..

Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.

100_3398.jpg

100_3393.jpg

100_3399.jpg

de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:

100_3402.jpg

hier zijn ze weer compleet:

100_3403.jpg

Ook is het druklager hierdoor overleden:

100_3396.jpg

100_3400.jpg

100_3397.jpg

ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.

De rest Volgt nog.

Willem

phiew dat is even mzzl dan zeg, nieuw druklager heb je al voor 130euries dus je zal niet al teveel kwijt zijn gelukkig :thumb succes met herstel heren.

phiew dat is even mzzl dan zeg, nieuw druklager heb je al voor 130euries dus je zal niet al teveel kwijt zijn gelukkig :thumb succes met herstel heren.

Was wel een kleine opluchting toen Carlo belde en het vertelde :thumb

Gelukkig waren/zijn Carlo en Wim bereid om naar de auto te kijken en weer te maken :wors op straat sleutelen was toch niet zo een gers plan :angel

Was wel een kleine opluchting toen Carlo belde en het vertelde :thumb

Gelukkig waren/zijn Carlo en Wim bereid om naar de auto te kijken en weer te maken :wors op straat sleutelen was toch niet zo een gers plan :angel

is gewoon niet te doen op straat dit, je moet echt een hoop weg halen voordat uberhaupt het subframe er onderweg kan.

Carlo gaat nu kijken voor de juiste bouten, het vermoeden bestaat dat de verkeerde vliegwiel bouten zijn gebruikt voor de montage van het vliegwiel. (Z20LET ipv Z20LEH).

Je mag vooralsnog van geluk spreken dat het vliegwiel niet door de bak naar buiten is gevlogen..

Willem

Terug
Naar boven