• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20let Revisie

Martijn1981

Post weinig
Na een klein jaar toch maar besloten tot het reviseren van m'n z20let..... Het olieverbruik is echt tehoog, 1 liter op 750KM. 1(Turbo is al vervangen)

Nou heb ik alleen 1 probleem wat zijn de diverse aanhaalmomenten, zoals bijv:

- Kopbouten.

- Drijfstanglagers.

Tevens bestel ik de meeste delen bij courtney, mits er andere leveranciers zijn waar ik het bestaan nog niet van weet, en jullie wel.

Alvast bedankt voor de reacties...:jerry:jerry

Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren..... nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?

Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren..... nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?

[rquote=1847349&tid=140933&author=Baas J.]Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren..... nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?[/rquote]

Zat tedenken aan het volgende:

Zuigerveren, Drijfstanglagers, Balansasdeletekit, distributieset,waterpomp, en dan gelijk alle pakkingen en keeringen vervangen...

Motor heeft namelijk nog maar 130000 Km gedraait.

Ik heb in de toekomst geen tuning's wensen met deze auto, daarom vindt ik persoonlijk nieuwe zuigers en stangen niet nodig...

[rquote=1847349&tid=140933&author=Baas J.]Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren..... nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?[/rquote]

Zat tedenken aan het volgende:

Zuigerveren, Drijfstanglagers, Balansasdeletekit, distributieset,waterpomp, en dan gelijk alle pakkingen en keeringen vervangen...

Motor heeft namelijk nog maar 130000 Km gedraait.

Ik heb in de toekomst geen tuning's wensen met deze auto, daarom vindt ik persoonlijk nieuwe zuigers en stangen niet nodig...

duparts alle orginele opel delen tegen de juiste prijs.

bel eens met ze. kunnen bovenstaande lijstje gewoon leveren en kunnen samen met jou wensen bekijken wat je nog meer nodig bent.

duparts alle orginele opel delen tegen de juiste prijs.

bel eens met ze. kunnen bovenstaande lijstje gewoon leveren en kunnen samen met jou wensen bekijken wat je nog meer nodig bent.

Waarom een balansdeletekit?

Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.

Waarom een balansdeletekit?

Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.

[rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D

[rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D

Dacht dat Courtenay m'sport LEH blokken verkocht.

Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.

Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.

Dacht dat Courtenay m'sport LEH blokken verkocht.

Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.

[rquote=1848094&tid=140933&author=OPCdriver]Dacht dat Courtenay m'sport LEH blokken verkocht.

Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.[/rquote]

Kan ik beter een Zafira B kopen........

In iedergeval net delen besteld bij courtney....

Balansassen blijven erin zitten, wel de versterkte arp bouten besteld en verder bestel ik nog het een en het ander bij de opel....

[rquote=1848094&tid=140933&author=OPCdriver]Dacht dat Courtenay m'sport LEH blokken verkocht.

Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.[/rquote]

Kan ik beter een Zafira B kopen........

In iedergeval net delen besteld bij courtney....

Balansassen blijven erin zitten, wel de versterkte arp bouten besteld en verder bestel ik nog het een en het ander bij de opel....

[rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!

Wat is er gebeurd ??[/rquote]

Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud....:swear:swear

Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg... Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC.....

[rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!

Wat is er gebeurd ??[/rquote]

Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud....:swear:swear

Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg... Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC.....

Terug
Naar boven