• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z20let Revisie

[rquote=1847911&tid=140933&author=Baas J.][rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D[/rquote]

Lol in de Leh zitten ook geen balansassen!!! Dus kan je ze net zo goed uit je let blok halen schilt weer paar pk;)

[rquote=1847911&tid=140933&author=Baas J.][rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D[/rquote]

Lol in de Leh zitten ook geen balansassen!!! Dus kan je ze net zo goed uit je let blok halen schilt weer paar pk;)

[rquote=1848207&tid=140933&author=Baas J.]Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.[/rquote]

Mijn garagist rijd rallycross met astra opc's , deze man weet dus echt wel waar gij mee bezig is en gij is ook de enige die aan mijn astra mag sleutelen .

Behalve voor de LEH turbo ga die naar Frank Janssen .

[rquote=1848207&tid=140933&author=Baas J.]Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.[/rquote]

Mijn garagist rijd rallycross met astra opc's , deze man weet dus echt wel waar gij mee bezig is en gij is ook de enige die aan mijn astra mag sleutelen .

Behalve voor de LEH turbo ga die naar Frank Janssen .

[rquote=1848137&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!

Wat is er gebeurd ??[/rquote]

Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud....:swear:swear

Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg... Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC.....[/rquote]

Is geen vreemd iets helaas, komt veel voor, turbo en klepseals vervangen en dan nog olieverbruik.

Heb zelf ook al ook een compleet gereviseerde motor en nieuwe turbo( bij 142.000 km 1 liter olie op 500 km ). Nu helemaal geen olieverbruik meer.

[rquote=1848137&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!

Wat is er gebeurd ??[/rquote]

Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud....:swear:swear

Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg... Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC.....[/rquote]

Is geen vreemd iets helaas, komt veel voor, turbo en klepseals vervangen en dan nog olieverbruik.

Heb zelf ook al ook een compleet gereviseerde motor en nieuwe turbo( bij 142.000 km 1 liter olie op 500 km ). Nu helemaal geen olieverbruik meer.

Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Schiet me net pas te binnen sorry...

Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.

Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.

[rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]

Nou ik weet zeker dat het intern zit....

Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht....

[rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]

Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht....

[rquote=1848893&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht....[/rquote]

Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

[rquote=1848893&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht....[/rquote]

Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,

dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.

Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,

[rquote=1850702&tid=140933&author=OPCdriver]Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

[/rquote]

Is ook waar, maar als je voor de rest alles kan uitsluiten zal je of een ander onderblok moeten hebben of een revisie van het huidige. Je zal toch iets moeten.

Als je het blok uitmekaar hebt liggen kun je het beter meteen alles goed doen.

Met een goede revisie, is het blok zo goed als nieuw.

[rquote=1850702&tid=140933&author=OPCdriver]Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

[/rquote]

Is ook waar, maar als je voor de rest alles kan uitsluiten zal je of een ander onderblok moeten hebben of een revisie van het huidige. Je zal toch iets moeten.

Als je het blok uitmekaar hebt liggen kun je het beter meteen alles goed doen.

Met een goede revisie, is het blok zo goed als nieuw.

Als je toch met revisie bedrijven gaat praten kun je vragen of ze je blok willen uitklokken

dan meten ze de cilinders op slijtage en weet je of je wel of niet hoeft te boren etc.

Terug
Naar boven