Ik zou het nog eens overwegen een 2.0T Je wilt 'm naar de 250 PK brengen en navenant koppel. Dan ga je zeer zekers geld uit geven aan een mechanische upgrade. Ik denk dan dat je beter kunt kiezen voor een Z22SE of Z22YH. Dbilas dynamic uit Rodenmark Duitsland perst daar een respectabele 260 PK uit en dan heb je gelijk al die extra onderdelen er nieuw op zitten. Tweede hands zal zo een blok minder op z'n klote hebben gehad dan een 2.0T daar die nog wel eens misbruikt worden :cry Je zou zelfs nog kunne gaan voor een Z18XE die brengen ze naar de 235 PK. Let wel je wilt dit vermogen ook nog allemaal kwijt op het wegdek. Hoe denk je dat te doen? Een upgrade naar een B12 set of B6 geeft veel verbetering maar ik heb momenteel 190 PK bij 400NM op de diesel en die kan ik maar amper kwijt bij een sprintje. Zo een set geeft veel verbetering in lange bochten en krachtig remmen maar bij krachtig optrekken in 1 en 2 hebtie 't er maar moelijk mee om 't op het wegdek te houden.
Safe driving Jurgen
De Z20NET is een geheel ander motorblok dan een Z20LET LEH LER LEL. Dit blok rijd zoiezo al een stuk rustiger als een z20let. Dus op zn staart getrapt zijn zal die niet zozeer zijn. Meeste die met een Z20NET in een vectra rijden hebben niet eens het idee dat het een turbo blokje is.
Daarnaast hoeft er mechanisch nu niet echt super veel veranderd te worden om er 250 pk uit te persen. Dus ik zou daar niet echt mee zitten. Dat moet makkelijk kunnen enkel remap brengt hem al op 220 pk.
Koppel op de weg overbrengen moet makkelijk kunnen, veerpootbrug en goede banden doet al wonderen.
Safe driving Jurgen
De Z20NET is een geheel ander motorblok dan een Z20LET LEH LER LEL. Dit blok rijd zoiezo al een stuk rustiger als een z20let. Dus op zn staart getrapt zijn zal die niet zozeer zijn. Meeste die met een Z20NET in een vectra rijden hebben niet eens het idee dat het een turbo blokje is.
Daarnaast hoeft er mechanisch nu niet echt super veel veranderd te worden om er 250 pk uit te persen. Dus ik zou daar niet echt mee zitten. Dat moet makkelijk kunnen enkel remap brengt hem al op 220 pk.
Koppel op de weg overbrengen moet makkelijk kunnen, veerpootbrug en goede banden doet al wonderen.