• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik)

@Igor, Ik zou graag je PDF willen ontvangen over het demonteren van het spruitstuk van een Z22se. :thumb

@Igor wrote:Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar heb inmiddels wel een mooie beschrijving gevonden voor het verwijderen van het inlaatspruitstuk. Indien iemand interesse heeft PM me dan even je email adres. Dan stuur ik hem wel als PDF.

@2000 wrote:Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk helpt?

Daar ben ik ook benieuwd naar maar gezien het beperkt aantal kilometers die de Zafira momenteel maakt kan ik daar nog weinig zinnigs over zeggen.

Aangezien ik niet weet in wat voor staat ik de pakkingen zal aantreffen had ik maar besloten om maar nieuwe pakkingen voor mijn inlaatspruitstuk (incl carter ventilatie pakking) en gasklephuis te besteld. Nu even wachten tot het binnenkomt, het mooi weer is en ik wat vrije tijd heb, dan kan ik me ook aan de klus wagen.

De pakkingen zullen waarschijnlijk nog in goede staat zijn (soort siliconenachtige pakkingen) maar nieuw is altijd goed mits niet te duur natuurlijk. Succes en als iets niet lukt dan horen we het wel.

@Igor, Zou ik mogen weten waar je de onderdelen hebt gehaald en wat je ervoor betaald hebt?

Bij de OPel dealer konden ze me vertellen dat de 4ringen inclusief carter ventilatie pakking niet los kon kopen. Moest je het hele luchtinlaat spruitstuk kopen voor bijna 400 euro.

@Igor wrote:Aangezien ik niet weet in wat voor staat ik de pakkingen zal aantreffen had ik maar besloten om maar nieuwe pakkingen voor mijn inlaatspruitstuk (incl carter ventilatie pakking) en gasklephuis te besteld. Nu even wachten tot het binnenkomt, het mooi weer is en ik wat vrije tijd heb, dan kan ik me ook aan de klus wagen.

@midmight black. Hou ons graag op de hoogte wanneer je merkt dat er verschil is tussen jou olie verbruik nadat je de carterventilatie pakking hebt schoongemaakt. :thumb

@midnight black wrote:De pakkingen zullen waarschijnlijk nog in goede staat zijn (soort siliconenachtige pakkingen) maar nieuw is altijd goed mits niet te duur natuurlijk. Succes en als iets niet lukt dan horen we het wel.

Bij Z22se.co.uk heb ik Fai pakkingen gekocht incl plaatje voor de carter ventilatie voor £15 incl verzendkosten. Bij de opel dealer een gasklephuispakking a €5. Ze zijn onderweg dus misschien komt het morgen nog binnen. Ben benieuwd

@Igor, bedankt voor je informatie. Ik ga het binnenkort ook bestellen. :thumb

@Igor wrote:Bij Z22se.co.uk heb ik Fai pakkingen gekocht incl plaatje voor de carter ventilatie voor £15 incl verzendkosten. Bij de opel dealer een gasklephuispakking a €5. Ze zijn onderweg dus misschien komt het morgen nog binnen. Ben benieuwd

Kleine correctie. Het is £18 incl verzending. Ik had ook gelijk een EGR cheater en blindplaatje gekocht just in case ik toch mijn EGR wil afdoppen. Heb ik het dan iig liggen. Dacht alleen daarom dat de shipping kosten voor alleen de pakking iets minder was.

Kan het ook zo zijn dat het olie verbruik van mijn z1.8xe hierdoor zo hoog is?

Ik had hier zelf al eens een topic voor geopend omdat mijn olie verbruik ook zo schrikbarend hoog is.

1l olie op 1300 km zal het ook ongeveer zijn.

Iemand hier uit de buurt die toevallig eens zou kunnen helpen om te kijken?

Gr Menno.

@BlackVec wrote:Kan het ook zo zijn dat het olie verbruik van mijn z1.8xe hierdoor zo hoog is?

Ik had hier zelf al eens een topic voor geopend omdat mijn olie verbruik ook zo schrikbarend hoog is.

1l olie op 1300 km zal het ook ongeveer zijn.

Iemand hier uit de buurt die toevallig eens zou kunnen helpen om te kijken?

Gr Menno.

Carter ventilatie al opgeboord in je gasklep huis?

Ik heb geen idee of dat al gedaan is bij mijn auto.

Nu ik de foto's van de topicstarter zo zie vraag ik me af of dit het bij mij ook zou kunnen zijn.

Maar niet echt een klusje dat ik zie zitten om zelf te doen zonder hulp.

Carterventilatie loopt bij jou motor heel anders.

viewtopic.php?f=150&t=165591

Lees dit eens door, en boor het carterventilatie gaatje eens op met een 2mm boortje.

Gisteren is dan eindelijk mijn pakketje binnen gekomen met daarbij de pakkingen + carterventilatie plaatje. Wat is dat gaatje klein!! Zou het nog zin hebben om hem groter te maken? Aan de andere kant waarom zou ik? Zo snel zal hij wel niet weer dicht slippen en de kans dat mijn inlaatspruitstuk dan vies wordt is alleen maar groter. Ik denk dat ik hem zo laat en hem gewoon vervang.

Is het trouwens de bedoeling dat je nog iets op de silicone pakkingen smeert (iets vettigs) of kan je ze gewoon droog monteren? Nu maar even kijken in welk weekend ik tijd heb om de klus te klaren.

@Midnightblack, Merk je nu al verschil qua rijden nadat je het inlaatspruitstuk met carterventilatie hebt schoongemaakt? Merk je uberhaubt een verschil qua rijden nu?

Hoop dat jouw olie verbruik beduidend verminderd is. Want ik ga het ook zo snel als mogelijk wanneer ik tijd heb uitvoeren.

Ik merk qua rijden weinig verschil, reed voorheen ook gewoon goed, heb van de week weer een 5l can olie gekocht.....(gewoon omdat ie op was ;) ) Ik heb nog niet gepeild sinds de werkzaamheden, maar rij de laatste tijd ook zeer weinig km.

@midnight black, hou ons a.u.b. op de hoogte. Ik denk dat er meer mensen zijn die een Z22se hebben. Willen weten of deze handeling het olie verbruik verminderd heeft. :thumb

Helaas, helaas....Gisteren maar weer een half litertje olie er bij gegooid! Ik zou even terug moeten zoeken bij welke kilometerstand het de vorige keer was. (Vanaf nu zet ik de stand en datum op de oliecan ;) ) Een ding is zeker: hij verbrandt de olie, het blok is schoon!

Terug
Naar boven