Beste Opel vrienden,
Mijn Zafira heeft het weer eens niet naar zijn zin.
Een koude start en zolang de motor nog niet op temperatuur is rijd hij goed.
Echter als hij op temperatuur begint de ellende.
Bij het terugschakelen vat het toerental naar bijna nul, maar hij kan hem nog net aan de praat houden.
Als je tijdens het rijden het gas los laat en bij circa 2000 tpm en dan langzaam het gas intrapt begint hij te bokken, trap je hem daarna even verder in dan pakt hij hem mooi op.
Dus een snelheid rijden bij circa 2000 trpm is het een drama.
Ook als hij warm is bij het wegrijden is het net of hij even tegen gehouden word en een klein beetje nukt en moet je flink het gaspedaal intrappen.
Gasklephuis is al schoongemaakt met nieuwe pakking, egt klep vervangen en afgedopt, katalysator vervangen, thermostaat vervangen, brandstoffilter vervangen en massadraad naar motor aan chassis en massadraad van lmm naar chassis.
Hij geeft verder geen foutmelding tijdens het uitezen.
Het probleem is eerder aanwezig geweest, maar door de lmm aan massa te leggen was het toen weg.
Ik weet het even niet meer.
Moet ik nu zomaar op de bonnevooi maar het een en ander gaan vervangen.
Wie weet raad.
Alvast mijn dank voor het meedenken.
Mijn Zafira heeft het weer eens niet naar zijn zin.
Een koude start en zolang de motor nog niet op temperatuur is rijd hij goed.
Echter als hij op temperatuur begint de ellende.
Bij het terugschakelen vat het toerental naar bijna nul, maar hij kan hem nog net aan de praat houden.
Als je tijdens het rijden het gas los laat en bij circa 2000 tpm en dan langzaam het gas intrapt begint hij te bokken, trap je hem daarna even verder in dan pakt hij hem mooi op.
Dus een snelheid rijden bij circa 2000 trpm is het een drama.
Ook als hij warm is bij het wegrijden is het net of hij even tegen gehouden word en een klein beetje nukt en moet je flink het gaspedaal intrappen.
Gasklephuis is al schoongemaakt met nieuwe pakking, egt klep vervangen en afgedopt, katalysator vervangen, thermostaat vervangen, brandstoffilter vervangen en massadraad naar motor aan chassis en massadraad van lmm naar chassis.
Hij geeft verder geen foutmelding tijdens het uitezen.
Het probleem is eerder aanwezig geweest, maar door de lmm aan massa te leggen was het toen weg.
Ik weet het even niet meer.
Moet ik nu zomaar op de bonnevooi maar het een en ander gaan vervangen.
Wie weet raad.
Alvast mijn dank voor het meedenken.