• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira A

Hedde die 3cm verlaogingsveren van H&R er al onder zitten?

Dan laoten oe orginele fietspompen mooi eronder dan is ie

schon verlaagd en ok nog confortabel rijen mee oe 17 inchers.

Vandaag bezig geweest met velg 4 en daarna met velg 1 en 2 en daarna met de 3de.. allemaal nog is een rondje met de dremel gedaan. Ook ff eentje gepoetst.

En heb alvast bij een de loodjes eraf gehaald en aan de binnenkant geschuurd schoon gemaakt en in de primer gezet!

Zal binnenkort weer een sneaky pic plaatsen.

Gisteren hebben ze me gebeld en gezegd dat het niet te maken is.. velg is wel een stukje gericht. Maar onderaan zit een kleur scheurtje :(

SneakpicschadeDotz.jpg.

Weer een sneak pic :D

Voorkant scheurtje en aan de achterkant ook :(

Gaan we van de week ff naar wheelcare is kijken wat die zegt!

@nova.... wrote:Betere sneak pic

SneakpicschadeDotz.jpg

Dus ja nu maar hopen dat het te maken is.

Helaas niet te maken.. Strax ff naar wheelcare geweest rene zej dat het niet te maken is als de scheur hoger had gezeten dan wel.. maar nu niet :(

Probeer ze te verkopen... oud ijzer kan altijd nog :( :( :(

Maar weer opzoek naar een ander setje 5x100.

Gisteren een 18 inch weg gebracht om hem te laten richten.. en nu opzoek naar een setje steekadapters van 5x100 naar 5x120.

Mocht er iemand dit hebben en ze weg doen .. pm aub ff.

En anders gewoon zoeken naar een andere set 18 en misschien 19 inch?

@Dolby wrote:John hoeveel olie verbuikt jouw 2.2 gemiddeld. Zou ik graag willen weten omdat ik nog zit te dubben tussen een Zafira 1.8 16V 125Pk of the 2.2 16V met 147PK.

Dat weet ik zo niet 123 heb vorige week zaterdag olie bij gevuld.. heb nog geen melding gehad op de bc.

Als je voor de pk`s gaat zou ik zeggen pak een 2.2

En als je mijn mening wilt weten dan zou ik persoonlijk zeggen pak een 1.8

Hallo Nova weet jij toevallig of onder een Zafira A mijn Irmscher Sportstars passen 225/35/18 18inch 8J ET38. Onder mijn astra G passen ze perfect.

Ben namelijk ook op zoek naar een Zafira A Benzine.

Bedankt John voor je antwoord. Dan ga ik lekker verder op zoek naar een Zafira A benzine.

Dan kan ik gelukkig op dit moment mijn Irmscher Sportstars houden. :thumb

Helaas zal 5x100 (ook met schuifbouten) niet gaan passen op 5x110...

5x100 is metname gebruikt onder Toyota, Subaru en producten van de VAG-groep.

De steekmaat 5x110 is echter onder meerdere merken gebruikt dan alleen Opel (o.a Fiat, Alfa Romeo en Saab; zie steekmaat.nl), misschien dat jouw zoekgebied daarmee uitgebreid kan worden?

Ben ik gister ook geweest en heb nu mooie 18" orginele gtc velgen met vauxhall logo op mijn zafira. Weet alleen niet hoe je foto's moet posten met de ipad, maar als ik achter de labtop zit dan post ik wel ff fototje king:

Terug
Naar boven