• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira A

Als morgen de koop door gaat zal ik het je laten weten. Want dan zou ik ook een Zafira rijden zijn. :thumb

Uit laten lezen .. maar kon nix vinden.

Hij verbruikt meer benzine dan nodig,

Melding op de BC is ook raar dan geeft 183 km aan en van het werk naar huis is toch een km of 6@7 en teller stond op 167 km en nog later weer ff weg en ook weer een km of 10 gereden heen en trug stond de tteller BC op 163 km :hmmz

John tijdens uitlezen geen foutmeldingen? Loopt de motor wel lekker stationair dan? Misschien Map sensor die verkeerde waardes doorgeeft?

verbruikt hij daadwerkelijk ook veel? heb ik tijdje geleden ook last van gehad zag op de snel weg gewoon mijn benzinemeter dalen en rijbereik op info display met een noodgang dalen tijden contstant 120 rijden...auto aan de kant gezet en tankdop los gedraaid...trok op een of andere reden vacuüm...want nu heb ik er geen last meer van, verbruik zit hier op 9.5l op 100km.

gr rudy

Ja hij verbruikt veel.. tankdop gister nog open gehad moest tanken ;)

@Jos Tijdens het uitlezen nix te zien .. zat naast de man Map sensor zou kunnen.

Ik ruik ook is een walm achter..

Mmm. Hoop dat snel je probleem opgelost word. altijd vervelend als je auto te veel verbruikt.

PS: John heb vandaag mijn Zafira op kunnen halen. Heb hier op het forum al een garage aangemaakt namelijk Dolby Zafira. :thumb

DSC02659.jpg

ja ben er mee bezig.. Maar!

Gisteren weg geweest kijk naar de bc km teller hij stond op 132 toen we gingen en ff daarna op 135 en toen we thuis waren stond die weer op 132 :???: ;)

Rij nu via de teller in de tellerbak.

Moet je ook zeker doen. De BC veranderd naarmate jij je rijd stijl aanpast. Bijvoorbeeld als ik de tank vol gooi en alles reset op de BC. Staat er dat ik 609KM zou kunnen rijden.

Als ik dan netjes met de Cruisecontrol op de snelweg rij verbruik ik gemiddeld 8,1 liter per 100KM. Maar als ik dan even flink gas geef en 180KM rij gaat je rijbereik ook flink achteruit. ;)

Terug
Naar boven