• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira A

@Nova, Sorry ben niet kunnen langs komen. Kregen niet aangekondigd verrassend bezoek van family die we al een tijdje niet meer gezien hadden. Dus ben ik niet kunnen langs komen. Achteraf vond ik het ook niet zo erg i.v.m. de regen die er het weekeind is gevallen. En heb zondag nog bumperstops gemonteerd samen met mijn buurman omdat mijn nieuwe banden soms aanloopte tijdens drempels of op de snelweg bij hoge snelheid. Dat probleem is inmiddels ook opgelost.

@nova.... wrote:Jammer dat je niet gekomen was... ;)

In maart hadden we gezegd dat er geluid onder de zafira kwam..sanderdaags naar de garage gegaan en die zei dat het aan de middendemper lag die rammelde... nou kan je zeggen dat da klin klaare zwets was, vraag me af hoe hij gekeken heeft :fy1 En hoezo kom ik bij deze conclusie..

ben vanmiddag naar Dassen geweest daar zijn de 18 inch banden en velgen verwisselt met de orginele set banden en velgen (ivm apk) Is er een voorveer gebroken :thumbdown dat is de rammel en rij al vanaf maart zo met een kapotte veer.

@John, Belachelijk voor woorden. dat de garage die over het hoofd heeft gezien. :fy1 Heb jij toevallig ook veer code S3 op jouw veer staan. Dan kan ik namelijk bij mij op de sloop kijken voor je. Heb ik afgelopen maand ook voor mijn Zafira moeten doen maar dan bij mij de rechter achter veer met code QC. Heb er 20 voor moeten betalen 2de hands.

Waarom moet je de 18"inch verwisselen voor de APK? Ik ga gewoon met mijn 18"inch naar de apk en is niks mis mee.

@nova.... wrote:In maart hadden we gezegd dat er geluid onder de zafira kwam..sanderdaags naar de garage gegaan en die zei dat het aan de middendemper lag die rammelde... nou kan je zeggen dat da klin klaare zwets was, vraag me af hoe hij gekeken heeft :fy1 En hoezo kom ik bij deze conclusie..

ben vanmiddag naar Dassen geweest daar zijn de 18 inch banden en velgen verwisselt met de orginele set banden en velgen (ivm apk) Is er een voorveer gebroken :thumbdown dat is de rammel en rij al vanaf maart zo met een kapotte veer.

Voor dei code moet ik morgen is kijken.... Had vanmiddag een mail gestuurd naar een sloop hier in de buurt en die heeft er een prijs 40e alleen is dit een complete veerpoot.

Als je een losse veer hebt zal die er tog onder moeten met een veerklem In de schokbreker

@John, ja klopt je hebt dan zeker een veer spanner nodig inderdaad. Ik had het geluk dat het bij mij mijn achter veer was. En dat is zelf heel makkelijk te doen.

succes ermee. :thumb

@John, Volgens mij wel hoor. Zijn gewoon de zelfde veren alleen 2cm korter het zelfde als de sport veren (Astra G). Bij de OPC zijn de schokbrekers anders als ik me niet vergis. De veren zijn gewoon sport veren.

@nova.... wrote:Passen veren van een opc a zafira ook op onze 2.2?

@Dolby wrote:@John, Volgens mij wel hoor. Zijn gewoon de zelfde veren alleen 2cm korter het zelfde als de sport veren (Astra G). Bij de OPC zijn de schokbrekers anders als ik me niet vergis. De veren zijn gewoon sport veren.

@nova.... wrote:Passen veren van een opc a zafira ook op onze 2.2?

PM ;)

@John, Mooi dat de lamp weer werkt en je velgen verkocht zijn voor een mooi prijsje. :thumb

@nova.... wrote:Lamp werkt.

Gisteren de 18 inch velgen en banden die te koop stonden verkocht voor een leuk prijsje de velgen komen nu onder een Saab.

Vanmorgen samen met asjemenou ( :thumbup ) de ene veerpoot gedemonteerd en een andere veerpoot eronder gezet waar door de zafira weer kompleet is.

De koffie was lekker

En het belangrijkste hij rijdt weer een stuk beter.. :D

Ik las wat over krakende voortrein, met name als het koud is kraakt mijn Zaffie ook verschrikkelijk hard bij drempels.

Nu begrijp ik dat dit de stabilisatorstang rubbers zijn....misschien stomme opmerking maar kan ik daar niet gewoon wat WD40 opspuiten???

Ben benieuwd...... :shock: :shock:

Terug
Naar boven