• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

@RISL wrote:Astraman, ik les op een Honda CB600NA, dus de naked CB600.

Maar die acceleratie tussen 60 en 160 is eigenlijk nog het meest indrukwekkend, heerlijk op binnendoorweggetjes en de snelweg. M'n instructeur in z'n Golf 6 moet flink trappen om me bij te houden af en toe, zei hij :D

Oww hahaha nee dat heb ik gelukkig niet ;) bij mij ist het stepje het laagste punt en die heb ik dan ook al twee gesloopt :angel

Ik ga voor zoiets dus..

1123_0_1_2_trx%20850_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg

Maar plannen zat mee als ie er is uiteindelijk, belly pan erop, R1 Kont en zag er laatst een met een aangepast Ducati Biposto stuurkuipje, dat zag er ook heel stoer uit.

Triumph op de testbank

" onclick="window.open(this.href);return false;

Weekendje racen :) @ Ducati Club Race

Kan helaas niet met geluid kijken, maar je legt 'm aardig plat zeg!

Dat lijkt me ook nog wel leuk, een supermotard kopen en daarmee een beetje leren wheeliën, knie tegen het asfalt en misschien een beetje driften. Oud motorpak aan en vallen en opstaan.

Ik heb het nu al wel eens met de lesmotor dat ik de valbeugel over de grond laat schrapen in een bocht, maar dat is toch onprettig omdat je dan de druk op het achterwiel vermindert. Best schrikken als dat de eerste keer gebeurt.

Ja, ik kijk zelf ook naar een naked, maar voor een mooie supersport maak ik waarschijnlijk wel een uitzondering.

Ik kan op veel van die supersports niet lekker zitten, maar op de Ducati's, 675 Daytona, en de Suzuki GSXR zit ik wel redelijk. De Kawasaki's lijken wel te klein te zijn en een RSV4 zit ook niet prettig.

Hayabusa zat wel erg lekker, maar dat is niet wat ik zoek, ik houd ook wel van bochtjes maken.

Mocht er geen leuke supersport op m'n pad komen, schaf ik waarschijnlijk een Ducati Monster 600 of 1000 aan of een Buell M2 Cyclone met 1200 cc blok.

Mijn oude buurjongen heeft een nieuwe K1200S, das een naked maar dat loopt ook als een gek zo hard, is een redelijk bedreven motorrijder maar hij moest zelfs toegeven dat dat ding ziek was int begin. :D

Ik wil zelf het liefst meer een naked bike, heb me georienteerd op supersports maar ik kan er niet goed op zitten...ben meer van de snelle korte bochtjes, zit nu te dubben als beginnersfiets over een TRX850, twin cilindertje, het liefst wil ik een Ducati Monster maar dat kan en wil ik simpelweg nou nog niet uitgeven aan een motor.

En dan heb ik me CB-tjes nog.

Ja dat ding is ook ziek, 510cc 4takt. Altijd wheelie met gas open in 1e, 2e, 3e versnelling. Die husqy heeft een Slipper clutch tegen het blokkeren van het achterwiel door de hoge compressie.

Bmw s1000rr is inderdaad ziek :shock: , maatje van me heeft er 1 dat geluid is echt geweldig.

Hier een filmpje van wat vrienden (waaronder bmw s1000rr en mijzelf) :thumb

S1000RR is één van m'n favoriete motoren, al vind ik het asymetrische front niet echt mooi.

Ik stap zeker een keer binnen als ik die kant op kom!

Triumph 675 Daytona vind ik erg gaaf, maar die zijn ook nog vrij prijzig en een kenteken....is wel handig op straat ;)

Aan die S1000RR hangt ook een stevig prijskaartje. Zelfs de goedkoopste occassion. :shock:

Mijn Triumph 675 Daytona staat te koop. Maar die heeft geen kenteken. :angel

AVB ging goed ja, al moest ik m'n halve draai even overnieuw doen, omdat ze vond dat ik wel korter kon draaien. Was de eerste keer goed, maar ze vond dat ik het even moest laten zien.

En vertraging moest opnieuw, ik hield de eerste keer de rem niet lang genoeg vast. Tweede keer ook niet, maar werd ook goed gerekend.

En ik kreeg een opmerking bij m'n noodrem, omdat ik 'm kort in het ABS liet schieten, maar uiteindelijk dus wel 7 van de 7 goed :)

Nu zo snel mogelijk naar AVD omdat ik niet onder die nieuwe regels wil afrijden. Want dan krijg ik een A1 rijbewijs en mag ik na mijn 24ste (september volgend jaar) pas afrijden voor A.

@ RISL: wij verkopen alle merken gebruikte motoren welke wij aangeboden krijgen.

Nieuw zijn wij dealer van BMW en Victory in Alphen aan den Rijn. Dus je bent altijd welkom om te komen kijken bij onze ruim 200 occasions!

Als je echt eens snelheid wilt meemaken moet je een BMW S1000RR kopen pfff niet normaal deze motor. Wel leuk dat je via de BMW Race Academy kennis kunt maken met dit beest op een circuit!

Astraman, ik les op een Honda CB600NA, dus de naked CB600.

Maar die acceleratie tussen 60 en 160 is eigenlijk nog het meest indrukwekkend, heerlijk op binnendoorweggetjes en de snelweg. M'n instructeur in z'n Golf 6 moet flink trappen om me bij te houden af en toe, zei hij :D

Terug
Naar boven