• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

origineel gepost door Knopjes

Bikkel :thumbup Stiekem is motorrijden ook leuker dan autorijden he ;)

ik heb een vectra b sport edition gehad een astra g sport beide diesels ik vind auto rijden zo saai, met die nieuwe wagen van nu. ik flikker dus overdag ook gewoon rustig in slaap door al die kromme nederlandse regelgeving als schaapjes achterelkaar aan.

ik rij nu 4 jaar motor rij altijd veel en veel te hard kan me nooit inhouden. heb dit jaar voor het eerst een boete gehad van €150 een doorgetrokken streep, als ik kijk hoevaak ik die strepen al over ben geweest kost het me 0,01 cent per x dat ik erover ga. vind het heerlijk je kan overal langs geen file geen parkeer probleem. omdat ik nu geen 70duizend km per jaar meer rij is het voor mij een stuk goedkoper.

Nog leuker is straks met die kilometerheffing. motorrijders zijn mede door de MAG (motorrijders actie groep) vrijgesteld en oltimers ook. dus ik kom er mooi vanaf.

me fzr600.

STB_0094.jpg

STO_0074.jpg

me dagelijkse pekelfiets doe er weinig behalve af en toe eens een beurtje ding ziet er niet uit maar loopt en stuurt geweldig. met als die pekel in de winter blijft er toch weinig van je motor over. pekel is troep. en binnenkort ben ik weer zo op de weg te vinden met me kerstpaket achterop.

kerstpakket4.jpg
Zie je kan best wat vervoeren op 2 wielen.

origineel gepost door OpelRoos

ok, meerijden telt niet mee.. Helaas want ik hou erg van motors/motor (mee)rijden.

Je mag wel een keertje mee rijden hoor, mag je zelfs voorop ik achterop :jerry

Disclaimer: Bovenstaand commentaar berust niet op de werkelijkheid!

origineel gepost door Knopjes

Dank je :) Ik persoonlijk vind het een van de vetste motors die je voor een beperkt budget (< 2000 euro) kan kopen. Het rijdt werkelijk heerlijk en is niet stuk te krijgen.

Waarom bewaar jij je FZR600 niet om mee te gaan rijden straks? Mankeert er veel aan? Heb zelf ook eens op een FZR600 gereden, en ik vond 'm op het schakelen na (zwak punt van de Yamaha's, schijnt het) best wel lekker rijden. Wel stukken minder sportief dan mijn GSX-R qua karakter en zithouding, maar da's persoonlijke voorkeur.

Ik bewaar hem ook, ga hem een beetje verbouwen dat hij er wat mooier uitziet, en moet eff een ander blok regelen..

Dan kan ik er volgend jaar mee gaan rijden :D

origineel gepost door Fl!pke

Vandaag geslaagd voor de theorie, nu de rest nog...

Heey flipke, goed bezig man !

Ik ben ook aan het lessen, moet eind deze maand op voor de laatste keer....De theorie en het 1ste praktijk examen heb ik al op zak :agent

Deze Yamaha R6 wil ik graag gaan rijden als ik m'n papiertje heb :

r62000redlg.jpg

Een 99ér met uitloop naar 2001.

Leuk speelgoed, heb ik ook gehad.

Loopt best hard (275 mee gehaald met ietwat gas over).

Lekker betrouwbaar ook.

Naar mijn mening is dit (samen met het 2003 model) de mooiste die

ze gemaakt hebben..

origineel gepost door PAASHAAS

origineel gepost door Fl!pke

Vandaag geslaagd voor de theorie, nu de rest nog...

Heey flipke, goed bezig man !

Ik ben ook aan het lessen, moet eind deze maand op voor de laatste keer....De theorie en het 1ste praktijk examen heb ik al op zak :agent

Deze Yamaha R6 wil ik graag gaan rijden als ik m'n papiertje heb :

r62000redlg.jpg

Nice man :)

Moest eigenlijk afgelopen donderdag op voor vaardigheden maar afgelast wegens gladheid...:fy1

Dus wordt nog eff wachten..

P.s.

Motorblok wordt niet in zitmaaier gebouwd vanwege tijd gebrek..

Motor wordt weer opgebouwd en beetje aangepast zodat ik er van de zomer mee kan burnen en weelies maken :afro

Ha een motor rijders topic

Ook ik rij motor, heb er verschillende gehad, maar niet overal meer een foto van.

Vroeger heb ik altijd gecrost, dit zij mijn street bikes geweest.

Kwa gpx 600 r, yamaha v-max, yamaha yzf 1000, kawa eliminator, yamaha v-max, suzuki gsx 600 F, suzuki gsx 750 F, yamaha v-max en een suzuki gsx 1100 r, de max heb ik als laatste verkocht, nu even geen motor.

hier een paar foto's van mijn ex motoren, de grijze v-max was opgeboord naar 1400 cc deed 160 pk.

Die heb ik ook als laatste gehad

dit is de mijne

858669811_5_HazA.jpeg

858669816_5_4HBp.jpeg

suzuki gsx 750 uit ik dacht 1984.

inmiddels is de stuurkuip eraf, zijn die enorme knipperlichten vervangen voor beschaafdere spiegels eraf ik weet alleen nog niet wat ik er verder mee wil, ik denk een enkele losse koplamp.

tegen de lente moet hij weer netjes staan en dan kunnen we weer gassen.

het is me 1e motor heb hem sinds augustus 2009 gaat behoorlijk hard als je niks anders gewent bent.

origineel gepost door bikemaster

als motor liefhebber, hier een motor forum :D

www.motor-forum.nl

Dus dan ben je een OFér en een MFér

De MFérs zijn erg makkelijk te herkennen aan het mooie

MF kentekenplaat stikkertje ;)

Hier nog een aankomend motorrijder.

Ben vrijdag geslaagd voor mijn laatste examen.:D:D:D:D

Nu nog even mijn rijbewijs aanvragen en dan maar een kijken wat er alleamaal te koop is voor een leuk prijsje.

Ik zat zelf te denken om met een honda cbr 600f of iets in die richting te beginnen.

En na een paar jaar een yamaha xjr1300 of een honda cb1000 te kopen

maar dat zien we dan wel weer.

origineel gepost door tcat

origineel gepost door bikemaster

als motor liefhebber, hier een motor forum :D

www.motor-forum.nl

Dus dan ben je een OFér en een MFér

De MFérs zijn erg makkelijk te herkennen aan het mooie

MF kentekenplaat stikkertje ;)

ja klopt, ik had ook altijd zo'n mf sticker op de plaat zitten, als je eens ergens wat ging drinken en je zag nog zo'n sticker, dan was het altijd ff praten.

Vaak kon je hem of haar al wel van profiel naam, dus dat was altijd wel erg leuk :)

hmmm me motor wou niet starten, accu is ook ver leeg maar meestal na 2 rotaties sloeg die aan, nu meerdere en geen draaiende motor toen accu plat, terwijl die tog aan de druppellader stond.

van de week een nieuwe accu steken, hopelijk is het daarmee gemaakt.

origineel gepost door redmanta

hmmm me motor wou niet starten, accu is ook ver leeg maar meestal na 2 rotaties sloeg die aan, nu meerdere en geen draaiende motor toen accu plat, terwijl die tog aan de druppellader stond.

van de week een nieuwe accu steken, hopelijk is het daarmee gemaakt.

Ik weet niet wat voor motor jij hebt, maar als hij een poos heeft stil gestaan zijn de carbs leeg.

Als je dan een elektrische benzinepomp hebt is dat geen probleem, maar als je een mechanische benzinepomp hebt, dan moet je meestal flink doorstarten.

Die accu zal wel R.I.P zijn :)

rode suzuki gsx van paar posts hierboven, ja ik had al zo´n gedachte dat je flink moet doorstarten maar accu is dood, ik heb geen elek pomp volgens mij gaat dat op vacuum ofzo.

ergens van de week een nieuwe accu halen en dan poging 2

Terug
Naar boven