• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zijraam eruithalen

[rquote=1869067&tid=142637&author=1985][rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)[/rquote]

Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???

In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry[/rquote]

haha nee dat is niet het geval :P vind het gewoon mooi lijken als je van buiten tegen de auto kijkt .

ik neem de gok gewoon we gaan het wel zien :P

[rquote=1869076&tid=142637&author=miraltje]

ff voor de goede oorde heb een cabrio[/rquote]

Oeps :o:angel

helemaal gelijk, een Coupé met een prachtig zwart stoffen dakje :wub:thumbup

Ben benieuwd of je bij een wok melding zoals miraaltje heeft gehad er nog steeds zo over denkt ...

En ik hoop dat je je bewust bent van de kosten voor een RDW keuring om de WOK melding in te laten trekken niet bepaald bij een ziektewet uitkering of een spaarrekening verantwoord zijn.

Maar back on topic:

Voor het blinderen zou ik het raam er niet uit halen, zelf zou ik het deurpaneel er af pakken zodat je 'onder' de raamstrip kan plakken en zo kan je het uit het zicht brengen.

Bij het plakken denk goed na over eventuele electronica in de deur (Ramen/Centrale vergrendeling/speakers/spiegels)

dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .

ramen plakken lukt ook niet egt als ik nog ziek ben :(

maar hoezo spaar rekening :P ?

oke dan ga ik dat zo proberen . maar heb nog steeds niet de juiste folie gevonden .

want je heb 5 % black en 35 % black nou is 35 goed voor de zij ramen maar wil eigenlijk 15 % voor de vooruit hebben omdat die al verduisterd is .

maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?

[rquote=1869067&tid=142637&author=1985][rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)[/rquote]

Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???

In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry[/rquote]

haha nee dat is niet het geval :P vind het gewoon mooi lijken als je van buiten tegen de auto kijkt .

ik neem de gok gewoon we gaan het wel zien :P

Ben benieuwd of je bij een wok melding zoals miraaltje heeft gehad er nog steeds zo over denkt ...

En ik hoop dat je je bewust bent van de kosten voor een RDW keuring om de WOK melding in te laten trekken niet bepaald bij een ziektewet uitkering of een spaarrekening verantwoord zijn.

Maar back on topic:

Voor het blinderen zou ik het raam er niet uit halen, zelf zou ik het deurpaneel er af pakken zodat je 'onder' de raamstrip kan plakken en zo kan je het uit het zicht brengen.

Bij het plakken denk goed na over eventuele electronica in de deur (Ramen/Centrale vergrendeling/speakers/spiegels)

[rquote=1870032&tid=142637&author=pluuske]dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .

oke dan ga ik dat zo proberen . maar heb nog steeds niet de juiste folie gevonden .

want je heb 5 % black en 35 % black nou is 35 goed voor de zij ramen maar wil eigenlijk 15 % voor de vooruit hebben omdat die al verduisterd is .

maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?[/rquote]

Ik moet je dit antwoord verschuldigd blijven over het folie.

Houd er rekening mee dat je auto ramen (ook voor in) standaard al een 'tint' hebben, voorbeeld:

Ramen 10% standaard 'zonne tint' met folie van 30% is een blindering van 40% ...

Voordat je weet wat voor folie je gaat kopen en je voor de minimaal strafbare folie wil gaan, zorg dat je weet hoeveel % je ramen 'standaard' geblindeerd/getint zijn en wat je er aan folie nog op mag plakken ...

Ik had 'vroeger' het lichtste van het lichtste wat toen als particulier te verkrijgen was zodat ik geen gezeik zou krijgen ... De toenmalige verkoper had me als 'leek' niet verteld dat de standaard tint van de ramen ook mee telde. :mad:

dat had ik me al uit gezocht :

voor raam is 15 % verduistert als het goed is .

zij ramen niets geblindeerd. ( zover ik weet maar ik reken mee dat die ook 15 % zijn

en achter raam 35 %

als ik het fout heb moet der maar iemand even wat zeggen :P

aangezien de achter raam 35 % is wil ik de rest ook zo maken .

maar kan slecht de goede percentage's vinden .

iemand enig idee waar ik die het beste kan halen ?

ik kan ze wel vinden maar dan in de kleur grijs .

is dit egt grijs of gewoon zwart ?

dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .

maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?

[rquote=1870200&tid=142637&author=pluuske]dat had ik me al uit gezocht :

zij ramen niets geblindeerd. ( zover ik weet maar ik reken mee dat die ook 15 % zijn

en achter raam 35 %

[/rquote]

zeiramen hebben zoiezo een (lichte) tint gelijkwaardig aan het voor raam!!! Deze tint varieert afhankelijk van de warmte en/of zon op je voorraam.

Kijk met het raam dicht naar de kleuren en doe dit ook als je het raam open hebt. ;)

[rquote=1870032&tid=142637&author=pluuske]dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .

maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?[/rquote]

Ik moet je dit antwoord verschuldigd blijven over het folie.

Houd er rekening mee dat je auto ramen (ook voor in) standaard al een 'tint' hebben, voorbeeld:

Ramen 10% standaard 'zonne tint' met folie van 30% is een blindering van 40% ...

Voordat je weet wat voor folie je gaat kopen en je voor de minimaal strafbare folie wil gaan, zorg dat je weet hoeveel % je ramen 'standaard' geblindeerd/getint zijn en wat je er aan folie nog op mag plakken ...

Ik had 'vroeger' het lichtste van het lichtste wat toen als particulier te verkrijgen was zodat ik geen gezeik zou krijgen ... De toenmalige verkoper had me als 'leek' niet verteld dat de standaard tint van de ramen ook mee telde. :mad:

inderdaad.. dat verschil zie je wel.. zet bijv je raam maar half open ;)

achter is idd 35% maar zo donker mogen je zijramen niet worden..!

maar als je de zijramen op 17,5% doet dan is het geheel ook wel mooi

hoor.. hou er ook rekening mee dat je meestal de andere zijruit dan

ook ziet en dat die 2 tinten bij elkaar komen en dan ook erbij dat

de auto binnenin ook donkerder word dus al met al is een lichte

tint meer als voldoende :D

dat had ik me al uit gezocht :

en achter raam 35 %

[rquote=1870200&tid=142637&author=pluuske]dat had ik me al uit gezocht :

en achter raam 35 %

[/rquote]

zeiramen hebben zoiezo een (lichte) tint gelijkwaardig aan het voor raam!!! Deze tint varieert afhankelijk van de warmte en/of zon op je voorraam.

Kijk met het raam dicht naar de kleuren en doe dit ook als je het raam open hebt. ;)

oke dan ga ik eens verder zoeken voor beter tinten .

ik heb wel 3% limbo black gezien maar is 3 % uberhaupt zicht baar ?

en wat houdt dat limo gebeuren in ?

inderdaad.. dat verschil zie je wel.. zet bijv je raam maar half open ;)

achter is idd 35% maar zo donker mogen je zijramen niet worden..!

maar als je de zijramen op 17,5% doet dan is het geheel ook wel mooi

hoor.. hou er ook rekening mee dat je meestal de andere zijruit dan

ook ziet en dat die 2 tinten bij elkaar komen en dan ook erbij dat

de auto binnenin ook donkerder word dus al met al is een lichte

tint meer als voldoende :D

oke dan ga ik eens verder zoeken voor beter tinten .

ik heb wel 3% limbo black gezien maar is 3 % uberhaupt zicht baar ?

en wat houdt dat limo gebeuren in ?

hahaha indd maarja lijkt me heel licht , als ik er een beetje goed aan ben ga ik volgende week eventjes kijken bij heuts hoe dark grey eruit ziet .

want daar hebje bijna iedere percentage in .

weet iemand hoe die kleur eruit ziet .

die hebben ze in 15 % is dit een goed percentage ?

het werkt dus precies anders om 5 % is 5 % doorlatend

en 35 is dus de minst verblindende dus ik laat mij idee maar even vallen want 35 % licht door latend vind ik egt te weinig jammer maar helaas :(

Terug
Naar boven