• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zonneklep houder astra f

Astra 1.4 NZ

Post vaak
Hallo iedereen

De houder die in het plafond zit voor m'n zonneklep vast te klikken is zoals bij vele kapot. Van welke modellen past dit allemaal?

groetjes :D

moet je die van een omega pakken, daar zit een metalen lipje in dus breekt ook niet zo snel ;)

verder past vectra sowieso ook nog, calibra, corsa en tigra ook geloof ik.

waarom kijk je niet ff op marktplaats naar een sloper?

zo ding kun je laten versturen met een envelop.

ik denk dat je dan veel goedkoper uit bent.

misschien maar even wachten tot ik op omega/calibra verlichte kleppen kom.. maar ik vraag me af, als je er niets van kent, kun je die dan toch zelf aansluiten dat ze werken die lampjes?

ik zal ff zoeken voor je.

er is er 1 in het astra gedeelte die dit alles ook heeft, en ook heeft aangesloten.

kan zo ff niet op zijn naam komen haha

oke bedankt en ja ik dacht ook al aan lampje vooraan en verlichte handgrepen achter maar alles op zijn tijd, het gemakkelijke eerst als de zonnekleppen gewoon aan sluiten is ;)

ben al op pagina 10 van het astra deel haha :P

maar nog niks gevonden.

die heeft ook achterste handgrepen en verlichte zonnekleppen.

ook binnenverlichting met leeslampen.

pff hoe heet hij nou joh!! hij had eerst een rooie f, nu een blauwe, met dat astra logo op de motorkap geplakt, die op die mercedes logo lijkt snap je? :P

ik kan ff niet op zijn naam komen

@Astra 1.4 NZ wrote:misschien maar even wachten tot ik op omega/calibra verlichte kleppen kom.. maar ik vraag me af, als je er niets van kent, kun je die dan toch zelf aansluiten dat ze werken die lampjes?

Calibra kleppen passen niet!! past wel maar valt niet mooi tegen het plafon aan.

Ik heb ook zonnenkleppen met verlichting in de astra gezet, verlichting werkt ook.

Wel als je de kleppen demonteerd uit een omega dat je effen de plafon los maakt, zodat je genoeg kabelboom hebt!

Als je ook verlichting wilt bij de achterdeuren moet je op zoek naar een astra F wat dit wel heeft, kabelboompje loopt bij de B stijl waar die geklikt zit.

90% kans dat jou astra ook voorbereid is op die functie.

IMG03399-20121221-1934_zps2b84080b.jpg

IMG03363-20121210-1559_zps99b31eec.jpg

IMG03364-20121210-1559_zps6638127b.jpg

@astraTD wrote:@Astra 1.4 NZ wrote:misschien maar even wachten tot ik op omega/calibra verlichte kleppen kom.. maar ik vraag me af, als je er niets van kent, kun je die dan toch zelf aansluiten dat ze werken die lampjes?

Calibra kleppen passen niet!! past wel maar valt niet mooi tegen het plafon aan.

Ik heb ook zonnenkleppen met verlichting in de astra gezet, verlichting werkt ook.

Wel als je de kleppen demonteerd uit een omega dat je effen de plafon los maakt, zodat je genoeg kabelboom hebt!

Als je ook verlichting wilt bij de achterdeuren moet je op zoek naar een astra F wat dit wel heeft, kabelboompje loopt bij de B stijl waar die geklikt zit.

de clipjes zijn wel het zelfde toch?

dat was wat ik bedoelde, dat de zonneklepjes zelf anders zijn wist ik niet.

van een tieg past sowieso niet, laatst op de sloop ff geprobeerd namelijk ;)

@soepkiepe wrote:@astraTD wrote:@Astra 1.4 NZ wrote:misschien maar even wachten tot ik op omega/calibra verlichte kleppen kom.. maar ik vraag me af, als je er niets van kent, kun je die dan toch zelf aansluiten dat ze werken die lampjes?

de clipjes zijn wel het zelfde toch?

dat was wat ik bedoelde, dat de zonneklepjes zelf anders zijn wist ik niet.

van een tieg past sowieso niet, laatst op de sloop ff geprobeerd namelijk ;)

Die clipjes zijn inderdaad gewoon het zelfde, alleen de zonnenklep is breeder als van astra F en omega.

@Astra 1.4 NZ wrote:Hoe kan ik weten dat het voor achteraan voorbereid zit? En wat plafond los voor genoeg kabelboom?

Bij een 5-deurs en station zit er onderaan de B-stijl een stekker:

( foto staat op zijn kop )

stekkerleeslampjes_zps12044293.jpg

Voor zonnenklep.

Stukje plafon los trekken, waar de zonnenkleppen zitten.. De draad zie je van zelf liggen.

Denk dat een van de weken eens ga proberen in een sloop in nederland. Terneuzen ofzo. Naar de verlichte zonnekleppen van astra f/vectra b/omega b.. en misschien als ik die ook vind de handgrepen achter

astra F geen heeft standaard verlichte zonnenkleppen.

Verlichte zonnenkleppen uit een omega B pakken.

Handgrepen met lampje voor achter alleen astra F maar kan ook vectra B of astra G maar hoe die los gaan geen idee? astra F zit het met 2 schroefjes vast en bij vectra en astra G niet.

Terug
Naar boven