Particulier
zuipt veel / kleppen tikken / stationair onregelmatig
Opel Corsa
Bouwjaar: 2003
Brandstof: benzine
Motor: 1.2
Goedemiddag allemaal,
Paar weken geleden een 5 deurs corsa c Njoy zwart 1.2 aangeschaft.
Tijdens de bezichtiging draaide de motor goed op toeren , geen getik etc. Voor de rest ziet de wagen er leuk uit en ben tevreden over de ruimte die de auto biedt. Heb na aanschaf maar meteen een onderhoudsbeurt gedaan. Wel te verstaan:
*Remblokken vóór vervangen
*Olie ververst. (Eerst 4ltr 10w40 daarna weer 5w40 Shell)
*Oliefilter vervangen
*Benzinefilter vervangen
*Luchtfilter vervangen
*4 nieuwe boegies (2kops)
Alleen zijn er momenteel meerdere issues met de auto.
weet niet goed of ik ze allemaal in 1 mail mag melden maar het is als volgt:
1) stationair is niet meer goed na beurt(naald klimt op en daalt tussen 600 en 800 toeren)
2)Nu is het zo dat nà olieverversen ik ook mijn kleppen hoor tikken?
(Als ik licht gas bij geef , gaat het tikken ook sneller)
3) 40 liter getankt om het verbruik te meten. benzinemeter naald staat nu tussen het streepje van 1/4 tank en 1/2 tank en zit ik pas op 290km? (Afwisselend rijgedrag dan een keer vlot en dan economisch en combinatie stad/snelweg). Maar lijkt mij een hoog verbruik?
4) gisterenochtend weggeweest met de auto probleemloos gestart.. Na 1 stop stapte ik weer in maar startte mijn auto opeens niet meer. Accu was leeg. Hoorde een hoop getik en geratel toen ik de auto wou starten. Startkabeltje op Andere accu en hij deed het weer. Echter gebeurde het heel onaangekondigd.
Heeft het een met het ander te maken??
Kan iemand mij helpen adviseren over hoe /wat??
Hoor graag
Mvg sjef
zuipt veel / kleppen tikken / stationair onregelmatig
Opel Corsa
Bouwjaar: 2003
Brandstof: benzine
Motor: 1.2
Goedemiddag allemaal,
Paar weken geleden een 5 deurs corsa c Njoy zwart 1.2 aangeschaft.
Tijdens de bezichtiging draaide de motor goed op toeren , geen getik etc. Voor de rest ziet de wagen er leuk uit en ben tevreden over de ruimte die de auto biedt. Heb na aanschaf maar meteen een onderhoudsbeurt gedaan. Wel te verstaan:
*Remblokken vóór vervangen
*Olie ververst. (Eerst 4ltr 10w40 daarna weer 5w40 Shell)
*Oliefilter vervangen
*Benzinefilter vervangen
*Luchtfilter vervangen
*4 nieuwe boegies (2kops)
Alleen zijn er momenteel meerdere issues met de auto.
weet niet goed of ik ze allemaal in 1 mail mag melden maar het is als volgt:
1) stationair is niet meer goed na beurt(naald klimt op en daalt tussen 600 en 800 toeren)
2)Nu is het zo dat nà olieverversen ik ook mijn kleppen hoor tikken?
(Als ik licht gas bij geef , gaat het tikken ook sneller)
3) 40 liter getankt om het verbruik te meten. benzinemeter naald staat nu tussen het streepje van 1/4 tank en 1/2 tank en zit ik pas op 290km? (Afwisselend rijgedrag dan een keer vlot en dan economisch en combinatie stad/snelweg). Maar lijkt mij een hoog verbruik?
4) gisterenochtend weggeweest met de auto probleemloos gestart.. Na 1 stop stapte ik weer in maar startte mijn auto opeens niet meer. Accu was leeg. Hoorde een hoop getik en geratel toen ik de auto wou starten. Startkabeltje op Andere accu en hij deed het weer. Echter gebeurde het heel onaangekondigd.
Heeft het een met het ander te maken??
Kan iemand mij helpen adviseren over hoe /wat??
Hoor graag
Mvg sjef