• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2e `stationair toerental

mmm, lekker is dat! ik kan je niet helpen (vandaag m'n eerste injectie auto gekocht) maar van dit topic leer ik ontzettend veel! (2.2i aangeschaft)

Succes met het verhelpen van het rot probleem!

tja, had het bovengenoemde uitgeprobeerd, maar nix. Vandaag naar stad geweest, daar sta je dan voor het verkeerslicht met 2000 toeren...

Ik hoop dat de stekker op je leerlaufregler (black box) is genummerd:

1: Voeding vanaf contact 57 van je brandstofpomprelais

2 : massa

3: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

4: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

5: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

8: loopt naar contact 2 van je gaskleppositiesensor (hier komt voeding op te staan als de motor loopt en wanneer de gasklep in stationairpositie staat.

9: naar BT_O (ik denk een temperatuursensor)

12: dit is het signaal vanaf je ontsteking (groene draad)

Begin dus bij het brandstofpomprelais.

Hier moet je voeding krijgen op contact 57b naar je brandstofpomp.................en op contact 57 naar je leerlaufregler.

Meten is weten :thumbup

mmm, lekker is dat! ik kan je niet helpen (vandaag m'n eerste injectie auto gekocht) maar van dit topic leer ik ontzettend veel! (2.2i aangeschaft)

Succes met het verhelpen van het rot probleem!

niet prettig dit...

probeer eens wat postbus zegt,

want meten is idd weten.

wel vaag dat het eerst goed gaat, en daarna weer hopeloos...:hmmz

Tikken helpt ook niet??

Anders kan het zijn, dat het alsnog in het potje zit...

Ik hoop dat de stekker op je leerlaufregler (black box) is genummerd:

1: Voeding vanaf contact 57 van je brandstofpomprelais

2 : massa

3: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

4: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

5: rechtstreeks naar je luchtomloopklep

8: loopt naar contact 2 van je gaskleppositiesensor (hier komt voeding op te staan als de motor loopt en wanneer de gasklep in stationairpositie staat.

9: naar BT_O (ik denk een temperatuursensor)

12: dit is het signaal vanaf je ontsteking (groene draad)

Begin dus bij het brandstofpomprelais.

Hier moet je voeding krijgen op contact 57b naar je brandstofpomp.................en op contact 57 naar je leerlaufregler.

Meten is weten :thumbup

Hij is verkocht, na 18 jaar in bezit gehad te hebben. Het probleempje met het toerental zit in de prijs inbegrepen. 😉

Hier vertrekt hij naar Deutschland :(

GroteFoto-F6FNSKDC.jpg

niet prettig dit...

probeer eens wat postbus zegt,

want meten is idd weten.

wel vaag dat het eerst goed gaat, en daarna weer hopeloos...:hmmz

Tikken helpt ook niet??

Anders kan het zijn, dat het alsnog in het potje zit...

Hij is verkocht, na 18 jaar in bezit gehad te hebben. Het probleempje met het toerental zit in de prijs inbegrepen. 😉

Hier vertrekt hij naar Deutschland :(

GroteFoto-F6FNSKDC.jpg

we hebben de onsteking versteld, daardoor liep hij redelijk stationair, zo'n 900 rpm, alleen de acceleratie was daardoor niet meer zo snel. Maar ja, heb de koper verteld wat de minpunten waren, dus hij kan niet meer klagen over verborgen gebreken.

Ja, het is wel lullig om hem na 18 jaar op een trailer met duits kenteken te zien vertrekken. Maar het zou me meer aangrijpen als het mijn oranje GT zou zijn die ik al sinds 1985 heb, is m'n eerste auto!

Nu op zoek naar zo'n beestje:

1973_chevrolet_corvette-pic-49567.jpeg

we hebben de onsteking versteld, daardoor liep hij redelijk stationair, zo'n 900 rpm, alleen de acceleratie was daardoor niet meer zo snel. Maar ja, heb de koper verteld wat de minpunten waren, dus hij kan niet meer klagen over verborgen gebreken.

Ja, het is wel lullig om hem na 18 jaar op een trailer met duits kenteken te zien vertrekken. Maar het zou me meer aangrijpen als het mijn oranje GT zou zijn die ik al sinds 1985 heb, is m'n eerste auto!

Nu op zoek naar zo'n beestje:

1973_chevrolet_corvette-pic-49567.jpeg

Heb lang gezocht en gevonden, een 73er corvette uit North Carolina!

Foto-AQYMD4DY.jpg

Foto-OZSRQ4YH.jpg

De corvette verkeerd volgens mijn "waarnemer" in een verrassend goede staat, enkel de lak is matig. Boeit niet, wordt toch blauw :D

dit is 'm, heb hem gepoetst zodat ie niet meer rose is door matheid. Is trouwens niet meer actueel, ik heb hem al thuis sinds augustus :D

Foto-FTO8RVCB.jpg

Terug
Naar boven