• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

Ik weet dat bij Alfa Romeo er weel veel verschillende computers waren. Je moest altijd goed opletten welke opties de auto had en hoeveel airbags...

Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij Opel ook zo is...

hey heb ook even gecontroleerd er zoude 6 tal bcm bestaan afhankelijk van het chassie nr .

ik kan niet echt ergens terug vinde welke specifiek voor afl moet dienen .

moet opgezocht worden volgens chassie nr . want volgens ident code gaat ook niet .

Het project staat even op een laag pitje. Er zijn even wat dingen tussendoor gekomen waar de centjes aan besteed moeten worden.

zodra er weer nieuws is dan post ik het hier

Even een kleine update.

Ben volop op ebay aan het zoeken naar onderelen.

Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te vinden. Dan is het ook niet zo'n ramp mocht het uiteindelijk niet lukken

Ondertussen heb ik de AFL module en de Achteras sensor al. IK heb ook een hele nette koplamp. Hij was echt super goedkoop en eigenlijk voor een test maar hij ziet er zo goed uit dat ik hem waarschijnlijk ga gebruiken.

Op dit moment is het grootste probleem de lichtschakelaar. Deze is gewoon niet te vinden. IK heb er 1 gevonden maar die is zonder mistlamp functie en die heb ik wel dus daar heb ik niks aan.

Mocht er nieuws zijn dan laat ik het weten.

Als er iemand een sloper met AFL weet te staan laat het me dan weten :)

Thanks

Er is weer wat nieuws.

Dankzij NicoCorsa heb ik nu bijna alle schema's compleet.

Hieruit bleek dat de pin layout volkomen anders is als bij de Halogeen variant.

Het knipperlicht en stadslicht is hetzelfde maar De Xenon ballast heeft een extra massa nodig.

Maar het belangrijkste is nog dat de voeding van de hoogte regeling andersom zit.

Met andere woorden als ik de lampen zo zou aansluiten dan zouden ze onherstelbaar beschadigd raken.

Dit verklaard ook waarom de Xenon niet brand bij mensen die dit wel zo hebben geprobeerd.

Er werd altijd geopperd dat de computer het uit zou schakelen maar dit is dus niet zo.

De lampen worden met een relais geschakeld dus zolang er spanning op de juiste pinnen staat zal ie het wel gaan doen.

Zodra ik een 2e xenon balast heb gevonden en mijn xenon lampen binnen zijn, ga ik ze op de auto proberen.

Als dit werkt dan is de volgende stap om het bewegende systeem werkend te maken.

Hier nog even een foto van tijdens het testen ;)

Foto550-O7HXILSU.jpg

Zo het is weer tijd voor een update.

De 6000K lampen zijn ondertussen binnen en de 2e ballast is onderweg.

Tijdens een test met de lampen bleek dat deze er niet zomaar inpassen. Hier was een soort adapter voor nodig.

Hier was echt nergens iets over te vinden. Dus heb ik op goedgeluk maar 2 universele D1S adapters besteld.

Gelukkig passen ze perfect!

Het was dus tijd voor een Xenon test :D

Foto-YREQWMC8.jpg

Heb even spanning op de koplamp gezet en De xenon verlichting werkt in ieder geval.

Foto-3Z6VKQPW.jpg

Verder heb ik nu op de camera en de kabelboom na alles compleet.

De dagelijkse zoektocht op ebay werpt toch zijn vruchten af.

Zie hier mijn verzameling tot nu toe.

Foto-JZA3NAN3.jpg

Zoals jullie kunnen zien heb ik eindelijk een lichtschakelaar gevonden en zijn de sensoren voor de voor en achteras uit de UK gekomen.

Maar nu die kabelboom.

Ik had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn.

Er worden genoeg insignia's gesloopt dat is het probleem niet. Maar met de huidige koperprijs is het gunstiger om alles eruit te knippen en per kilo te verkopen.

Dus bij deze nogmaals een oproep. Ken je een demontage bedrijf in de buurt met een insignia die gesloopt word. Laat het me weten.

Probeer eens bij Garage Es in Antwerpen.

Zij handelen in tweedehands Opels meestal afkomstig van ongevallen.

Ik dacht dat hun carrosserieafdeling naast de Boomsesteenweg in Aartselaar was.

Hebben zeer veel onderdelen in aanbieding

Hoi nelis.

Dat is iets waar ik nog niet achter ben. Voor zit ie geloof ik achter de wielkuip achter weet ik niet.

Om de lampen te laten branden heb je dat allemaal niet nodig.

Ook bij de apk kijken ze er niet na.

Nee maakt niks uit. Deze sensoren heb je alleen als je xenon hebt en ze meten de hellingshoek.

Als je dan een heuvel op rijd dan worden de koplampen automatisch naar beneden gezet. Dus als je hem verlaagd veranderd er niks.

Terug
Naar boven