• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

:thumb :thumb

Respect hoor!!

Dit moet toch wel wat slapeloze nachten hebben gekost lijkt mij.

Maar zo zie je maar de aanhouder wint!!

Diepe buiging :wors :wors

heel mooi werk geleverd . zei die volharde die moge nu zeer erg trots zijn .

heel mooie werk geleverd . het lijkt mss voor de meeste oem . maar er zulle er weinige u na doen vermod ik zo hahahah. wees trots op jezelf .

Bedankt voor alle toffe reacties.

Ik heb donderdag een afspraak bij de dealer. Ze gaan een vci code aanvragen en hopelijk kunnen we dan dezelfde dag de software laden.

Ik hoop dat alles gaat lukken. Normaal komt er een optie bij maar nu wordt er een optie gewijzigd.

Dus het is even spannend. Als er nieuws is dan post ik het direct

Vandaag was de grote dag van de software update.

echter het liep allemaal niet zo als gepland.

Ik had een afspraak om 08:00 uur dus heb de auto gebracht. Helaas was er net een auto voor me die op de "programmeer plek" stond.

Om 12:00 werd er gebeld. Er zit een fout code in je systeem waardoor we geen VCI code kunnen aanvragen werd er verteld.

Het bleek dat ik een klein metalen plaatje was vergeten waar de voorste hellings sensor op detecteerd. Ik ging er van uit dat er een hellingshoek sensor door opel werd gebruikt maar het werkt dus anders.

Ik had deze melding wel voorbij zien komen op mijn dashboard maar ging er van uit dat dat kwam omdat de andere koplampen gemonteerd waren.

Maar goed ze hebben het onderdeel besteld. Was gelukkig maar 10 euro en gaan dit morgen monteren. Daarna vragen ze direct de VCI code aan. Het is dus nog even afwachten helaas. De garage dacht echter wel dat het geen probleem zou moeten zijn om de software te laden.

Hopelijk gaat het morgen soepeler.

Dat is dan wel even balen als je hoopt dat het vandaag klaar is. Maar goed, gelukkig vallen de kosten mee en is het er morgen al!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.

Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.

de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.

deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.

nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.

de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:

Ach.....

Kleinigheidje houdt je altijd.....

Hoop voor je dat het donderdag dan wel gaat lukken.

Wat een project man, respect!

@calibra-power wrote:Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.

Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.

de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.

deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.

nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.

de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:

Balen! Succes morgen! :thumb

Dames en heren groot Nieuws

Het Werkt!!!!!!

Vanmiddag rond drie uur belde ik naar de dealer voor de status.

Ik kreeg te horen dat de software erin zat maar dat nu helemaal niks meer werkte. :shock: :wtf

En ze waren bezig om een nieuwe code aan te vragen om alles weer origineel te maken.

Dus ik vertelde dat ze daar maar even mee moesten wachten en dat ik zelf wel even zou kijken.

Toen ik daar aan kwam kreeg ik de monteur te spreken die me nog even mee gaf dat ik het nooit werkend zou krijgen.

En waar ik wel niet aan begonnen was.

IK vertelde hem dat als er niets aan de bekabeling is gebeurd en het nu ineens niet meer werkt er iets veranderd moet zijn door de software.

Dus ik naar huis, kabelboom erbij tekeningen erbij want ik had nog iets niet veranderd in de zekeringkast omdat ik vermoede dat er een fout zat in de tekening van opel.

Ik heb alles doorgemeten en aangesloten zoals het in de donor boom zat. Wat bleek nu, de software schakelt in de zekering kast die jullie allemaal in de auto hebben zitten een compleet ander circuit.

Beetje lastig uitleggen.

De voeding van de verlichting (geschakeld door de boordcomputer) blijft hetzelfde maar intern wordt deze naar een heel ander circuit gestuurd. Dit zat nog niet bedraad omdat ik niet kon geloven dat zoiets mogelijk was.

Toen ik dit wel had bedraad gingen de lampen aan, de meldingen waren weg en ik kon de intelligent groot licht modus inschakelen.

Nu ik klaar ben met typen zie ik dat ondertussen donker is dus tijd voor een proefrit.

Ik ben gelukkig :D

Haha de dealert weer he..

Ik heb laten zien dat je een REC die niet uitgeleerd is toch in een ander auto kunt bouwen.

Destijds voor stoelverwarming, stonden ze me even gek aan te kijken...

Maar hulde dat je dit werkend hebt gekregen , veel plezier ermee ! :thumb

De proefrit was super.

Alles werkt. Bocht verlichting, meedraaien van de koplampen in de bocht en de automatische grootlicht functie dmv de camera werkt ook.

Helemaal tof.

Haha super! Gaaf joh! En nu nog ff een filmpje van een proefritje en dergelijke he!

Geniet er van!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Terug
Naar boven