Dames en heren groot Nieuws
Het Werkt!!!!!!
Vanmiddag rond drie uur belde ik naar de dealer voor de status.
Ik kreeg te horen dat de software erin zat maar dat nu helemaal niks meer werkte. :shock: :wtf
En ze waren bezig om een nieuwe code aan te vragen om alles weer origineel te maken.
Dus ik vertelde dat ze daar maar even mee moesten wachten en dat ik zelf wel even zou kijken.
Toen ik daar aan kwam kreeg ik de monteur te spreken die me nog even mee gaf dat ik het nooit werkend zou krijgen.
En waar ik wel niet aan begonnen was.
IK vertelde hem dat als er niets aan de bekabeling is gebeurd en het nu ineens niet meer werkt er iets veranderd moet zijn door de software.
Dus ik naar huis, kabelboom erbij tekeningen erbij want ik had nog iets niet veranderd in de zekeringkast omdat ik vermoede dat er een fout zat in de tekening van opel.
Ik heb alles doorgemeten en aangesloten zoals het in de donor boom zat. Wat bleek nu, de software schakelt in de zekering kast die jullie allemaal in de auto hebben zitten een compleet ander circuit.
Beetje lastig uitleggen.
De voeding van de verlichting (geschakeld door de boordcomputer) blijft hetzelfde maar intern wordt deze naar een heel ander circuit gestuurd. Dit zat nog niet bedraad omdat ik niet kon geloven dat zoiets mogelijk was.
Toen ik dit wel had bedraad gingen de lampen aan, de meldingen waren weg en ik kon de intelligent groot licht modus inschakelen.
Nu ik klaar ben met typen zie ik dat ondertussen donker is dus tijd voor een proefrit.
Ik ben gelukkig