• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

Welke kleur word ie?

Wat voor remmen heb je in gedachten? Ik zoek ook nog een mooie remmen setup.

gaat zo door!:thumbup

gewoon de originele kleur oranje 509 als ik me niet vergis.

ik heb voor volvo turbo remmen 4 pots, nu nog met omp racing blokken maar heb al andere liggen.

en achter klauwen van een mercedes 123 2 pots met bmw schijven en bosch blokken.

oja remschijven voor zijn van brembo voor een honda accord uit 88.

ik zou ook nog wel het shortshift systeem willen voor mijn

5-bak (getrag)

en toch een 75% sper gevonden? doe je netjes.

(nu ik nog :P )

en de foto's zal ik wel even sturen.

mvg Gerry

Ik heb ook nog wat vraagjes

voor de time-attack mag je zonder rolkooi rijden? en gewoon knaf licensie?

en je hebt gewoon bekleding erin? niet echt brandveilig lijkt me.....

ja, ik heb alleen kart licensie, maar ze vragen daar niet om. in de sps (semiprostreet) klasse, heb je geen rolkooi nodig. en brandblusser is verplicht.

ik heb idd nog mijn interieur er volledig in zitten.

wel fijn dat je zonder licensie rolkooi etc mag rijden

had wat anders verwacht als ik zie dat jullie rond de 300 pk zitten, gaat natuurlijk goed hard

dan kan ik het wel niet bijhouden als mijn kadettje als ik 150 pk heb :P

bij deze, de langverwachte foto's van de inlaat. ik heb hem er vorige week afgehaald om te reinigen en polijsten, checken etc.

ook een nieuwe vin gekocht, een platte, die je niet ziet.

bij deze de foto's

img2865q.jpg

img2864e.jpg

img2863ss.jpg

img2862s.jpg

img2861q.jpg

img2860o.jpg

img2859d.jpg

img2857e.jpg

img2856u.jpg

img2855i.jpg

img2854i.jpg

img2853k.jpg

img2866a.jpg

mmm, ik had wel wat meer reacties verwacht :p

vrijdag avond heb ik mijn sper gemonteerd, wat een pret.

nu is het al helemaal leuk om te rijden :P

vraagje, sommige op dit forum kennen mijn vader, Mark. Is er toevallig iemand/bekende hier of vriend van in het bezit van een ascona van mijn pa waar een c20xe of let in ligt. zou wel eens graag willen weten hoe deze er nog uit zien etc.

mvg Mats

ik merk groot verschil met de inlaat. Ik hem heb op de bank gehad. Ik heb phase 2 chip, grote injectoren, 1,1 overdruk, grote intercooler, andere brnd.stfdruk regelaar, andere uitlaat. Op de bank kwam 301pk, maar weet niet in hoeverre dat ik dat moet geloven.

Daarbuiten heb ik een c coupe turbo, die is lichter. Andere nokkenassen, zelfde uitlaat als ascona 0'9 overdruk, en de ouwe inlaat van de ascona. Als ik de ascona er naast zet, is de ascona van 0 - 100 toch wel 0,5 tot 1 sneller dan de coupe.

En louwe bedankt voor de info! Staat zeker nog op mijn lijst, zo ook spuiten, 6 pots klauwen voor met bijbehorende schijven en eigenlijk ook nog een zeldzaam 400 interieur, maarja waar kun je dat nog aankomen in goede staat:p

heb je misschien een foto van de motorsteun aan de turbo kant? schijnt dat de normale steun niet te gebruiken is omdat de turbo in de weg staat.

Terug
Naar boven