Nu de beloofde foto's. Had het redelijk druk de laatste dagen, maar dat is goed op de foto's te zien.
De c18xe eerst helemaal losgekoppeld.
Na 1,5 uur was dit het resultaat.
En eromheen zag het er zo uit.
Had voor de hele operatie gelukkig een heftruck, een 2,5 ton krik en een motortakel ter beschikking. Even behelpen dus.
Het was wel een heel gedoe op deze manier de auto niet te beschadigen, maar het is met heel veel beleid en rust goedgekomen.
Zaterdag heb ik veel tijd moeten besteden aan het aanpassen van het schakelmechanisme, de motorsteunenpuzzle, kabelboom aan de c20let weer netjes maken omdat heel veel draden vrij van isolatietape waren, enz...
Nadat alles was aangepast aan de astra kon het blok met de F28-bak erin gehangen worden.
Dit weer met heel veel beleid en rust omdat je natuurlijk niks aan het blok wilt beschadigen of verkrassen.
Het blok eerst onder de auto geschoven en daarna in de motortakel gehangen.
Na 1,5 uur was dit het resultaat.
Vandaag ben ik aan de gang geweest om het geheel aan de langsdragers en het subframe vast te zetten.
Als het verder net zo soepel gaat als de afgelopen dagen kan ik in mijn handjes klappen. Tot nu toe verloopt
de ombouw erg voorspoedig.
Ik ben er wel achter gekomen dat de krukaspulley niet de goeie is voor mijn dynamo en servopomp.
Deze zijn namelijk voor de brede multiriem terwijl de pulley voor de 2 V-snaren is. Moet ik dus weer op zoek naar een juiste poelie.
Dit vertraagt het verhaal een beetje, maar dat moet goed gaan komen.
UPDATES volgen zsm weer