• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

@tom76tls wrote:Als er hier iemand is die een JMS-lip in de aanbieding heeft hou ik me zeker aanbevolen.

Zou hem het liefst nu al hebben om hem helemaal af te kunnen maken, maar de c20let moet

er ook nog in dus tijd heb ik daarvoor ook nog wel. ;) ;)

De eindstreep komt steeds dichterbij.

volgens mij heeft nick-gsi nog een jms lip liggen moet je hem ff een u2u sturen ;)

@turbootje wrote:volgens mij heeft Nick-gsi nog een jms lip liggen moet je hem ff een u2u sturen ;)

Had Nick al een paar PMetjes gestuurd, maar wacht nog op antwoord.

Hij zal het wel druk hebben dus moet ik maar even afwachten.

Maar het gaat uiteindelijk zeker goedkomen.

@tom76tls wrote:Als er hier iemand is die een JMS-lip in de aanbieding heeft hou ik me zeker aanbevolen.

Zou hem het liefst nu al hebben om hem helemaal af te kunnen maken, maar de c20let moet

er ook nog in dus tijd heb ik daarvoor ook nog wel. ;) ;)

De eindstreep komt steeds dichterbij.

volgens mij heeft nick-gsi nog een jms lip liggen moet je hem ff een u2u sturen ;)

@turbootje wrote:volgens mij heeft Nick-gsi nog een jms lip liggen moet je hem ff een u2u sturen ;)

Had Nick al een paar PMetjes gestuurd, maar wacht nog op antwoord.

Hij zal het wel druk hebben dus moet ik maar even afwachten.

Maar het gaat uiteindelijk zeker goedkomen.

Het is eindelijk zover.

De c18xe is kompleet afgekoppeld en klaar om eruit getild te worden.

Dit gaat zaterdag gebeuren. De C20LET staat al te trappelen om erin gehangen te worden.

Voor mij is dit echt als het gevoel dat ik vroeger met kerstmis kreeg.

Mijn meisje ( de Astra ) wordt eindelijk volwassen. :D :D :D :D

Kleine UPDATE: De c18xe is er niet meer klaar voor om eruit getild te worden.

HIJ IS ER INMIDDELS AL UIT. Gelukkig zat er bij deze operatie niks tegen.

:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Foto's volgen zo snel mogelijk

Het is eindelijk zover.

De c18xe is kompleet afgekoppeld en klaar om eruit getild te worden.

Dit gaat zaterdag gebeuren. De C20LET staat al te trappelen om erin gehangen te worden.

Voor mij is dit echt als het gevoel dat ik vroeger met kerstmis kreeg.

Mijn meisje ( de Astra ) wordt eindelijk volwassen. :D :D :D :D

Kleine UPDATE: De c18xe is er niet meer klaar voor om eruit getild te worden.

HIJ IS ER INMIDDELS AL UIT. Gelukkig zat er bij deze operatie niks tegen.

:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Foto's volgen zo snel mogelijk

@astrastationgsi wrote:succes met de inbouw en ik zie dat de omega mv6 weg is

De Omega is idd naar een andere eigenaar en zijn auto is naar mij gegaan.

Scheelt me weer naar de TÜV rijden. De Astra Cabrio mag nog tot 04/2013 wachten.

Gaat mij nu ook alleen maar om de overbrugging tot de LET klaar is.

Nu de beloofde foto's. Had het redelijk druk de laatste dagen, maar dat is goed op de foto's te zien.

De c18xe eerst helemaal losgekoppeld.

187dec18xehelemaallosge.jpg

Na 1,5 uur was dit het resultaat.

189wateenruimteineens16.jpg

En eromheen zag het er zo uit.

190wateenbendezeg160920.jpg

Had voor de hele operatie gelukkig een heftruck, een 2,5 ton krik en een motortakel ter beschikking. Even behelpen dus.

Het was wel een heel gedoe op deze manier de auto niet te beschadigen, maar het is met heel veel beleid en rust goedgekomen.

Zaterdag heb ik veel tijd moeten besteden aan het aanpassen van het schakelmechanisme, de motorsteunenpuzzle, kabelboom aan de c20let weer netjes maken omdat heel veel draden vrij van isolatietape waren, enz...

Nadat alles was aangepast aan de astra kon het blok met de F28-bak erin gehangen worden.

Dit weer met heel veel beleid en rust omdat je natuurlijk niks aan het blok wilt beschadigen of verkrassen.

Het blok eerst onder de auto geschoven en daarna in de motortakel gehangen.

191naheteenenanderaanpa.jpg

192hetuitrichtenwasalle.jpg

Vandaag ben ik aan de gang geweest om het geheel aan de langsdragers en het subframe vast te zetten.

Als het verder net zo soepel gaat als de afgelopen dagen kan ik in mijn handjes klappen. Tot nu toe verloopt

de ombouw erg voorspoedig.

Ik ben er wel achter gekomen dat de krukaspulley niet de goeie is voor mijn dynamo en servopomp.

Deze zijn namelijk voor de brede multiriem terwijl de pulley voor de 2 V-snaren is. Moet ik dus weer op zoek naar een juiste poelie.

Dit vertraagt het verhaal een beetje, maar dat moet goed gaan komen.

UPDATES volgen zsm weer

@astrastationgsi wrote:succes met de inbouw en ik zie dat de omega mv6 weg is

De Omega is idd naar een andere eigenaar en zijn auto is naar mij gegaan.

Scheelt me weer naar de TÜV rijden. De Astra Cabrio mag nog tot 04/2013 wachten.

Gaat mij nu ook alleen maar om de overbrugging tot de LET klaar is.

Haha,da's precies wat ik had...,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:

Mocht je geinteresseerd zijn,laat maar weten.

Ivm nachtdienst heb ik alleen morgen pas weer tijd om te reageren!

Succes met de rest van de ombouw verder,ziet er top uit! :thumb

Nu de beloofde foto's. Had het redelijk druk de laatste dagen, maar dat is goed op de foto's te zien.

De c18xe eerst helemaal losgekoppeld.

187dec18xehelemaallosge.jpg

189wateenruimteineens16.jpg

En eromheen zag het er zo uit.

190wateenbendezeg160920.jpg

Had voor de hele operatie gelukkig een heftruck, een 2,5 ton krik en een motortakel ter beschikking. Even behelpen dus.

Het was wel een heel gedoe op deze manier de auto niet te beschadigen, maar het is met heel veel beleid en rust goedgekomen.

Zaterdag heb ik veel tijd moeten besteden aan het aanpassen van het schakelmechanisme, de motorsteunenpuzzle, kabelboom aan de c20let weer netjes maken omdat heel veel draden vrij van isolatietape waren, enz...

Nadat alles was aangepast aan de astra kon het blok met de F28-bak erin gehangen worden.

Dit weer met heel veel beleid en rust omdat je natuurlijk niks aan het blok wilt beschadigen of verkrassen.

Het blok eerst onder de auto geschoven en daarna in de motortakel gehangen.

191naheteenenanderaanpa.jpg

192hetuitrichtenwasalle.jpg

Vandaag ben ik aan de gang geweest om het geheel aan de langsdragers en het subframe vast te zetten.

Als het verder net zo soepel gaat als de afgelopen dagen kan ik in mijn handjes klappen. Tot nu toe verloopt

de ombouw erg voorspoedig.

Ik ben er wel achter gekomen dat de krukaspulley niet de goeie is voor mijn dynamo en servopomp.

Deze zijn namelijk voor de brede multiriem terwijl de pulley voor de 2 V-snaren is. Moet ik dus weer op zoek naar een juiste poelie.

Dit vertraagt het verhaal een beetje, maar dat moet goed gaan komen.

UPDATES volgen zsm weer

@ITERSON wrote:Haha,da's precies wat ik had...,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:

Je hebt een PM

Haha,da's precies wat ik had...,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:

Terug
Naar boven